Porsche má nové modely: doplňuje druhou generaci modelu Taycan

Na začátku roku 2024 prošel Taycan výraznou modernizací – dostal ostřejší design, vyšší výkon, delší dojezd a rychlejší nabíjení. Rodinu nyní doplňují další tři verze: Nový model Taycan GTS navazuje na úspěšný modelový příběh rodiny vozů Gran Turismo Sport automobilky Porsche. S maximálním výkonem 515 kW s využitím funkce Launch Control je tato specifikace nejsilnějším Taycanem pod verzemi Turbo. Nový Taycan GTS je k dispozici jako sportovní sedan a jako Sport Turismo. Kromě toho je základní sportovní sedan poprvé k dispozici také s pohonem všech kol.

Do nabídky právě vstupuje Taycan 4 (od 2 742 397 Kč) a nový Taycan GTS. Jeho cena startuje na 3 812 011 Kč (Taycan GTS) a 3 837 047 Kč (Taycan GTS Sport Turismo).

Tři nové modely mají samozřejmě všechna vylepšení v oblasti designu, technologií a výbavy, kterými značka Porsche začátkem roku modernizovala model Taycan. Sportovní elektromobil překonává svého předchůdce téměř ve všech disciplínách. Nové modely mají vyšší výkon, delší dojezd, lepší akceleraci a nabíjejí se za kratší dobu a s větší stabilitou. Všechny verze Taycanu mají ještě rozsáhlejší seznam standardní výbavy a jsou vybaveny nejnovější generací systému Porsche Driver Experience.

Současné zlepšení výkonu a účinnosti je dáno několika faktory: vyspělým hnacím ústrojím s novým motorem na zadní nápravě, který má u všech modelů až o 80 kW vyšší výkon než jeho předchůdce, upraveným pulzním měničem s optimalizovaným softwarem, výkonnějšími bateriemi, přepracovaným tepelným managementem, tepelným čerpadlem nové generace a upravenou strategií rekuperace a pohonu všech kol. Na 800voltových nabíjecích stanicích stejnosměrného proudu lze například nabíjet výkonem až 320 kW. Maximální rekuperační kapacita při zpomalování z vysokých rychlostí se zvýšila až na 400 kW.

Nová edice Taycanu GTS: sportovní all-rounder

GTS je zkratka pro Gran Turismo Sport. Od modelu Porsche 904 Carrera GTS z roku 1963 mají tato tři písmena mezi fanoušky značky Porsche zvláštní význam. Nyní je v modelové řadě Taycan k dispozici také varianta s touto legendární kombinací písmen. Přesněji řečeno dvě: Nový Taycan GTS je k dispozici jako sportovní sedan a jako Sport Turismo.

Taycan GTS, 2024, Porsche AG

 Taycan GTS jako sportovní vůz všestranných schopností zaujme výkonem až 515 kW (při použití systému Launch Control), což je o 75 kW více než u jeho předchůdce. S novou fukncí push-to-pass coby standard v paketu Sport Chrono můžete mít po stisku tlačítka navíc dalších až 70 kW po dobu 10 sekund. U modelu Taycan GTS má funkce push-to-pass navíc mimořádně sportovní charakter, protože v nízkých rychlostech se točivý moment zvýší na úroveň dostupnou v režimu Launch Control. Stejně jako v Taycanu Turbo GT je zvýšení výkonu indikováno časovačem odpočítávání na přístrojové desce a dynamicky odstupňováno pomocí animovaných kroužků na rychloměru.

Sportovní sedan Taycan GTS a Taycan GTS Sport Turismo zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhé 3,3 sekundy – o 0,4 sekundy rychleji než jejich předchůdci. Sportovní sedan zvládne sprint z 0 na 200 km/h za pouhých 10,4 sekund, což je o 1,6 sekundy méně než u předchůdce. O více než 120 kilometrů se zlepšil také dojezd, který v současnosti podle WLTP činí až 628 kilometrů.

Aby bylo dosaženo vzrušujícího charakteru modelu GTS, dostal tento model výraznější zvukový profil, který je obdobou modelu Taycan Turbo S. Tento zvukový prvek jej odlišuje od ostatních modelů Taycan.

Taycan GTS Sport Turismo, 2024, Porsche AG

Exteriér i interiér jsou stejně výrazné. Četné černé nebo antracitově šedé detaily exteriéru jsou pro GTS typické. Novinkou modelu Taycan GTS oproti jeho předchůdci jsou přední a zadní nárazníky v designu Sport s vložkami lakovanými v černé barvě (vysoký lesk). Černé (vysoce lesklé) jsou také základny vnějších zpětných zrcátek. Standardní kola Taycan Turbo S Aero Design o průměru 20 palců i volitelná kola RS Spyder Design ve formátu 21 palců jsou naopak u modelu GTS lakována výhradně v antracitově šedé barvě.
thumbnail (4)

Podvozek specifický pro GTS a řízení zadní nápravy (na přání) dodávají vozu mimořádně sportovní charakter. Adaptivní vzduchové odpružení včetně systému Porsche Active Suspension Management (PASM) je standardně kombinováno se systémem Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Na přání je k dispozici systém řízení odpružení Porsche Active Ride s naladěním specifickým pro GTS. V dynamických jízdních situacích zajišťuje téměř dokonalou přilnavost díky distribuci sil na každé kolo jednotlivě. Porsche Active Ride navíc nabízí vyšší jízdní komfort v každodenních jízdních situacích.

Taycan 4: dojezdový šampion mezi modely s pohonem všech kol

thumbnail (5)

Zákazníky, kteří chtěli kombinovat vysokou hospodárnost základního modelu Taycan s pohonem všech kol, uspokojila verze Cross Turismo. Nyní Porsche nabízí takovou variantu také jako sportovní sedan. Z hlediska výkonu odpovídá tento nový Taycan 4 základnímu modelu Taycan: v závislosti na tom, zda je v podvozku namontována standardní baterie Performance nebo volitelná baterie Performance Plus, je výsledkem výkon až 300 kW nebo 320 kW (při použití systému Launch Control).

Na typu baterie závisí také dojezd. S baterií Performance je to až 559 km. S baterií Performance Plus může Taycan 4 ujet až 643 km podle WLTP. To z obou verzí dělá nesporné šampiony v dojezdu mezi modely s pohonem všech kol a řadí je jen asi 35 kilometrů pod hodnoty odpovídajících modelů Taycan.

Díky jednomu elektromotoru na přední a druhému na zadní nápravě nabízí Taycan 4 větší jízdní stabilitu a lepší trakci než Taycan s pohonem pouze zadních kol. To se odráží i v hodnotách zrychlení: Taycan 4 potřebuje ke akceleraci z 0 na 100 km/h přesně 4,6 sekundy. Navzdory 80 kilogramům navíc je o dvě desetiny sekundy rychlejší než jeho sourozenec s pohonem zadních kol.

Zdroj a foto: Porsche



Facebook

Nejčtenější

Nahoru