Uvedení na český trh s prvními jízdami se konalo na Samotě Pierre na okraji Podhořan u Ronova. Nový model Tayron by měl úspěšný nástup značky do tohoto roku podpořit. Sází totiž na velikost interiéru, všestrannost, variabilitu i vyspělou konstrukci s mnoha technickými inovacemi z prémiového segmentu.
Vůz s rozměry 4792 x 1853 x 1668 mm je nabízen v pětimístných a sedmimístných verzích. Zavazadlový prostor má v pětimístné konfiguraci objem až 885 litrů a po složení zadních sedadel dokonce až 2 090 litrů. V sedmimístných verzích je za třetí řadou k dispozici stále ještě slušných 345 litrů.
Nabídka pohonů
Vstupní cena akčního modelu Tayron Limited je 999 000 Kč v případě varianty, jejíž přední kola pohání mild hybridní benzinová jednotka 1.5 eTSI o výkonu 110 kW (150 k) ve spojení se 7stupňovou samočinnou převodovku DSG. Nabídka pokračuje výkonnějším benzinovým dvoulitrem o výkonu 150 kW (204 k) anebo 195 kW (265 k), obě verze v kombinaci s pohonem všech kol. Naftové motory 2.0 TDI jsou zastoupeny ve výkonových variantách 110 kW (150 k) a 142 kW (193 k).
Akční nabídkou je e-dotace ve výši 100 tisíc Kč na pořízení verzí Tayron eHybrid s druhou generací plug-in hybridního pohonu, a to ve výkonových verzích 110 kW (150 k) až 200 kW (272 k). Tayron eHybrid je pro každodenní provoz po městě vybaven elektromotorem napájeným sadou akumulátorů s využitelnou kapacitou (19,7 kWh), která umožňuje dojezd s nulovými emisemi až 123 kilometrů. Optimální souhra spalovacího motoru a elektromotoru zajišťuje modelu Tayron eHybrid vynikající jízdní dynamiku ve spojení s mimořádně nízkou spotřebou paliva. Celkový dojezd tak přesahuje 850 km.
Tayron je na českém trhu nabízen v šesti stupních výbavy, od Limited, přes Life, People, Elegance, R-Line, až po R-Line People. Už sériová výbava je přitom velmi bohatá a zahrnuje mimo jiné devět airbagů, LED světlomety včetně systému Light Assist, zadní 3D LED světla, informační a zábavní systém s 12,9“ dotykovým displejem, multifunkční volič jízdních zážitků, adaptivní tempomat ACC, 3zónovou klimatizaci Climatronic, vyhřívání sedadel vpředu i volantu, parkovací senzory Park Pilot, parkovacího asistenta Park Assist Plus, zadní kameru, osvětlené logo VW na přídi i zádi, ambientní osvětlení interiéru s výběrem 10 barev, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka a prodlouženou záruku na 5 let/100 000 km.
Každodenní provoz zpříjemňuje bezpočet praktických řešení a bohatá sériová výbava včetně nejmodernějších asistenčních systémů. Tayron se navíc uplatní i jako spolehlivé tažné vozidlo. Všechny verze Tayron 4MOTION jsou koncipovány pro provoz s přívěsem o hmotnosti až 2500 kg (brzděný, stoupání 12 %).
Jaké jsou možnosti individualizace?
Zákazníci mají v konfigurátoru k dispozici široké možnosti individualizace vozu Tayron. Mezi technické highlighty, z nichž mnohé jsou běžné pouze v prémiovém segmentu, patří například adaptivní regulace podvozku „DCC Pro“ (pro některé varianty pohonu se dodává sériově), „světlomety IQ.LIGHT HD LED Matrix“ s funkcemi interaktivního osvětlení, „Travel Assist“ pro asistované řízení vozidla v podélném i příčném směru nebo hlasový asistent IDA s integrovaným „ChatGPT“ (ve spojení s paketem informačního a zábavního systému „Discover Pro Max“ dodávaným na přání). Komfort cestování lze ještě umocnit panoramatickým střešním oknem, akusticky izolovanými okny, audiosystémem Harman Kardon s výkonem 700 W, koženým interiérem, elektricky nastavitelnými sedadly včetně funkcí masáže a odvětrávání nebo speciálními sedadly ergoActive Plus s nejvyšší úrovní ergonomické konstrukce.
Dojmy z jízd přineseme po týdenním testu, který již máme naplánovaný.
Zdroj: Volkswagen Foto: VW a Josef Žídek