Motivem stánku společnosti Yamaha Motor na 45. ročníku výstavy Tokyo Motor Show 2017 byla „Yamaha garáž zítřka – rozezvučme budoucnost“. Ve stánku se vystavovala sestava 20 modelů konceptů a sériových modelů, včetně šesti, které tu zažily svou světovou premiéru a čtyř modelů, které měly svou japonskou premiéru.
Návštěvníci stánku viděli „neustále se rozšiřující možnosti osobní mobility“ společnosti Yamaha, které firma exkluzivně představila prostřednictvím prototypů elektrických bicyklů, skútrů, motocyklů, vícekolových naklápěcích skútrů (LMW) a vozidel. Předvedeny byly také technické modely, například experimentální koncept na ověření nových forem osobní mobility, ve kterém je kladen důraz na harmonii mezi jezdcem a strojem, a samostatně jezdící humanoidní robot na motocyklu, který spojuje motocykly Yamaha a robotiku. Kreativní design stánku připomínal garáž, ve které spolu souznějí lidé, produkty, mobilita, hudební nástroje a propojují tak přítomnost s budoucností.
MOTOROiD
Při vytváření nových zážitků v rámci koncepce Kando tento experimentální koncept využívá umělou inteligenci a hledá způsoby vytváření nových forem osobní mobility, při kterých dochází k harmonickému souznění jezdce se strojem. Vývojový koncept MOTOROiD byl takzvaným „osvobozeným“ prototypem, který dokáže rozlišit svého majitele a v různých ohledech komunikuje jako živá bytost. Společnost Yamaha pracuje na řešení náročných úkolů v této oblasti vývoje a snaží se připravit technologii, která bude sloužit zákazníkům.
Kando je japonské slovo, které současně označuje pocity velkého uspokojení a silného vzrušení, které zažíváte, když natrefíte na věc výjimečné hodnoty.
Délka x šířka x výška = 2 060 mm x 600 mm x 1 090 mm
Typ motoru = motor v náboji zadního kola
Systém dodávání paliva = Lítium-iónový akumulátor
Hmotnost vozidla (mokrá) = 213 kg
MOTOBOT ver. 2 (představení technologie)
Tento samostatný robot jezdící na motocyklu spojuje nejnovější technologie v oblasti motocyklů a robotiky a jeho úkolem je postupovat v doposud neprobádaných oblastech výzkumu a vývoje. Pokud jde o řízení stroje z pohledu jezdce, je model MOTOBOT v této chvíli schopný vysokou rychlostí jezdit po závodní trati, bez nutnosti úprav motocyklu. Cíl projektu stanovený na rok 2017 byl dosáhnout milníku v podobě rychlosti nad 200 kilometrů za hodinu na závodní trati a vyzvat hvězdu seriálu MotoGP Valentina Rossiho na souboj v časech na kolo. Komplexní technologie a znalosti získané z projektu MOTOBOT se uplatňují při dalších současných aktivitách, stejně jako při bádaní v nových oblastech.