Tohle BMW vás dostane! Test legendární 320d xDrive Touring ukazuje, proč je králem naftových vozů

BMW 3 patří dlouhodobě mezi nejoblíbenější vozy střední třídy a v testované verzi 320d xDrive Touring s dieselovým motorem o výkonu 140 kW a automatickou převodovkou opět potvrzuje, proč mu tolik řidičů důvěřuje. Nejde jen o prestižní logo, ale hlavně o skvělé jízdní vlastnosti, vyspělou techniku a příjemnou spotřebu. V redakčním testu jsme odhalili silné i slabé stránky tohoto auta, které by měl znát každý, kdo přemýšlí o koupi.

BMW 320d (1)

Nový facelift má styl a šmrnc

Na první pohled je jasné, že BMW 3 v aktuální generaci G20 prošlo decentní, ale povedenou modernizací. Přední část zdobí přepracovaná maska chladiče s ostřejšími liniemi, tenčí LED světlomety a sportovnější nárazníky. To všechno dává vozu ještě sebevědomější výraz. Testovaný model v modré metalíze a s 18palcovými koly vypadá elegantně, přitom stále dostatečně sportovně.

Rozměry vozu zůstávají věrné sportovnímu kombíku – na délku měří 4713 mm, široké je 1827 mm, na výšku má 1445 mm a rozvor činí 2851 mm. Tyto proporce zaručují vyvážené jízdní vlastnosti i dostatek prostoru pro posádku. Zavazadlový prostor nabídne 500 – 1510 litrů, což je na kombi střední třídy solidní hodnota, ideální pro rodinné cesty i víkendové výlety.

BMW 320d (2)

V interiéru je o krok napřed, ale zadní sedačky zklamou

Jakmile usednete za volant, přivítá vás moderní kokpit s výrazným digitálním panelem. Zakřivený displej BMW Curved Display kombinuje 12,3palcovou digitální přístrojovku s 14,9palcovou obrazovkou infotainmentu iDrive 8. Vše působí přehledně a moderně, odezva systému je blesková. Trochu škoda, že klimatizace se ovládá přes dotykový displej – za jízdy to není úplně praktické.

Sedadla jsou příjemně tuhá, perfektně drží tělo v zatáčkách a díky nízkému posedu se hned cítíte jako součást auta. Pohled dopředu i do stran je skvělý, BMW zkrátka stále umí postavit auto pro řidiče.

Vzadu už to tak slavné není. Místa na nohy je méně, a pokud se vepředu usadí vyšší řidič, cestující vzadu se budou mačkat. Na dlouhé trasy to ve druhé řadě nebude ideální.

BMW 320d (7)

Co se změnilo? Tohle musíte o faceliftu BMW 320d vědět!

Facelift se na první pohled nezdá zásadní, ale pod povrchem přinesl důležité novinky. Největší změnou je právě zmíněný infotainment iDrive 8 s možností bezdrátových aktualizací. Zmizela i tradiční páka voliče automatu, kterou nahradil kompaktní přepínač na středovém tunelu.

Jinak zůstala zachována osvědčená technika včetně rozměrů i podvozku. Proč měnit něco, co funguje? BMW sází na evoluci a výsledek je velmi povedený.

BMW 320d (5)

Dieselová klasika ukazuje, že naftový motor má stále smysl

Pod kapotou testovaného BMW 320d xDrive Touring pracuje čtyřválcový 2,0 litrový turbodiesel s výkonem 140 kW (190 koní) při 4000 otáčkách a točivým momentem 400 Nm dostupným už od 1750 ot./min. Využívá mild-hybridní systém s napětím 48 V. Motor je spojen s 8stupňovou automatickou převodovkou Steptronic a pohání všechna čtyři kola díky systému xDrive.

Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 7,5 sekundy, maximální rychlost je 225 km/h. Papírová kombinovaná spotřeba  činí 5,5 l/100 km dle WLTP. V reálném testu ale počítejte s průměrem kolem 7 litrů na 100 km, pokud se nebudete nijak omezovat a dálnice ani okresky nebudou výjimkou. Přesto je to hodnota, která z tohoto kombíku dělá ideální auto na dlouhé trasy.

BMW 320d (3)

A proč je budete  milovat? Jízda je hladká, tichá a neuvěřitelně jistá

Nízký posed vám hned dodá pocit, že sedíte ve sporťáku. Auto reaguje okamžitě na plyn i řízení, ochotně zrychluje a díky vysokému točivému momentu pružné zrychlení potěší při každém předjíždění.

Na kvalitním asfaltu je jízda hladká, tichá a maximálně komfortní. Osmistupňová automatická převodovka řadí naprosto plynule a bez cukání. Pohon všech kol xDrive navíc přidává obrovský pocit jistoty za každého počasí.

Slabší stránkou se ale ukázala horší zvuková izolace na rozbitých silnicích. Od zadní nápravy se při přejezdu nerovností do kabiny přenáší nepříjemný hluk, který kazí jinak prémiový dojem. Na horších českých silnicích to zkrátka není úplně tiché svezení.

Kolik za tohle potěšení? 

BMW 3 rozhodně není levnou záležitostí, ale stále nabízí skvělý poměr ceny a hodnoty. BMW 320d xDrive Touring startuje na částce 1 419 600 Kč včetně DPH.

Text: Josef Žídek Foto: Romana Černá



Facebook

Nejčtenější

Nahoru