Peugeot Rifter: nekonečně praktický vůz nejen pro velké rodiny

Podle kalendáře by léto mělo pomalu končit, ovšem vysoké teploty to ani v nejmenším nenaznačují. Je tak možné, že si milovníci vodních sportů ještě letos přijdou na své. A do kterého auta naloží veškerou vodní výbavu včetně přes tři metry dlouhého paddleboardu? Například do Peugeotu Rifter. Ovšem nejen pro tyto klienty je Peugeot Rifter ideálním parťákem. Ocení ho i větší či menší rodiny, sportovci, různé kluby a v neposlední řadě i podnikatelé, kteří tento vůz v týdnu využijí jako pomocníka v práci a o víkendech jako praktický multifunkční vůz do každého počasí i terénu. 

ustredni-foto

Osobní dodávka Peugeot Rifter v pěti či sedmimístném provedení je odjakživa oblíbená zejména u rodin s malými dětmi. Jako jeden z mála vozů na trhu totiž umožňuje umístit tři dětské sedačky vedle sebe, a ještě do kufru naložíte kočárek, aniž byste ho museli skládat. A pokud vám obří zavazadlový prostor nebude stačit, stále máte k dispozici ještě 186 litrů úložných schránek, které jsou chytře rozmístěné po celém voze včetně šikovného obřího průhledného oblouku s oddělenými odkládacími boxíky, který najdete pod stropem auta. Tento oblouk je součástí příplatkového doplňku s názvem Multifunkční střecha Zénith. Přikoupíte ho za cenu 25 000 Kč. Tuto investici lze jednoznačně doporučit. Zénith totiž kromě objemné stropní schránky o objemu 60 litrů a průhledného středového panelu o objemu 14 litrů zahrnuje i panoramatické střešní okno s elektrickou sluneční clonou. Toto okno krásně prosvětlí celý interiér vozu a vykouzlí příjemnou atmosféru.

Peugeot Rifter skvěle poslouží, i když už děti trochu povyrostou. Pak se z něj stane ideální auto na nejrůznější výlety. Zavazadlový prostor o kapacitě až 4000 litrů pobere všechno: kola, lyže,… a dokonce do něj naložíte i zmíněný paddleboard o délce 320 cm. Varianta Rifter Long měří na délku 475 cm a má sklopné sedadlo spolujezdce. To umožňuje přepravu opravdu dlouhých předmětů.

foto03

Další výhodou, která předurčuje Peugeot Rifter na vyjížďky do přírody, je SUV charakter vozu. Konkrétně se jedná o zvýšenou světlou výšku, ochranné prvky karoserie a zejména pak systém Advanced Grip Control pro jízdu v náročném terénu. Tento systém nabízí pět režimů jízdy, například pro písčitý, blátivý či zasněžený terén. Navíc zahrnuje i funkci kontroly jízdy z prudkého svahu, což oceníte zejména v zimě.

Z nabídky asistenčních systémů stojí za zmínku například systém sledování únavy řidiče, snímání dopravních značek, funkci udržování vozu v jízdním pruhu, automatické nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů, omezovač rychlosti, adaptivní tempomat aj. Kromě toho Rifter nabízí i vylepšený parkovací asistent s 12 senzory vepředu i vzadu a také se systémem VisioPark 180°, který je nyní vybavený zadní parkovací kamerou s vysokým rozlišením. Celkový počet asistenčních systémů se blíží dvaceti, což na osobní dodávku není vůbec špatné.

foto04

Nakoukněme ještě do kapličky řidiče. Tam se nachází nový 100% digitální desetipalcový barevný přístrojový panel s optimalizovaným a přizpůsobitelným zobrazením základních informací, včetně informací z navigačního systému. Nový kompaktní volant je potažený kůží, může být vyhřívaný a má v sobě integrované ovladače, díky kterým je ovládání vozu příjemné a jednoduché.

foto01

A nakonec se ještě podíváme pod kapotu. Tam burácí osvědčený dieselový čtyřválec BlueHDI o výkonu 130 koní spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou. S robustním vozem si tento motor poradí výborně. Nezadýchává se ani v náročnějších terénech či při velkém stoupání, a přitom si stále drží relativně nízkou spotřebu pod 6 litrů nafty na 100 kilometrů. Dále v nabídce pohonů najdete i benzínový PureTech a 100% elektromotor.

foto02

Peugeot Rifter v osobní verzi s dieselovým motorem se po dvouleté odmlce vrátil do ceníku značky Peugeot letos začátkem léta. Teď se ale proslýchá, že bude opět končit. Automobilka totiž už vyčerpala kvótu. Dalšími dieselovými vozy by ohrozila svoje průměrné emise, čímž by si vysloužila od komisařů EU vysoké pokuty. Pokud si tedy chcete Peugeot Rifter pořídit, neotálejte. Nicméně i nadále zůstane v nabídce verze Riftera s homologací N1, a to jak s dieselovým, tak i s benzínovým motorem. V základu stojí N1 o celých 60 tisíc méně než M1, praktičností je však srovnatelná.

Zdroj a foto: Peugeot

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru