Zúčastnili jsme se premiéry prvního crossoveru značky v segmentu prémiových malých vozů a projeli jsme se novým modelem Mini Aceman silnicemi středních Čech. Na zpáteční cestě jsme krátce vyzkoušeli také nové pětidvéřové Mini Cooper s benzínovým motorem. Tentokrát šlo ale hlavně o model Aceman, který kombinuje kompaktní vnější rozměry s velkým vnitřním prostorem pro cestující a čistě elektrickým pohonem. Vůz nabízí dostatek prostoru pro pět cestujících při délce jen o málo větší než čtyři metry.
Sportovní crossover s délkou 4,07 m, šířkou 1,75 m a výškou 1,50 m se řadí mezi Mini Cooper a Countryman.
Aerodynamicky tvarovaná příď, krátké převisy a praktická dvouprostorová karoserie, typický designový princip, který známe u značky Mini, získaly tady nový charakter. A k tomu čistě elektrický pohon znamená, že Aceman je v městském provozu obratný a zároveň poskytuje dostatek prostoru pro cestující.
Aceman je nabízen ve čtyřech různých výbavách. Výbava Essential představuje čistý a střídmý vzhled a zvýrazňuje některé funkční části, jako je logo v novém stříbrném provedení Vibrant Silver. Ve spojení s výbavou Classic lze zvolit kontrastní
střechu a vnější zpětná zrcátka v černé nebo bílé barvě. Přední maska je vyvedena v leskle černé barvě, zatímco vnitřní plochy masky a nárazníku jsou lakovány v barvě karoserie.
Výbava Favoured rozšiřuje možnost výběru střechy s barevnými přechody Multitone v kombinaci s bílými kryty zrcátek a rámečkem masky ve stříbrné barvě Vibrant Silver. Sportovní styl nového crossoveru se naplno projeví zejména ve výbavě JCW. Tato varianta inspirovaná motorsportem má zcela svébytný design přední i zadní části. Přední maska je zdobena rámečkem a specifickým leskle černým logem JCW, zatímco celkově mohutný vzhled podtrhuje kontrastní střecha v červené barvě Chili Red a červené pruhy na kapotě. Naproti tomu zadní část působí mnohem svalnatějším dojmem a ochranné panely po celém obvodu karoserie jsou vyvedeny v leskle černé barvě.
Mini Aceman je k dispozici výhradně s čistě elektrickým pohonem. Elektromotor zajišťuje charakteristické potěšení z jízdy jak v městských oblastech, tak při výletech mimo ně. Při uvedení na trh je model dostupný v provedení Aceman E s kombinovanou spotřebou elektřiny 14,9–14,1 kWh/100 km podle WLTP a dojezdem 294–310 km a také jako Aceman SE s dojezdem 382–407 km.
Elektromotor Acemana E o výkonu 135 kW/184 k generuje točivý moment 290 Nm, který umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosažení maximální rychlosti 160 km/h. Aceman SE s výkonem 160 kW/218 k poskytuje točivý moment 330 Nm, zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 170 km/h.
Baterie vozu Mini Aceman E má kapacitu 42,5 kWh, zatímco vysokonapěťová baterie modelu Aceman SE má kapacitu 54,2 kWh. Baterii lze nabíjet střídavým proudem o výkonu 11 kW. Rychlé nabíjení je možné u modelu Aceman E stejnosměrným proudem o výkonu 75 kW a u modelu Aceman SE až 95 kW. Na rychlonabíjecí stanici lze baterii nabít z 10 na 80 % za necelých 30 minut.
Ceník začíná na 845 tis. Kč včetně DPH.
Zdroj: Mini Foto: Josef Žídek