BYD do Česka přiváží elektromobilitu nové éry. Česká republika je nejnovějším trhem v rámci evropské expanze. Efektivní hybridní model DM-i tvoří základ úvodní nabídky. Do konce roku 2025 plánuje BYD otevřít v Česku až 30 prodejen.
Čeští zákazníci mají od začátku možnost vybírat z různých variant karoserie a pohonu – jak u SUV modelů, tak i u sedanů. Vlajkovým modelem nabídky je SEALION 7 – plně elektrické SUV, které zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 4,5 sekundy a díky technologii Blade Battery nabídne dojezd až 502 km.
Model je postaven na konstrukci Cell-to-Body, která zajišťuje mimořádnou odolnost a bezpečnost. Zároveň je vybaven nejrychlejším sériově vyráběným elektromotorem na světě, který dosahuje až 23 000 otáček za minutu.
Čeští zákazníci si mohou zvolit také elegantní sedan SEAL, který je postaven na stejné konstrukci jako SEALION 7. Díky nižšímu profilu a již zmíněné baterii Blade Battery tento model nabízí dojezd až 570 km dle metodiky WLTP.
Pro zákazníky, kteří hledají flexibilitu při častém cestování na delší vzdálenosti, přináší BYD v rámci první fáze nabídky pro český trh také rodinné SUV SEAL U DM-i. Tento model je vybaven sofistikovaným hybridním systémem Super DM, který spojuje plynulý jízdní projev elektromobilu s dojezdem v reálném provozu. SEAL U DM-i zvládne po plném nabití a natankování ujet více než 1 000 km.
Další vozy BYD – včetně kompaktního plně elektrického SUV ATTO 2 – budou na český trh uvedeny v následující etapě rozšiřování nabídky.
Společnost BYD (Build Your Dreams) byla založena v roce 1995 a jako jediný výrobce vozidel na nové energie (NEV) vyvinula vlastní hnací soustavu, akumulátory, automobilové polovodiče, motory i řídicí systémy motorů. V listopadu 2024 dosáhla historického milníku. Jako první automobilka na světě překročila hranici 10 milionů vyrobených vozidel NEV. Technologicky orientovaná společnost BYD zaměstnává více než 110 000 inženýrů a techniků, přičemž každý pracovní den podává přihlášky k více než 40 novým patentům.
Společnost BYD představila v roce 2020 převratnou baterii Blade Battery. Její plochá, obdélníková konstrukce zajišťuje efektivnější chlazení a předehřívání, což přispívá k vyšší provozní stabilitě. Chemické složení na bázi lithium-železo-fosfátu (LFP) je zcela bez obsahu kobaltu a baterie úspěšně prošla náročným testem průrazu, který simuluje vnitřní zkrat způsobený proniknutím ostrého předmětu během vážné dopravní nehody. Při testu se teplota baterie pohybovala mezi 30–60 °C, bez jakéhokoliv kouře či plamenů. Blade Battery zároveň vydrží více než 5 000 nabíjecích a vybíjecích cyklů, což z ní činí jednu z nejodolnějších baterií ve své třídě.
Zdroj: BYD Foto: Josef Žídek