Kia Sorento HEV 4×4: je to ideální rodinný vůz?

Vyzkoušeli jsme čtvrtou generaci Kia Sorento, tentokrát v hybridní verzi HEV 4×4. Má spojit rodinnou praktičnost s moderní technikou a jistým nádechem luxusu.  Automobilka míří na zákazníky, kteří chtějí velké a prostorné SUV, ale nikoliv elektromobil. Sorento HEV tedy nabízí kombinaci benzínového motoru a elektromotoru bez nutnosti dobíjení, a přitom má přijatelnou spotřebu.

Kia Sorento (4)

Zvenčí působí vůz robustně. Vidíme ostré hrany, výraznou masku chladiče a hezky tvarované LED světlomety. Model má 4810 mm na délku, 1900 mm na šířku a 1695 mm na výšku, což zajišťuje dostatek prostoru uvnitř. Zadní část působí čistě a moderně. Zavazadlový prostor nabízí v pětimístné konfiguraci 813 litrů, což je ideální na dlouhé dovolené. Ve srovnání s předchozí generací Sorento tedy povyrostlo.

Interiér

Interiér není jen o prostoru, který je skutečně velkorysý, ale i o zpracování. Materiály působí hodnotně, jsou tu měkčené plasty a přehledné ovládací prvky najdete tam, kde je očekáváte. Digitální přístrojový štít i centrální displej infotainmentu mají dobrou grafiku a rychlé reakce. Nechybí bezdrátové nabíjení, prémiové audio Bose ani vyhřívání a odvětrávání sedaček. V druhé řadě je hodně místa. Komfort pro cestující vzadu je zaručen, najdeme zde vlastní ovládání klimatizace, USB konektory nebo výdechy ventilace.

Kia Sorento (7)

Pohon

Pod kapotou testovaného vozu pracuje kombinace benzínového turbomotoru 1.6 T-GDi a elektromotoru, přičemž celkový výkon systému dosahuje 215 koní. Automatická šestistupňová převodovka pracuje plynule. Zrychlení z 0 na 100 km/h se pohybuje kolem 9 sekund, což na rodinné SUV s hmotností kolem 2 tun není špatné.

Oficiální kombinovaná spotřeba udávaná v malém techničáku je 6,9 l/100 km, v reálném testu jsme však dosáhli průměru 8,5 l/100 km. S plnou nádrží tak vůz zvládne přibližně 750 kilometrů bez nutnosti tankování. Hybridní systém funguje velmi hladce a přechody mezi elektromotorem a spalovacím pohonem jsou neznatelné.

Kia Sorento (3)

Podvozek

Naladění podvozku je komfortní, což ocení především cestující. Nerovnosti tlumí auto s přehledem a ani na rozbitých okreskách není posádka vystavena zbytečnému natřásání. V zatáčkách se ale projevuje vyšší hmotnost a měkčí naladění. V dálničním provozu je auto tiché a klidné, ale při bočním větru působí poněkud nejistě, což je znát především na otevřených úsecích nebo mostech. Stabilizace sice funguje dobře, ale přesto si řidič musí občas trochu korigovat směr. Pohon všech kol je velkou výhodou, zejména v zimě nebo při jízdě po nezpevněných cestách. Systém AWD sice není určen pro extrémní terén, ale běžné jízdy na chalupu zvládá bez problémů.

Kia Sorento (2)

Technologie

Sorento je výbavené moderními technologiemi. Adaptivní tempomat, asistent jízdy v pruhu, 360° kamerový systém nebo head-up displej jsou tu samozřejmostí. Auto také disponuje funkcí dálkového parkování přes klíček. Infotainment má intuitivní rozhraní, bezdrátové Apple CarPlay a Android Auto. Bezpečnostní systémy reagují včas, ale někdy až přehnaně horlivě – například varování před čelní srážkou je velmi citlivé.

Cena

Základní cena modelu Kia Sorento HEV s pohonem předních kol začíná na 1 199 980 Kč. Testovaná čtyřkolka s výbavou TOP vystoupá na částku 1 489 980 Kč.

Text: Josef Žídek Foto: Romana Černá



Facebook

Nejčtenější

Nahoru