Má za sebou dlouhou historii – patřila k jedněm z prvních SUV na našem trhu. Postupem času se hodně měnila, současný model se ale zdá být tím nejlepším, co značka za poslední dobu na tomto vozu vyvinula.
Ve spojení s hybridní verzí pohonu můžete dostat i pohon všech kol, takže jsme se těšili na test v zimním období. To se totiž schopnosti čtyřkolky prověří velmi dobře. Podobné je to se spotřebou. Takový výsledek, jaký měla Kuga v testu, jsme ale opravdu nečekali.
Větší a sebevědomější
Proti předchůdci je nová Kuga větší a působí robustnějším dojmem. Na délku přitom měří 4,6 metru. To je pro manévrování a ovládání stále docela příjemné. Změny se týkají hlavně přední masky, a jak už je teď u nových vozů zvykem, velká pozornost se soustředila na osvětlení. K dispozici je technologie LED Matrix integrovaná do designově lichotivých tvarů předních i zadních světlometů.
Modrá barva testovaného vozu autu sluší, pěkné jsou i decentní outdoorové lišty. Ochranný lem na přídi i zádi je o poznání robustnější, ale protože má světle šedou barvu, zapadá dobře do celkového vzhledu. Střešní spoiler působí dynamicky a líbil se nám i originální design kol.
Komfort vyšší výbavy je patrný
Kugu jsme testovali v nejvyšší výbavě Active. V interiéru je to patrné na první pohled. Sedadla jsou kvalitně čalouněná a kontrastně prošitá, mají boční vedení a dají se dobře nastavit do pohodlné polohy. Díky rozvoru, který je 2,7 metru, nabízí kabina dostatek prostoru nejen řidiči a spolujezdci, ale také cestujícím vzadu. Zavazadla mají k dispozici 590 litrů, což vůbec není špatné.
Přístrojový štít je kompletně digitální, přesto si můžete ještě užít pohledu na tradiční kruhové ukazatele. Displej totiž zobrazuje uspořádání podobné tomu, na jaké jsme dlouhodobě zvyklí. Trochu velký displej infotainmentu obsadil horní část středového panelu, jeho pozitivní vlastností je umístění dolního okraje ve stejné výšce jako v kapličce přístrojů.
Spotřeba, kterou jsme nečekali
V ceníku máte na výběr kromě konvenčního benzínové EcoBoostu ještě různé verze hybridního pohonu. My jsme do testu získali variantu 2.5 Hybrid AWD, jehož systémový výkon činí 134 kW. Řazení zajišťuje automatická převodovka eCVT. Dynamické parametry vypadají slibně – zrychlení z nuly na stovku za 8,3 sekundy a maximální rychlost 196 km/h. Kuga je v této motorizaci celkem živá a dobře se ovládá. Oproti klasické benzínové jednotce je v tomto ohledu zajímavější.
Co ale opravdu překvapilo, je spotřeba v zimním období. Čekali jsme větší odchylku od tabulkových hodnot. Tam totiž najdete kombinovanou spotřebu 5,7 – 6,0 l/100 km. My jsme se dostali zpočátku na 6,2 a na konci testu to bylo 5,9 l/100 km. Málokdy se podaří takto přesně vejít do tabulek a Kuga si za to zaslouží jedno velké plus. Líbil se nám i podvozek, který je komfortní, jízda je tichá i na limitu.
Auto v kapse
Ford připravil pro Kugu pár technologických vychytávek, které potěší moderní řidiče. Když si nainstalujete aplikaci FordPass, můžete využívat řadu funkcí – zamykáte a odemykáte auto telefonem na dálku, nastartujete na dálku a nastavíte si teplotu, na kterou se auto vytopí. Můžete si také vzdáleně zjistit, jestli je auto v pořádku a na svém místě, nebo si ověřit stav paliva a nabití baterie.
Ford Kuga stojí v základu podle akčního ceníku nejméně 649 900 Kč. Testovaný hybrid s AWD je k mání od ceny 805 900 Kč. Nejvyšší výbava pak u této verze přijde na 913 900 Kč.
Text: Josef Žídek Foto: Romana Černá