Značka Peugeot dala nové nabídce v kategorii osobních vozů nové, dosud nepoužívané jméno – Peugeot Rifter. Okamžitě evokuje outdoorový svět.
Rifter si vypůjčil některé designové a funkční vlastnosti ze světa SUV: vyšší světlou výšku, velká kola, široké prahové lišty, velké oblouky kol a také výraznou spodní část předního i zadního nárazníku. To mu umožňuje lépe využít jeho všestrannosti: kompaktnost ve městě, sílu a výkonnost při vyjížďkách do přírody a na dlouhé trasy.
A pro ty, kdo touží ještě po větším voze, existuje Peugeot Rifter v dlouhé verzi (+35 cm) nabízející ještě více prostornosti a praktičnosti.
Zřetelně odlišná verze GT Line nabízí specifické prvky v odstínu Černá Onyx, které se objevují na liště kolem masky chladiče, na krytech zpětných zrcátek, na střešních nosičích a jako součást bočních lišt. Tento exkluzivní styl doplňují 17palcová litá kola s diamantovým výbrusem „Aoraki“ a měděné logo GT Line na předních blatnících a na víku zavazadlového prostoru. Pro interiér této verze je typický volant potažený kůží, prvky palubní desky v kaštanově hnědém odstínu „Marron Quente“, látkové čalounění „Tissu Casual“ a šachovnicový vzor podkladu přístrojů na palubní desce.
Nový Peugeot Rifter je postaven na platformě EMP2. V zadní části byla upravena za účelem lepší modularity a zvládnutí zátěže. O jízdní stabilitu se stará přední náprava typu Pseudo McPherson a zadní náprava s deformovatelným příčným nosníkem. Nápravový systém a řízení byly seřízeny tak, aby zajišťovaly jízdní vlastnosti na úrovni značky.
Peugeot i-Cockpit, zvýšená poloha místa řidiče a poloměr otáčení 10,9 m zaručují mrštnost a ovladatelnost pro požitek z jízdy. Vyšší světlá výška přináší možnost užít si vlastnosti terénního vozu.
Nejodvážnější zájemci toužící po dobrodružství si mohou zvolit systém Advanced Grip Control a vyrazit mimo zpevněné cesty. Systém spojený s pneumatikami MICHELIN LATTITUDE TOUR Mud & Snow umožňuje zlepšit pohyblivost vozu trvalým působením na prokluzování kol. Systém je navíc spojen s funkcí Hill Assist Descent Control (HADC), která automaticky udrží optimální rychlost na velmi strmých svazích.
V rámci příplatkové výbavy nabízí Peugeot Rifter i verzi 4×4, na jejímž vývoji se podílel dlouholetý partner značky Peugeot, společnost Dangel.
Nabídku benzínových motorů 1.2 PureTech tvoří:
- PureTech 130 k S&S s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 (k dispozici v roce 2019);
- PureTech 110 k S&S s pětistupňovou manuální převodovkou, rovněž k dispozici ve verzi s velmi nízkou spotřebou.
Motory PureTech jsou opatřeny filtrem Gasoline Particulate Filter pro snížení emisí pevných částic.
Nabídka dieselových motorů 1.5 BlueHDi zahrnuje tři varianty:
- BlueHDi 130 k S&S s šestistupňovou manuální převodovkou nebo s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8;
- BlueHDi 100 k s pětistupňovou manuální převodovkou rovněž k dispozici ve verzi s velmi nízkou spotřebou;
- BlueHDi 75 k, s pětistupňovou manuální převodovkou.
Nový Peugeot Rifter bude ve světové premiéře představen na ženevském autosalonu 2018 a na mezinárodní trhy vstoupí v září. Vyrábět se bude v továrnách ve španělském městě Vigo a v Mangualde v Portugalsku.