Umělá inteligence pomáhá řidičům Grenadieru

V off-road centrum Dajbych 4×4 vytvořili praktického pomocníka pro uživatele vozů Ineos Grenadier a Quartermaster, který je vždy po ruce. Virtuální asistent uživateli usnadní okamžité vyhledávání jakýchkoliv informací o voze, jeho ovládání nebo údržbě. Použili platformu ChatGPT, díky které zákazník může s asistentem komunikovat „lidsky“, konverzačním způsobem, a získat aktuální informace 24/7, pokud je online. Není potřeba nějakých složitých instalací, stačí se přihlásit do ChatGPT.

AI asistent ineos grenadier

„O umělé inteligenci se hodně hovoří, ale praktické využití zatím trochu pokulhává. Lidé se jí občas skoro bojí, protože nevědí, co si pod tím představit,“ říká Tomáš Petrů z Dajbych 4×4 a pokračuje: „AI je ale skvělá právě na práci s daty. Naši zákazníci a koneckonců i my dobře známe tyto následující situace.“

  • Často člověk potřebuje vědět provozní informaci o autě, kterou přirozeně nemá v hlavě a musí po ní pátrat.
  • Při předání vozu nelze zcela komplexně vysvětlit užívání všech systémů. Když řidiči na něco neznámého narazí, není dobré zkoušet to formou pokus-omyl.
  • Po návodu člověk sáhne, až když řeší nějaký problém a manuály dnešních aut mají stovky stránek. Vyhledává se v nich obtížně, navíc často ve stresu.

Odtud už byl krůček k nápadu vytvořit nástroj, který tyto běžné problémy řidičům usnadní vyřešit.

JAK POUŽÍVAT AI ASISTENTA

Není potřeba žádných technických znalostí. Stačí mít účet na www.chatgpt.com. Pokud jej nemáte, jednoduše se registrujete např. vaším účtem Google, Microsoft, Apple nebo prostě e-mail. Pak už stačí kliknout na odkaz na webu grenadier4x4.cz nebo QR kód, který dostávají řidiči jako samolepku přímo do vozu.

Dostanete se přímo k asistentovi a můžete začít pokládat dotazy – buď psaním, nebo hlasově. ChatGPT dnes plynně komunikuje v češtině (nebo jiném jazyce). Nebojte se s ním mluvit přirozenou řečí a klást doplňující otázky, jako kdybyste mluvili s naším technikem.

Asistent lze používat ve webovém prohlížeči, ale autoři doporučují nainstalovat aplikaci ChatGPT, v níž je používání ještě intuitivnější a na telefonu určitě přehlednější. Asistent si můžete připnout na levou lištu a mít ho tak při každém otevření aplikace na jeden klik na očích.

CO ASISTENT ŘEŠÍ

Cokoliv ohledně vozů INEOS. Nebojte se prostě zeptat. Asistent má k dispozici návody k vozidlům, manuály ovládání, katalogy, ceníky a umí hledat na relevantních webech.  Pro lepší představu – zde jsou typy otázek, které umí odpovědět. Ale praxe přinese určitě ještě úplně jiné.

  • Jak se vypíná upozornění na překročení povolené rychlosti?
  • Co znamená žlutá kontrola vykřičníku v ozubeném kolečku?
  • Co nezahrnuje záruka INEOS Grenadier v délce 5 let?
  • Jak se správně zařazují uzávěrky diferenciálu v Grenadieru?
  • Kde je nejbližší servis od Jihlavy a jaký je kontaktní telefon?
  • Jaká je délka korby v Quartermaster?
  • Řekni mi postup připojení telefonu s Androidem.
  • Na jaký tlak se mají foukat pneumatiky?
  • Jaké prvky výbavy chybí ve výbavě Utility oproti Trialmaster?
  • Která pojistka je od brzdových světel přívěsu?
  • Jaký olej se dává do naftového motoru?
  • Kolik unesou boční nášlapy?

ODPOVĚDNOST A ZPĚTNÁ VAZBA

I když při testování byla správnost odpovědí přes 95 %, samozřejmě se může stát, že asistent nebude znát odpověď a odkáže vás na informace u autorizovaného zastoupení. Jedná se o beta verzi, kterou autoři a někteří zákazníci testovali několik týdnů. Samozřejmě je potřeba mít na paměti, že AI asistent může některé odpovědi vyhodnotit nesprávně. Pokud si nejste jistí, je lepší kontaktovat autorizované zastoupení značky. Proto na stránkách značky upozorňují, že Informace poskytnuté asistentem nejsou právně závazné.

Zdroj a foto: Dajbych 4×4



Facebook

Nejčtenější

Nahoru