Opel představil svou novou vlajkovou loď – SUV Grandland

Zúčastnili jsme se představení nového SUV Opel Grandland a měli jsme možnost se také poprvé svézt na trase Praha – Mělník a zpět. Nová vlajková loď značky vstupuje nyní na český trh. Bude k dispozici v několika verzích pohonu: jako „čistý“ elektromobil Grandland Electric, jako Plug-In hybrid i jako 48 V hybrid se spalovacím motorem 1.2 Turbo – a právě tato verze, která bude podle importéra nejprodávanější, se na českém trhu objevuje jako první.

1738588590784

Nový Grandland je prvním modelem značky, který dostal inovativní platformu Stellantis STLA Medium, jež byla speciálně navržena pro modely s bateriovým elektrickým pohonem. Vůz se 48 V hybridní technologií kombinuje přeplňovaný benzinový tříválec 1.2 Turbo 100 kW/136 k s elektromotorem o výkonu 21kW/28 k. Synchronní 6-fázový elektromotor, který je napájen vodou chlazenou Li-Ion baterii o kapacitě 0,9 kWh, je vestavěný do zcela nové elektrifikované šestistupňové dvouspojkové převodovky eDCT6.

1738588600507

Srdcem hybridního Grandlandu je vylepšený zážehový přeplňovaný tříválec 1.2 Turbo řady Puretech s rozvodovým řetězem. Motor pracuje v tzv. Millerově cyklu, tedy s menším kompresním a delším expanzním/pracovním zdvihem. Díky podpoře elektromotoru má hybridní Grandland nižší spotřebu i emise: Podle metodiky WLTP si řekne jen o 5,5 l/100 km a jeho emise činí jen 124 g CO2 na 100 km. Na plnou nádrž benzinu o objemu 55 l tedy hybridní ujede Grandland dle WLTP cca 1000 km. Z 0 na 100 km/h zrychluje vůz za 10,2 sekundy, maximální rychlost činí 202 km/h.

Na baterii poskytuje Opel záruku 8 let/160 000 km. Trakční elektromotor zabudovaný do dvouspojkové převodovky se stará také o první „studený“ start spalovacího motoru, za jízdy pak restarty spalovacího motoru provádí samostatný řemenový spouštěč.

1738588635085

Šestistupňová dvouspojková automatická převodovka s elektro-hydraulickým řazením eDCT6 vyniká hladkým chodem a kompaktními rozměry. Hlavním kouzlem hybridní 48 V technologie je co nejvyšší využívání setrvačné jízdy, kdy se spalovací motor co nejčastěji odpojuje a vypíná. Při rozjezdech a zrychlování, což jsou pro spalovací motor nejnepříznivější režimy, přidává svoji sílu vestavěný elektromotor. Ten se až do rychlosti 135 km/h snaží co nejčastěji se zapojovat do hry. Při pomalé jízdě v husté městské zástavbě dokáže elektromobil sám pohánět vůz (spalovací motor stojí), podle testů automobilky Opel v takových podmínkách až 50 % jízdního času spalovací motor nepracuje – a jízda je tedy výrazně ekologická. V nízkých rychlostech dokáže Grandland Hybrid ujet až cca 1 km v kuse.

NewOpelGrandlandHybrid

V novém Grandlandu mají premiéru sofistikované LED matrixové světlomety Intelli-Lux HD, které mají (poprvé) více než 50 000 prvků (přesně 51 200, tedy 25 600 v jednom světlometu). V závislosti na dopravní situaci palubní kamera detekuje účastníky silničního provozu a světlo Intelli-Lux HD je „vyřízne“ ještě rychleji a přesněji než předchozí LED matrixové světlomety. „Světelný tunel“, tedy oblast nezasažená světelným paprskem, je užší než dříve, zatímco zbytek silnice a okolí je mnohem lépe osvětlen. Při rychlosti 80 km/h lze předměty před vozem detekovat přibližně o 30 až 40 metrů dříve než u běžných halogenových světlometů. To umožňuje řidiči reagovat na případné překážky o jednu až dvě sekundy dříve.

Grandland nabízí ergonomická sedadla Intelli-Seat, která mají speciální prohlubeň uprostřed sedáku, čímž se výrazně snižuje tlak na kostrč. Patentovaná funkce Intelli-Seat zvyšuje pohodlí řidiče i spolujezdce a garantuje požitek z jízdy i na dlouhých cestách. AGR sedadla mají poprvé nastavitelné boční opěrky. Dva vzduchové polštáře umístěné v bocích opěradel zlepšují boční oporu a lze je upravit podle osobních preferencí. Cestující vzadu mají ve srovnání s předchozí generací SUV o 20 mm více místa pro nohy.

Základní akční cena Grandlandu s hybridním 48 V pohonem ve verzi Edition začíná na 769 990 Kč (včetně DPH). Lépe vybavená verze GS začíná na 819 990 Kč (vč. DPH).

Zdroj: Opel Foto: Josef Žídek



Facebook

Nejčtenější

Nahoru