Projeli jsme nové Subaru Forester – jak se změnila šestá generace lesníka?

Je to ten starý dobrý Forester, jak jej známe po dlouhá léta? To jsme si říkali cestou do areálu v Bělé pod Bezdězem, kde se odehrálo představení nové generace této stálice pro nás, motoristické novináře. A byli jsme hodně zvědavi. Forester je totiž klíčovým modelem v nabídce značky už od svého uvedení na trh v únoru 1997. Za uplynulých 27 let se ho celosvětově prodalo více než 5 milionů kusů. V současné době je třetím nejprodávanějším modelem značky v Evropě. Projeli jsme se novým modelem jak na silnicích v okolí Bělé, tak i na sněhu off-roadové trati v uzavřeném areálu.

1740431612031

Představitelé značky zdůraznili, že šestá generace modelu Forester byla přepracována tak, aby vyjadřovala svoji schopnost zvládnout jakýkoli terén a jakékoli počasí. Ve srovnání s hruběji vypadajícím předchůdcem má nabídnout lepší ovladatelnost a lepší jízdní vlastnosti na silnici i mimo ni. Kombinuje symetricky uspořádaný trvalý systém pohonu všech kol s vylepšenou verzí originálního mild-hybridního pohonného ústrojí e-Boxer. Ten upravuje rozdělení výkonu mezi spalovacím motorem a elektromotorem cíleným přepínáním mezi třemi jízdními režimy (pohon pouze na spalovací motor, pouze na elektromotor a kombinace obou zdrojů síly). Je tu také zdokonalená verze systému X-Mode, asistence elektromotorem pomáhá při jízdě vpřed a nyní i vzad a světlá výška 220 mm je nejlepší ve své třídě.

DSC_1575

Interiér byl doplněn účinnější akustickou izolací, jež minimalizuje hluk od vozovky a motoru a zajišťuje tak tišší jízdu. Vylepšený asistenční systém EyeSight je vybaven širokoúhlou kamerou, předním radarem a elektrickým brzdovým posilovačem a nabízí 15 funkcí, z nichž je 5 nových. Vůz také zásluhou zcela nové konstrukce poskytuje do všech stran lepší výhled, omezuje tím mrtvý úhel.

Forester je standardně vybaven celkem devíti airbagy. Novinkou v oblasti bezpečnosti je pravý boční airbag pro sedadlo řidiče, který snižuje závažnost střetů mezi cestujícími vpředu, a případně také mezi cestujícími a předměty v interiéru. Zavazadlový prostor pojme 508 litrů nákladu. K dispozici je poprvé u značky bezdotykové ovládání elektrického víka zavazadlového prostoru, aktivované pohybem nohy pod zadním nárazníkem.

1740431535401

Model pohání atmosféricky plněný 2,0litrový čtyřválcový motor s protilehlými písty (řada NA) o výkonu 100 kW a točivým momentem 182 Nm, který je spárován s elektromotorem o výkonu 12,3 kW a 66 Nm umístěným v převodovce Lineartronic. Výsledkem je plynulejší a pohotovější zrychlení s vyšším točivým momentem. Práce s plynem je plynulá, o čemž jsme se předsvědčili hlavně na off-roadové trati, kterou vůz projížděl hladce a bez cukání.

1740431584830

Podvozková platforma Subaru Global Platform (SGP) byla dále vylepšena použitím konstrukce s uzavřeným vnitřním rámem, rozsáhlejším použitím strukturních lepených spojů a zvýšením tuhosti uložení náprav, což společně vede k tužší a lehčí karoserii. Torzní tuhost karoserie byla se ve srovnání s předchozím modelem zvýšena o 10 %.

1740431564722

Aerodynamické vlastnosti byl zlepšeny novými prvky, jako jsou přední nasávací otvory, tvar spodního krytu motoru a umístění křidélek a lišt na různých částech karoserie. Proudění vzduchu bylo vylepšeno tak, aby hladce obtékalo karoserii i podvozek a omezovalo vztlak.

Všimli jsme si i drobných, ale zajímavých designových prvků, jako je motiv kolibříka na čelním skle a střešním okně, otisky nohou na předních prahových lištách a otisky tlapek na zadních prahových lištách.

Více dojmů z jízd přineseme po týdenním testu, který již máme naplánovaný.

Ceník začíná na 985 tis. Kč.

Text a foto: Josef Žídek



Facebook

Nejčtenější

Nahoru