BMW M440d xDrive Cabrio – luxus a komfort

Modernizace řady 4 z letošního jara přinesla lehké úpravy designu exteriéru i kabiny, které ještě zvyšují luxus a komfort tohoto prémiového kupé, které se vyrábí i ve verzi se stahovací střechou. Právě tu jsme si vybrali do testu.

BMW 4 cabrio (2)

Velké čtyřmístné auto měří na délku 4,77 metru a stojí na rozvoru 2,851 metru. Během 18 sekund se změní v otevřený vůz, a to díky stahovací plátěné střeše, kterou lze ovládat i při jízdě až do rychlosti 50 km/h. Střecha je sice plátěná, ale složená z pevných panelů. Je skvěle odhlučněná a odizolovaná, takže i když jsme auto testovali v období s extrémními srážkami, byli jsme v kabině v suchu a tichu.

BMW 4 cabrio (1)

Oproti verzi před modernizací se zvenku změnil tvar ledvinek i zpětných zrcátek. Velká technologická změna se odehrála v oblasti světlometů, a to předních i zadních. Změnil se jejich tvar, ale také uspořádání LED jednotek, takže potkávací i dálková světla vycházejí z jednoho modulu, zatímco denní svícení, obrysová světla a směrovky vycházejí ze svislých LEDkových šípů. Měli jsme možnost otestovat i adaptivní funkci matrixových dálkových světel, která jsou volitelná a poznáte je podle modrých čárek uvnitř světlometů. Volba adaptivních světlometů zahrnuje i laserová zadní světla, která vytvářejí působivou světelnou grafiku. Nepřehlédnutelné jsou i zvětšené koncovky výfuků.

BMW 4 cabrio (5)

Nově čalouněná sedadla s kontrastním prošíváním jsou nejen atraktivní pro jízdu se staženou střechou, ale také pohodlná pro delší cesty – výrazné boční vedení na sedáku i opěradle je doplněno výsuvným sedákem pro lepší podporu stehen. Modernizovaný je také volant, v případě M sportovního paketu je tříramenný, má podsvícená multifunkční tlačítka a řadicí páčky automatické převodovky. Pěkné barevné divadlo si můžeme dopřát díky novému vnitřnímu osvětlení, v němž nechybí uvítací animace. Místo klasického přístrojového štítu a obrazovky infotainmentu je tu prohnutý displej, v němž se zobrazují jak údaje o jízdě, tak informace multimédií. Na výběr jsou skleněné prvky u automatické převodovky i voliči systému iDrive. Dvě oddělená zadní sedadla jsou pohodlná, místa pro nohy je ale minimálně a když jsou místa vzadu obsazená, nedá se dost dobře použít větrolam, který omezuje nevhodné proudění vzduchu v kabině. Zavazadelník kabrioletu nabízí pochopitelně skládací střechou omezený objem, a to 385 litrů.

BMW 4 cabrio (3)

Na výběr je mimořádně široké spektrum motorizací, a to jak benzínových, tak dieselových. Všechny pracují s 48V mild-hybridní technologií, přičemž naše testovaná verze M440d xDrive byla poháněna vznětovým řadovým třílitrovým šestiválcem o výkonu 340 koní, který disponuje mohutným točivým momentem 700 Nm. Modely M Performance se mimochodem liší od základních verzí černým provedením ledvinek a horizontálním uspořádáním lamel. Černé jsou i detaily nárazníku a lichoběžníkové koncovky výfuku. Jízdní parametry jsou impozantní – z nuly na stovku zrychluje za 5 sekund, maximálka je 250 km/h a litrový výkon 83,5 kW. Pozitivním překvapením je nejen pohled do technických údajů, které uvádějí kombinovanou spotřebu 6,9 – 6,4 l/100 km, ale také výsledek testu, který ukázal hodnotu 7 l/100 km. Pro pořádek dodejme, že M Performance verze mají nejen sportovní podvozek, ale také osmistupňovou převodovku Steptronic Sport, sportovní brzdy a diferenciál.

Jaké jsou dojmy z jízdy a jaký smysl dává kabriolet s naftou? Nabízí se úvaha, že sportovní jízda je možná jen s benzínovým motorem, ale když se těch 340 koní zakousne do asfaltu, dokážou pořádně zabrat. A díky pohonu všech kol i za tak nepříznivého počasí, jaké jsme měli během testu. Zatáčky tohle auto miluje, skvěle reaguje na plyn, zabírá od nízkých otáček. Podvozek brilantně tlumí nerovnosti, a přitom zůstává auto stabilní, řízení je tuhé a zprostředkuje těsný kontakt se silnicí. Osmistupňová automatická převodovka řadí hladce, a tak jediné, co vám bude trochu chybět, je sportovní zvuk benzínového motoru. Přitom je ale tento kabriolet navzdory sportovní jízdě mimořádně úsporný, což dává odpověď na otázku, proč si jej v této konfiguraci pořídit.

BMW řady 4 Cabrio začíná v ceníku na 1 536 600 Kč. Testovaná motorizace je pak za cenu od 2 111 200 Kč.

Text: Josef Žídek Foto: Romana Černá

 

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru