Mitsubishi uvedlo na náš trh svoji vlajkovou loď – Outlander PHEV

Nový Mitsubishi Outlander PHEV ze segmentu SUV-D bylo navrženo speciálně pro Evropu v rámci další fáze produktové ofenzivy. Nový model vychází z produktové koncepce I-Fu-Do-Do (v japonštině „originální a velkolepý“) a chlubí se špičkovou úrovní bezpečnosti i pohodlí a novou úrovní kvality. Výrazný zevnějšek byl navržen pro dobrodružství a působí sebejistě. V interiéru se odráží důraz na detail a pohostinnost v duchu japonských tradic omotenashi. Automobilka nabízí na vůz až osmiletou záruku.

Mitsubishi_Outlander_2025_30

Nový Outlander PHEV je postaven na mezinárodních úspěších a robustních základech všech tří předchozích generací. Předchůdce byl prvním, kdo přinesl kombinaci Plug-In hybridního pohonu a karoserie SUV. Model, pro nějž se od roku 2013 rozhodlo přes 200 000 evropských zákazníků, získal četná ocenění a uznání. Dnešní Outlander čtvrté generace je zároveň druhou generací Plug-In hybridního provedení.

Výrazná přední partie nese vizuální identitu „dynamický štít“, pro značku typickou. Vymodelovaný šestiúhelníkový styl zádě znázorňuje pevnost, zatímco horizontální provedení zadních světel klade důraz na stabilitu a šířku vozidla. Výsledkem spolupráce Mitsubishi se specialistou na ozvučení Yamaha je prémiový audiosystém, postavený na sdílených cílech a filozofii nabídnout všem členům posádky posluchačské zážitky.

Mitsubishi_Outlander_2025_31

Pohon

Klíčovým bodem modernizace je přepracovaný Plug-In hybridní pohon, který prodlužuje čistě elektrický dojezd. Systém pohonu kombinuje benzínový čtyřválec, dva elektromotory a větší lithium-iontovou baterii ve spojení s řazením shift-by-wire. Nárůst výkonu oproti modelu předchozí generace narostl přibližně o 40 procent. Jelikož aktuálně používaná baterie disponuje celkovou kapacitou 22,7 kWh, nový model má razantně vyšší čistě elektrický dojezd. Na základě oficiálního testování WLTP činí čistě elektrický dojezd až 113 km (v režimu CITY).

Přední elektromotor nabídne 85 kW/255 Nm; jednotka na zadní nápravě disponuje výkonem 100 kW a točivým momentem 195 Nm, ale díky integrované jednotce řízení motoru zabírá méně místa, což zjednodušilo zástavbu celého ústrojí.

Bateriový modul o vyšší kapacitě díky menšímu vnitřnímu odporu nyní dokáže poskytovat o 108 % vyšší konstantní výkon, než tomu bylo u předchůdce. Nový systém kapalinového chlazení umožňuje naplno využívat potenciál baterie, a zajistit tak solidní rozjezdy i tichou jízdu za všech podmínek.

Nový model dále těží z výhod tepelného čerpadla, které snižuje spotřebu energie i při spuštěné klimatizaci a přispívá k delšímu elektrickému dojezdu, a to i za chladného počasí.

Mitsubishi_Outlander_2025_32

Zatímco základní parametry spalovacího motoru zůstaly stejné jako u předchůdce (2360 cm3, DOHC 16v), novinkou je systém recirkulace výfukových plynů, rozšířené kanály chlazení a integrované sběrné výfukové potrubí ve prospěch nižší spotřeby a vyššího výkonu. Celkový systémový výkon, který poskytuje dynamický zážitek pak činí 225 kW, resp. 306 koní. Díky zvětšení palivové nádrže na 53 litrů dokáže vůz nabídnout delší dojezd v kombinaci čistě elektrického a hybridního pohonu. Na základě oficiálního testovacího cyklu činí spotřeba 0,8 l/100 km a emise CO2 se pohybují na úrovni 18-19g/km při celkovém dojezdu 834 km.

Mitsubishi_Outlander_2025_20

Provozní hospodárnost a jízdní schopnosti dále vylepšují tři jízdní režimy: čistě elektrický, sériový hybrid a paralelní hybrid. Cílem každého z těchto režimů je optimalizovat požitek z jízdy v závislosti na situaci.

  • EV: umožňuje pomalou až středně rychlou jízdu na samotnou elektřinu.
  • Sériový hybridní pohon: spalovací motor podle potřeby vyrábí elektřinu, například během zrychlování do kopce.
  • Paralelní hybridní pohon: za jízdy vyšší rychlostí elektromotor spolupracuje se spalovacím motorem.

Řidič dále může jednoduše ručně nastavit, jak má vozidlo hospodařit s energií uloženou v baterii; k dispozici jsou čtyři volby:

  • Normal: automaticky optimalizuje čistě elektrický / hybridní pohon.
  • EV: používá se čistě elektrický pohon (za podmínky dostatečného nabití baterie).
  • Save: vůz se snaží zachovat stávající úroveň nabití baterie.
  • Charge: dobíjí baterii.

Výroba byla spuštěna v závodu Okazaki společnosti Mitsubishi Motors koncem roku 2024. Ceník začíná na 1 287 950 Kč.

Zdroj a foto: Mitsubishi Motors



Facebook

Nejčtenější

Nahoru