Osmiválec v Maserati Levante se představuje

Maserati vybralo věhlasný motoristický Festival rychlosti v Goodwoodu za místo světové premiéry nového modelu Levante GTS. Nově představené provedení SUV s motorem V8 je sesterským vozem špičkové varianty Levante Trofeo, která na této nejprestižnější události pro příznivce automobilů slaví evropskou premiéru. Festival v Goodwoodu je od roku 1993 přehlídkou automobilových unikátů a hvězd motorsportu. Během čtyřdenního svátku motorismu se předpokládá návštěva více než 200 000 fanoušků.

Maserati Levante MY19 Range (1)

Motor V8 Twin Turbo v Levante GTS je stejný 3,8litrový osmiválec s úhly svírajícími 90° jako v Quattroporte GTS, ale pro model Levante byl přepracován tak, aby spolehlivě fungoval s inteligentním pohonem všech kol Q4. Výkon činí 550 k (404 kW) při 6 250 otáčkách za minutu, točivý moment vrcholí hodnotou 730 Nm mezi 2 500 a 5 000 otáčkami. Stejně jako všechny benzinové motory Maserati je i tento osmiválec vyráběn u automobilky Ferrari v Maranellu.

Díky mimořádně nízkému poměru hmotnosti a výkonu 3,9 kg/k stačí modelu Levante GTS pouze 4,2 s k dosažení rychlosti 100 km/h. Nejvyšší rychlost 292 km/h odpovídá modernímu supersportu skrytému v karoserii SUV.

Tuhý a vyvážený podvozek Levante dostal další úpravy, které zajišťují snadnou ovladatelnost i tak mimořádně výkonného vozu, jakým je GTS.

GTS přebírá stejnou architekturu přední části jako verze Trofeo, kterou charakterizuje nízká příď a nápadný zadní nárazník, dodávající vozu sportovní vizáž. Tvůrci interiéru navrhli nové prvky, standardně se dodává čalounění z kůže Full Premium, za příplatek je k dispozici přírodní useň Pieno Fiore, nechybějí sportovní pedály nebo audio souprava Harman Kardon se 14 reproduktory.

Spolu s novými osmiválcovými verzemi přináší modelová řada Levante mnoho nových prvků, jako jsou adaptivní full LED Matrix světlomety dodávané na přání nebo standardně montovaný systém IVC (Integrated Vehicle Control), který je již k dispozici v sedanech Ghibli a Quattroporte. Namísto případné korekce vozu v nestabilních situacích pomáhá systém IVC předcházet jakémukoli náznaku smyku, čímž zlepšuje aktivní bezpečnost, zdokonaluje jízdní dynamiku a zajišťuje mnohem lepší zážitek z jízdy.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru