První jízda s limuzínou Audi A6

Nové Audi A6 se vyznačuje všestranností a úrovní, která je v této třídě nebývalá, ať se jedná o digitalizaci, komfort nebo sportovní charakter. Digitální systém MMI touch response umožňuje intuitivní ovládání s vysokou mírou individualizace. Řešení v oblastech konektivity a asistenčních systémů používají síťově propojenou inteligenci. Podvozek kombinuje jízdní komfort a stabilitu se  sportovním charakterem. Všechny motory jsou vybaveny hospodárným částečně hybridním systémem.

Audi_A6_lores_55

Ovládání Audi A6 je maximálně intuitivní. Dva displeje nahrazují většinu tlačítek a dalších ovládacích prvků předchůdce. Na horním displeji lze libovolně rozmístit ovládací plochy pro všechny funkce, podobně jako je tomu u aplikací na chytrém telefonu. Na spodním displeji si může uživatel vytvořit až 27 individuálních zástupců pro nejdůležitější funkce vozidla a často používané oblíbené funkce, jako jsou telefonní seznam, rozhlasová stanice nebo cíle pro navigační systém.

Jakmile prst mírným tlakem na dotykový displej aktivuje funkci, uživatel uslyší a pocítí kliknutí jako potvrzení. Řidič si přitom může nastavit požadovanou intenzitu této akustické a haptické zpětné vazby. Na horním displeji, který má u výbavy se systémem MMI Navigation plus úhlopříčku 10,1 palce, ovládá řidič informační a zábavní systém. Spodní 8,6“ displej, umístěný na konzole středového tunelu, slouží klimatizaci, komfortním funkcím a funkcím vozidla, jako je zadávání textu, přičemž zápěstí může spočinout na páce voliče automatické převodovky.

Společně se systémem MMI Navigation plus se dodává panel přístrojů Audi virtual cockpit, jehož displej má úhlopříčku 12,3 palce. Jeho ovládání probíhá prostřednictvím multifunkčních tlačítek na volantu. Doplňkovou roli hraje průhledový displej, který promítá důležité informace, jako je detailní zobrazení křižovatky pro navigaci, na sklo čelního okna. A6 navíc nabízí kromě ovládacího systému MMI touch response systém hlasového ovládání formou dialogu s internetovou podporou. Hlasovými pokyny v hovorové řeči lze aktivovat nejrůznější funkce vozidla, jako je ovládání klimatizace. A6 je tak inteligentním partnerem pro vedení dialogu a průvodcem při cestování.

Sériová výbava zahrnuje výkonný systém MMI Navigation, na přání se dodává MMI Navigation plus – multimediální centrála s vysokou úrovní síťového propojení. Modul pro přenos dat používá nový standard LTE Advanced. Oba systémy nabízejí řadu novinek také v oblasti navigace. Mezi ně patří funkce samoučení na základě projížděných tras. Navigace probíhá online na serverech partnera HERE. Mapové podklady jsou aktualizovány bezplatně čtyřikrát ročně. Na přání mohou být staženy do nového modelu A6 bezdrátově. Mezi internetové služby Audi connect patří služby „car-to-x“ s informacemi o dopravním značení a nebezpečích. Aplikace myAudi App propojí chytrý telefon majitele s digitálními „ekosystémy“ značky se čtyřmi kruhy.

Audi_A6_lores_50

Mezi asistenční systémy patří adaptivní asistent řízení, který kromě adaptivního tempomatu a předvídavého asistenta pro hospodárnou jízdu zahrnuje také asistenta pro jízdu zúženým úsekem, který podporuje řidiče při řízení vozidla během průjezdu místy, v nichž probíhají stavební práce. Nabídka zahrnuje rovněž asistenta pro jízdu v dopravní koloně a Audi active lane assist. Oba systémy pomáhají udržovat vozidlo ve svém jízdním pruhu mírnými zásahy do řízení. Ještě více bezpečnosti přináší asistent pro stav nouze, který v případě nečinnosti řidiče vozidlo mimo jiné bezpečně zastaví a aktivuje nouzové volání. Tyto a další funkce jsou sdruženy v paketu asistenčních systémů „Tour“. Různé asistenční systémy jsou rozděleny do tří paketů „Park“, „City“ a „Tour“. Paket asistenčních systémů „City“ zahrnuje mimo jiné nového asistenta pro průjezd křižovatkou.

Všechny motory jsou vybaveny novou technikou částečně hybridního pohonu. Audi tak po modelech A8 a A7 kompletně elektrifikuje třetí modelovou řadu. Řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče BAS (Belt Alternator Starter) spolupracuje s lithium-iontovým akumulátorem o kapacitě 10 Ah. U motorů V6 nalézá uplatnění částečně hybridní pohon s napětím 48 V. A6 může jet setrvačností mezi 55 a 160 km/h a funkce start-stop se může aktivovat již při 22 km/h. Při zpomalování dosahuje BAS rekuperačního výkonu až 12 kW. V reálném provozu snižuje technika MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) na základě 48V elektrické sítě spotřebu paliva až o 0,7 litru na 100 kilometrů.

Audi_A6_lores_37

Model A6 je od svého uvedení na evropské trhy v červenci 2018 nabízen se třemi motory V6. Později bude nabídka rozšířena o čtyřválcové motory TFSI a TDI. Všechny agregáty se vyznačují vynikající výkonovou charakteristikou, vysokou hospodárností a kultivovaným během. Audi A6 55 TFSI (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,1 – 6,7; kombinované emise CO2 v g/km: 161 – 151) je poháněno zážehovou jednotkou V6 3.0 TFSI s nejvyšším výkonem 250 kW (340 k) a maximálním točivým momentem 500 N.m. Ještě vyšší točivý moment, konkrétně 620 N.m, nabízí jednotka 3.0 TDI v modelu Audi A6 50 TDI ve verzi s nejvyšším výkonem 210 kW (286 k) (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 5,8 – 5,5; kombinované emise CO2 v g/km: 150 – 142).

Všechny varianty modelu A6 jsou sériově vybaveny převodovkami s automatickým řazením. Zatímco vznětové motory V6 spolupracují s osmistupňovou převodovkou tiptronic, je motor 3.0 TFSI sériově vybaven sedmistupňovou převodovkou S tronic. Všechny verze s třílitrovými motory mají v sériové výbavě pohon všech kol quattro. V kombinaci s převodovkou tiptronic má A6 samosvorný mezinápravový diferenciál. Verze s převodovkou S tronic sázejí na techniku ultra, která extrémně rychle připojuje pohon zadních kol pouze v případě potřeby. Audi navíc nabízí pro motor V6 TDI sportovní diferenciál, s nímž projíždí rychlé zatáčky s vyšší stabilitou a dynamikou díky aktivnímu rozdělování hnací síly mezi zadní kola.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru