BMW představuje elektrický koncept iX3

BMW Concept iX3, který automobilka poprvé představila na pekingském autosalonu Auto China 2018, je ukázkou rozšíření modelové řady v této oblasti. Je prvním modelem značky BMW, který bude poháněn výhradně elektrickou energií, a je plnohodnotným modelem kategorie Sport Activity Vehicle (SAV).

P90301506_lowRes_bmw-concept-ix3-04-2

Rozšiřování nabídky automobilů s lokálně bezemisním provozem je společně s automatizovaným řízením, konektivitou a novými digitálními službami jednou z klíčových oblastí pohánějící transformaci automobilového průmyslu v rámci strategie NUMBER ONE > NEXT. S obecným označením „iNext“ se tato strategie stane společným prvkem pro celou BMW Group a koncept BMW Concept iX3 zde sehraje klíčovou roli.

Mezi největší inovace konceptu BMW iX3 patří pátá generace pohonu BMW eDrive. Klíčovým přínosem tohoto elektrického pohonu budoucnosti je seskupení elektromotoru, převodovky a řídicí elektroniky uvnitř nové samostatné jednotky. Kromě toho pátá generace elektrického pohonu zahrnuje také nové výkonnější akumulátory. Tato nová technologie nabízí značná vylepšení v oblasti výkonu, dojezdu, hmotnosti, zavazadlového prostoru a praktičnosti – a svou premiéru si odbude v čistě elektrickém voze kategorie SAV.

Plně elektrifikované modely hlavních značek budou v budoucnu doplněny logem divize BMW i. Toto logo je na konceptu umístěné jak na bocích, tak na zadní části. Technologie BMW eDrive je již dnes součástí plug-in hybridních hnacích systémů používaných modely BMW iPerformance a MINI Cooper S E Countryman ALL4. Hnací soustava konceptu BMW Concept iX3 je dalším vývojovým stupněm technologie plně elektrického pohonu. Budoucí sériově vyráběná verze elektricky poháněného automobilu kategorie SAV tak bude moci těžit z technologických poznatků, které budou základem hnacího ústrojí chystaného modelu BMW iNext, jehož představení je naplánováno na rok 2021.

P90301500_lowRes_bmw-concept-ix3-04-2

Stejně jako automobilové platformy a budoucí technologie eDrive, také mezinárodní výrobní síť společnosti BMW Group je nastavena tak, aby poskytovala vysokou úroveň flexibility – v tomto případě pro výrobu modelů s elektrickým pohonem. Elektrifikované automobily ve skutečnosti už nyní sjíždějí z deseti výrobních linek BMW Group po celém světě. Komponenty pohonu eDrive vyrábějí závody v Dingolfingu (Německo), Shenyangu (Čína) a Spartanburgu (USA). Hlavním výzkumným centrem elektrického pohonu je závod BMW Group v Dingolfingu.

Sériovou podobu BMW Concept iX3 bude v čínském Shenyangu v rámci vzájemné spolupráce vyrábět automobilka Brilliance Automotive.

P90301504_lowRes_bmw-concept-ix3-04-2

Elektromotor páté generace, vyvinutý pro automobil kategorie SAV, generuje maximální výkon více než 200 kW/270 k. Pro tento vůz specificky navržený akumulátor má využitelnou kapacitu přes 70 kWh, což stačí k tomu, aby elektrické SAV ujelo podle měřicího cyklu WLTP na jedno nabití více než 400 kilometrů. Další předností vysokonapěťového akumulátoru, vyvinutého pro pátou generaci elektrického pohonu, je jeho optimalizované nabíjení. Systém ukládání elektrické energie se vyznačuje nově vyvinutou řídicí jednotkou, navrženou tak, aby byla schopná zvládat rychlonabíjení s příkonem až 150 kW. Tímto způsobem lze akumulátor nabít už za 30 minut.

P90301501_lowRes_bmw-concept-ix3-04-2

Mezi charakteristické prvky vozu BMW Concept iX3 patří uzavřená maska chladiče ve tvaru ledvinek se známou grafikou modelů BMW i, akcentní prvky v modré barvě BMW i uvnitř masky chladiče, loga značky v přední části vozu a na bočních prazích, stejně jako barevné prvky v zadním difuzoru zadního nárazníku. Tyto designové prvky jsou výrazným kontrastem vůči matně stříbrné barvě karoserie Moonstone Silver. Koncept je rovněž vybaven koly z lehké slitiny s aerodynamicky optimalizovaným designem.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru