Poslední letošní kurz sportovní jízdy pod vedením našeho nejlepšího jezdce novodobé historie a dosud jediného českého účastníka mistrovství světa F1 Tomáše Engeho se uskuteční v pátek 6. října v rámci závěrečného závodního víkendu The Most Grand Finale/FIA European Touring Car Cup (ETCC). Účastníci kurzu mají jedinečnou možnost stát se součástí závodů, a užít si tak neopakovatelnou atmosféru.
Celodenní kurz zahrnuje řadu náročných manévrů ve vysokých rychlostech. Je vhodný pro pokročilé řidiče s chutí naučit se náročnější technice řízení, pro majitele sportovních vozů, kteří mají ambici naučit se vůz efektivně a bezpečně používat a zjistit, jak funguje při ostřejším zacházení a ve vyšších rychlostech. Cílí také na amatérské závodníky s motivací posunout své umění o krok dále.
Přihlásit se do kurzu ale může prakticky každý. „Nezaměřujeme se pouze na lidi, kteří touží po závodním růstu, zisku závodní licence, či proniknutí do závodního prostředí. Oslovujeme i běžné řidiče, kteří si chtějí zdokonalit své řidičské schopnosti anebo se naučit lépe ovládat svůj vůz ve vyšším tempu. Pro kurz není třeba ani mít sportovní auto, takže je možné jej absolvovat s běžným typem vozu,“ potvrdil Tomáš Enge.
Hlavním závodem říjnového víkendu bude evropský pohár cestovních vozů FIA European Touring Caru Cup (ETCC), kde má Česká republika želízko v ohni a průběžného lídra seriálu, skvělého jezdce Petra Fulína. Po posledním závodním víkendu v belgickém Zolderu drží nepatrný náskok před trojicí pronásledovatelů.
Divácky zajímavé budou i vložené závody. Mezinárodní seriál závodů Porsche GT3 Cup organizuje německý výrobce proslulých sportovních vozů. Za zhlédnutí určitě stojí série Twingo Cup, která představuje jedinečnou možnost pro mladé začínající jezdce, jež přestupují z motokár do světa velkých okruhů. Diváci dále uvidí sérii Haigo ADAC, která zahrnuje souboje formulových i cestovních vozů bývalého Poháru míru a přátelství socialistických zemí, a jízdu pravidelnosti FAS AČR. O vítězi v ní nerozhoduje pořadí v cíli, tuzemští jezdci na továrních speciálech i ve vozech individuálních konstrukcí mají za úkol zajet pokud možno stejný čas ve dvou měřených kolech.