S osmou generací úspěšné limuzíny vyšší třídy Audi zároveň přináší do příslušného segmentu velký počet inovací. Audi A6 se vyznačuje všestranností, ať se jedná o digitalizaci, komfort nebo sportovní charakter. Zcela digitální systém MMI touch response umožňuje intuitivní ovládání, které si může uživatel individualizovat. Interiér sází na digitalizaci a ukazuje budoucí směr vývoje ve svém segmentu. Všechny motory jsou sériově vybaveny částečně hybridním systémem, který přispívá k ještě vyšší úrovni komfortu a hospodárnosti.
Ovládací systém MMI touch response v novém modelu Audi A6 stanovuje měřítka z hlediska intuitivního ovládání a možností individualizace. Automobil se díky možnostem individualizace dokáže přizpůsobit požadavkům řidiče. Zcela digitální ovládací systém umožňuje umístit hlavní funkce vozidla – podobně jako u aplikací pro chytré telefony – přetažením ikony na požadované místo na displeji MMI. Ikony na ploše a tlačítka oblíbených funkcí tvoří ideální základ pro nastavení individuálních preferencí a komfort při ovládání. Systém ovládání MMI touch response s haptickou a akustickou zpětnou vazbou umožňuje intuitivní ovládání. Jakmile prst aktivuje funkci, uživatel uslyší a pocítí kliknutí jako potvrzení.
Na horním displeji, který má u výbavy se systémem MMI Navigation plus úhlopříčku 10,1 palce, ovládá řidič informační a zábavní systém. Spodní 8,6“ displej, umístěný na konzole středového tunelu, je využíván pro klimatizaci, komfortní funkce a pro zadávání textu, přičemž zápěstí může spočinout na páce voliče automatické převodovky. Doplňkovou roli hraje průhledový displej, který promítá důležité informace na sklo čelního okna. Společně se systémem MMI Navigation plus se dodává panel přístrojů Audi virtual cockpit, jehož displej má úhlopříčku 12,3 palce.
Nové Audi A6 přichází s rozsáhlou nabídkou řešení v oblasti konektivity. Sériová výbava zahrnuje systém MMI Navigation, na přání se dodává MMI Navigation plus – multimediální centrála nového formátu. Modul pro přenos dat nejvyšší verze používá nový standard LTE Advanced.
Navíc jsou v rámci internetových služeb Audi connect k dispozici služby „car-to-x“ s informacemi o dopravním značení a nebezpečích. Tyto funkce využívají kolektivní inteligenci flotily vozidel Audi a síťově propojují Audi A6 s jeho okolím. Krátce po uvedení na trh rozšíří nabídku služba On-Street Parking, která usnadní vyhledání parkovacího místa. Prostřednictvím aplikace myAudi a chytrého telefonu mají majitelé nového modelu A6 přístup k digitálním službám značky.
Asistenční systémy
Parking pilot a garage pilot jsou součástí paketu asistenčních systémů Park, jednoho ze tří nabízených paketů. Paket asistenčních systémů City zahrnuje mimo jiné nového asistenta pro průjezd křižovatkou. Paket asistenčních systémů Tour tvoří adaptivní asistent řízení, který doplňuje adaptivní tempomat o mírné zásahy do řízení pro udržování vozidla ve svém jízdním pruhu, a asistent pro hospodárnou jízdu, jenž podporuje řidiče ve snaze o hospodárný styl řízení.
Základem nabídky asistenčních funkcí je technicky vyspělý modul Audi v podobě centrální řídicí jednotky asistenčních systémů zFAS. Ta nepřetržitě vypočítává detailní obraz okolí z fúze dat od senzorů. V závislosti na výbavě zahrnuje soubor senzorů až pět radarových senzorů, pět kamer, dvanáct ultrazvukových senzorů a jeden laserový skener, který je další velkou novinkou.
Technika částečně hybridního pohonu – elektrifikace všech motorů
Všechny motory v novém modelu A6 jsou vybaveny novou technikou částečně hybridního pohonu Audi. U agregátů V6 nalézá uplatnění hlavní elektrická síť s napětím 48 V, u čtyřválců pracuje elektrická síť s napětím 12 V. V obou případech spolupracuje řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče BAS (Belt Alternator Starter) s lithium-iontovým akumulátorem. Audi A6 může jet setrvačností mezi 55 a 160 km/h.
Podvozek
Zásadní podíl na agilitě a obratnosti má dynamické řízení všech kol, které kombinuje sportovní reakce vozu na řízení se stabilitou jízdy, čímž řeší klasický konflikt cílů. V závislosti na rychlosti jízdy mění převod řízení mezi 9,5:1 a 16,5:1. Za tím účelem pracuje vpředu harmonická převodovka. Na zadní nápravě natáčí převod šroubem a maticí kola až o 5 stupňů. V nízkých rychlostech se natáčejí v opačném směru než přední kola, čímž zvyšují agilitu modelu A6 a zmenšují jeho průměr otáčení až o 1,1 metru.
Přepracovaná zavěšení kol jsou z velké části vyrobena z lehkého hliníku. Na přední nápravě pracují brzdy s pevnými třmeny z hliníku. Audi nabízí čtyři varianty podvozku: konvenční podvozek s ocelovými pružinami, sportovní podvozek, podvozek s adaptivními tlumiči a vzduchové odpružení adaptive air suspension, rovněž s adaptivními tlumiči.
Pohon
Audi bude nabízet nový model A6 při jeho uvedení na evropské trhy se čtyřmi motory – jedním TFSI a třemi TDI. Výkonné agregáty s kultivovaným během dosahují nejvyššího výkonu od 150 kW (204 k) do 250 kW (340 k) a poskytují maximální točivý moment od 400 do 620 Nm.
Zatímco oba vznětové motory V6 spolupracují s osmistupňovou převodovkou tiptronic, jsou motory 3.0 TFSI a 2.0 TDI sériově vybaveny sedmistupňovou převodovkou S tronic. Všechny verze s třílitrovými motory mají v sériové výbavě pohon všech kol quattro, avšak různých koncepcí. V kombinaci s převodovkou tiptronic má samosvorný mezinápravový diferenciál, ve verzích s převodovkou S tronic se jedná o ještě hospodárnější techniku ultra, která extrémně rychle připojuje pohon zadních kol pouze v případě potřeby. Řazení probíhá výhradně automaticky.
Ve spojení s převodovkou tiptronic propůjčí na přání dodávaný sportovní diferenciál modelu A6 ještě dynamičtější jízdní vlastnosti. Sportovní diferenciál aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola. Jeho řízení je integrováno do elektronické podvozkové platformy, což platí i pro dynamické řízení všech kol, adaptivní tlumiče a adaptivní vzduchové odpružení adaptive air suspension. Řidič může aktivovat různé jízdní režimy prostřednictvím systému Audi drive select.
Vnější design
Vnější délka modelu A6 je 4939 milimetrů, což je o 7 milimetrů více než u předchůdce. Vnější šířka vzrostla o 12 milimetrů na 1886 milimetrů. S 1457 milimetry je vnější výška o 2 milimetry větší než u předchozího modelu. Široká, nízko umístěná maska chladiče Singleframe, štíhlé světlomety a výrazně konturované otvory pro přívod vzduchu vyzařují sportovní charakter.
Výrobu nového modelu Audi A6 zajišťuje závod Neckarsulm. Nové Audi A6 bude uvedeno na německý trh v červnu 2018.