Nový Peugeot 5008 přichází na český trh

V Čelákovicích se uskutečnila národní premiéra nového sedmimístného modelu Peugeot 5008. Jedná se o vůz v segmentu C-SUV. Ceny začínají na 865 000 korunách za hybridní verzi a končí na 1 435 000 Kč za elektromobil. Vůz využívá platformu STLA Medium a baterii „Made in France“.

20241024_242_LQ

Nový Peugeot 5008 se bude vyrábět výhradně v závodě ve francouzském Sochaux. Elektrické verze budou vybaveny bateriemi ACC vyráběnými v gigafactory ve francouzském Douvrinu.

Základem nabídky modelu Peugeot 5008 jsou dva stupně výbavy, Allure a GT, se třemi volitelnými pakety příplatkové výbavy. Z hlediska pohonů jsou k dispozici tři plně elektrické: (210 k, 230 k s dlouhým dojezdem a 320 k se dvěma elektromotory a pohonem všech kol a jeden hybridní.

IMG_20241024_124434_resized_20241024_044808573

Elektrické výkony

Nový model 5008 byl od počátku koncipován jako elektrický, nabízí proto celou řadu pohonů s nulovými emisemi a s dojezdem od 500 do 664 km, včetně čtyřkolky se dvěma elektromotory a verze s dlouhým dojezdem.

Tato řada synchronních elektromotorů s permanentními magnety nabízí vyšší výkon a vyšší účinnost.  Verze s pohonem dvou kol mají výkon 157 kW (345 Nm) nebo 170 kW (345 Nm). Varianta se dvěma elektromotory a pohonem všech kol poskytuje celkový výkon 237 kW (157 kW vpředu a 80 kW vzadu). Přední motor zajišťuje točivý moment 345 Nm a zadní motor 170 Nm.

Vysokonapěťová lithium-iontová baterie 400 V s chemickým složením NMC (nikl, mangan a kobalt) je umístěna pod podlahou a napájí trakční elektromotor. Ostatním elektrickým spotřebičům (světla, infotainment atd.) dodává nadále energii 12V baterie, která je sama napájena z vysokonapěťové baterie prostřednictvím měniče.

Tepelný management baterie využívá cirkulující chladicí kapalinu, která zajišťuje velmi rychlé nabíjení, optimalizovaný dojezd a delší životnost. Tepelné čerpadlo samozřejmě přispívá také k tepelnému komfortu cestujících a zároveň šetří energii baterie. Na baterii je poskytována záruka na 8 let (nebo 160 000 km) s garancí minimální nabíjecí kapacity 70 %.

Nabíjecí zásuvka na levém zadním blatníku nabízí připojení typu Mode 2/3 (střídavý proud) a Mode 4 (stejnosměrný proud).

Pro nabíjení střídavým proudem jsou k dispozici dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a řešení nabíjení u zákazníků. Standardně se dodává třífázová nabíječka o výkonu 11 kW a za příplatek třífázová nabíječka o výkonu 22 kW.

Při dobíjení stejnosměrným proudem prostřednictvím rychlonabíjecích stanic lze zásuvku typu Mode 4 u modelu E-5008 použít pro výkon až 160 kW, což umožňuje doplnění energie pro dojezd 100 km za pouhých 10 minut a dobití baterii z 20 % na 80 % za 30 minut.

IMG_20241024_124520_resized_20241024_044828099

Aby Peugeot svým zákazníkům usnadnil přechod na vozy s plně elektrickým pohonem, nabízí nový model 5008 také s hybridním motorem.

Model 5008 Hybrid 136 e-DCS6 je vybaven systémem Peugeot Hybrid 48V, který tvoří benzínový motor nové generace o výkonu 136 k spojený se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a snižuje spotřebu paliva až o 15 % na výsledných 5,7 l/100 km. Při jízdě ve městě může nový 5008 Hybrid 136 e-DCS6 až 50 % času fungovat ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi.

IMG_20241024_124417_resized_20241024_044756682

Peugeot v rámci svého udržitelného přístupu navrhuje a vyrábí nový vůz 5008 ve Francii. Elektromotor vozu 5008 vyrábí a uvádí na trh společný podnik Stellantis–Nidec v Trémery (Francie). Redukční převodovky vyrábí a uvádí na trh Stellantis ve Valenciennes (Francie). Model 5008 používá baterie ACC vyráběné v gigafactory v Douvrin Billy–Berclau (Francie). ACC je společný podnik skupiny Stellantis, Mercedes a Saft, který se zabývá konstrukcí a výrobou vysokonapěťových automobilových baterií.

Zdroj: Peugeot Foto: Josef Žídek

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru