Ford Servis Plzeň zahájil opravy převodovek 8F35/40/57

Zajeli jsme se podívat do Plzně na tamní Ford Servis Plzeň, který se v posledních několika letech proslavil opravami dvouspojkových převodovek Ford Powershift. Nyní začíná nabízet i servis samočinných osmistupňových převodovek  8F35/40/57 vybavených měničem točivého momentu. A to jako jediný v ČR.

IMG_20241205_114718_resized_20241209_075146119

Opravy dvouspojkových Powershiftů zvládají v Plzni na Slovanech tak dobře, že jim je sem posílají i autorizované servisy Ford a ozývají se i zákazníci z Moravy či Slovenska. Asi před dvěma roky se ale ukázalo, že v ČR neexistuje žádný servis, který by dokázal opravit osmistupňové „měničové“ převodovky, kterých tu Ford už prodal mnoho tisíc např. v modelech Mondeo, S-Max, Galaxy, Kuga atd.  A tak se se plzeňský servis zaměřil i na tuhle oblast.

„Osmistupňová převodovka 8F35/40/57 je totiž velmi citlivá na kvalitu oleje a vyžaduje jeho pravidelné výměny. Tuhle skutečnost ale Ford ve svých manuálech pro Evropu jaksi opomenul, a tak autorizované opravny považují olejovou náplň převodovky za doživotní. To by souhlasilo v případě, že byste s vozem plánovali ujet maximálně 150 až 180 tisíc kilometrů. Pak vám převodovka s neměněným olejem spolehlivě odejde“, komentuje to šéf plzeňského servisu, Radek Němec. „V USA se náplň ve skříni běžně mění s každou druhou výměnou motorového oleje, my svým zákazníkům doporučujeme výměnu po maximálně 60 tisících ujetých kilometrů.“

IMG_20241205_115001_resized_20241209_075226729

Poškozených „osmikvaltů“ se tak v poslední době objevilo víc než dost, záhy se ale ukázalo, že servis, který by si troufl na jejich opravy, bude muset překonat velmi obtížné překážky. Jde totiž o komponent vyráběný v USA, který se do Evropy dováží výhradně jako celek, takže tu nejsou k dispozici žádné náhradní díly ani servisní přípravky pro jeho případnou opravu. Proto také autorizovaní dealeři Fordu v ČR nabízejí pouze výměnu, nikoli však opravu této převodové skříně.  Propracovat se k potřebným dílům z USA se však ukázalo jako prakticky nemožné. Nelze je totiž objednat v síti Ford a nemá je ve své nabídce ani žádný z běžných dodavatelů. Potřebné komponenty jsou přitom velmi obtížně dohledatelné i v oficiálním katalogu náhradních dílů pro americké Fordy.

„Pro nás to znamenalo pátrání téměř detektivní a stovky hodin strávených na internetu a později i korespondencí s potenciálními dodavateli,“ říká k tomu R. Němec. „Přitom jsme zjistili, že s Evropou američtí obchodníci většinou vůbec spolupracovat nechtějí. My jsme jich oslovili cca 50 – a většina buď neodpověděla nebo nás odbyla jedním dvěma slovy. Jenže já umím být důsledný, vytrvalý, až otravný. A tak se nám po složitých peripetiích přece jen podařilo sehnat dodavatele dílů i nářadí – a to až v Los Angeles.“

To ale ještě zdaleka neznamenalo definitivní úspěch. Toužebně očekávanou zásilku z USA totiž české celní orgány několikrát zadržely s tím, že je nutné doložit, že v nich není žádný materiál pocházející z Ruska… Ale i to se po mnoha komplikovaných pokusech nakonec povedlo, a tak dnes Ford Servis Plzeň nabízí veškeré opravy převodovek s označením  8F35/40/57. Opravit nebo vyměnit vám v této převodovce na Slovanech dokážou úplně všechno. Běžná oprava stojí desítky tisíc korun – a kompletní, kdy je skříň poškozená tak, že z ní lze použít už jen obal, pak může přijít až na 130 000 Kč. K tomu ale zákazník dostane dvouletou záruku, platnou za podmínky správné obsluhy a pravidelné výměny oleje. Pro srovnání: výměna převodovky v autorizovaném servisu stojí včetně nové olejové náplně cca 160 000 Kč.

IMG_20241205_114830_resized_20241209_075207459

Ještě k opravám převodovek Powershift

S nimi v plzeňském servisu samozřejmě pokračují – a od roku 2022 v tomto oboru udělali další krok vpřed. Jaký? Opět vysvětluje Radek Němec:

„V převodovce s označením dct450, přesněji řečeno v její spojce, je tlumič rázů. Ten je osazen plastovými díly v kombinaci s pružinami. S pružinami problém není, ale plasty mají  po čase tendenci praskat. Pokud se to stane, je převodovka na konci své životnosti a musí se opravit. My jsme ale hledali alternativu a vypátrali výrobce, který tyto – původně plastové – díly vyrábí z tlakově litého bronzu. Již máme několik sad v testování na autech v běžném provozu, a pokud se osvědčí, budeme je od roku 2025 montovat do všech opravovaných převodovek tohoto typu. Takto opravená převodovka pak – opět při správném užívání a péči – bude mít životnost prakticky neomezenou.“

Zdroj: Ford Servis Plzeň Foto: Josef Žídek



Facebook

Nejčtenější

Nahoru