V Paříži byl představen nový model Renault 4 E-Tech 100% elektrický

Renault 4, opravdová ikona, se zrodil v 60. letech 20. století, aby uspokojil zvyšující se potřeby mobility rychle se měnící společnosti v souvislosti s odchodem z venkova a vzestupem střední třídy. Byl navržen jako vůz pro každého, pro každý účel a jako symbol svobody ve smyslu mobility.

Renault 4 E-Tech electric 2

Renault 4 E-Tech 100% elektrický, odhalen na pařížském autosalonu v roce 2022 jako koncepční vůz 4EVER Trophy, čerpá z DNA původního vozu a přetváří se ve všestranný kompaktní vůz pro současnou dobu. Je stoprocentně elektrický a propojený, je více než kdy jindy „autem pro život“ a ještě více dobrodruhem pro každý den. Díky plátěné střeše je vždy otevřený světu, svým retro-futuristickým, dobrodružným designem osloví co nejvíce lidí a díky své modularitě a prostornému zavazadlovému prostoru se může přizpůsobit každému.

V souladu s dobou je Renault 4 E-Tech 100% elektrický také synonymem pro technologie, ať už jde o bezpečnost díky systémům ADAS, nebo o zážitek z jízdy a život na palubě díky multimediálnímu systému openR link a Reno, oficiálnímu avataru Renault.

Renault 4 E-Tech electric

Dědictví jednoduché myšlenky

V roce 1956 byl Renault v plném rozmachu. Jeho tehdejší generální ředitel Pierre Dreyfus v té době právě pronesl svou nejslavnější větu: „Dejte mi více místa! “ Nemluvil přitom o modelu Estafette, který už byl ve vývoji a na trh se měl dostat o tři roky později, ale o úplně jiném voze, budoucím Renaultu 4, neboli 4L, jak mu nadšenci říkají dodnes. Je třeba říci, že v té době byl motoristický svět obzvláště konzervativní, s prakticky jednotnou filozofií: trup ze tří částí s motorem vzadu. Pro Pierra Dreyfuse nastal čas, aby se definitivně rozešel s minulostí. Musíme držet krok se změnami ve společnosti. Automobil zítřka bude všestranný. Automobil zítřka bude synonymem svobody. Bude to vůz do města i na venkov, pro všední dny i víkendy, na práci i dovolenou, pro muže i ženy.

Sázka se vyplatila! Renault 4 se zapsal do historie jako praktický a jednoduchý vůz. Kromě toho, že byl volbou mužů i žen, obyvatel měst i zemědělců, pošty i četnictva, proslavil se také v automobilových soutěžích, jako je rallye-raid. Pierre Dreyfus přirovnával Renault 4 k modrým džínám (blue-jeans). Stejně jako ony byl robustní, užitečný a cool. Stejně jako ony překračoval hranice segmentů, věkových kategorií, a dokonce i společenských tříd.

Příběh vozu Renault 4 je skutečným příběhem úspěchu jak ve Francii, tak po celém světě. Tak moc, že po celou dobu svého života zaznamenával úspěch na celé čáře. Celkem se za třicet let prodalo 8 135 424 kusů na pěti kontinentech a ve více než stovce zemí. To z něj činí nejprodávanější model značky Renault na světě. Prodával se v Evropě (Belgie, Španělsko atd.), Jižní Americe (Argentina, Kolumbie, Peru atd.), Africe (Alžírsko, Maroko, Jihoafrická republika atd.) a dokonce i v Oceánii a je čtvrtým nejprodávanějším vozem všech dob.

Zdroj a foto: Renault



Facebook

Nejčtenější

Nahoru