Peugeot 208 Hybrid je dokonalá stylovka

Modernizace jednoho z nejúspěšnějších modelů nejen u značky Peugeot, ale v rámci evropských trhů vůbec, přinesla designové změny, které vůz proměnily v dokonalou stylovku. Zvlášť když si zákazník vybere například výrazný červený lak, který dokonale slušel testovanému autu.

Peugeot 208 (1)

Výbava GT znamená u Peugeotu vždycky něco speciálního. V případě modelu 208 je to třeba full LED osvětlení, které zvýrazní „drápovitý“ světelný podpis vpředu i vzadu. Ale spadá sem například také design velkých 17palcových kol v černé barvě s osobitým výbrusem nebo parádní sedačky s výrazným prošíváním. Bez ohledu na stupeň výbavy jsou ale všechny verze nové 208 stylově dokonalé. Velká přední maska má plastický vzor, který pracuje s kombinací barvy karoserie a černé barvy. Svislé trojice světelných trubic po stranách předního nárazníku jsou nepřehlédnutelné.

Peugeot 208 (2)

Profil zvýrazňují černé okraje podběhů kol a lesklé černé lišty kolem oken. Záď celou tu hru červeno-černých kontrastů uzavírá širokou světelnou lištou přes celé víko kufru a masivním nárazník. Celek působí velmi pěkně, svěže a dynamicky. Auto měří na délku 4,055 metru a rozvor náprav činí 2,54 metru, převisy jsou tudíž velmi krátké vpředu i vzadu, jak bývá u malých aut obvyklé.

Peugeot 208 (4)

Kabina pokračuje v tradici i-Cockpitu, ostatně právě model 208 byl prvním, v němž se toto řešení palubní desky a přístrojového štítu představilo poprvé. Displej multimédií je větší, a to už ve standardu. Ovládání některých funkcí ale i nadále zůstalo na klávesových tlačítkách pod výdechy klimatizace. Přístrojový štít je u vyšších verzí digitální a v testované verzi GT nabízí i možnost 3D zobrazení. Barvy, uspořádání a volbu zobrazovaných informací může řidič vybrat podle sebe. Volant zůstává poměrně malý a nahoře i dole zploštělý. Sedadla určená pro výbavu GT mají výrazné boční vedení v oblasti krku, zad i na sedáku, velmi pěkně působí na čalounění příplatková černá Alcantara se zeleným prošíváním. Zadní řada sedadel nabízí vzhledem k velikosti vozu relativně prostorná místa, v oblasti kolen parametry vylepšuje tvar předních sedadel, která mají výrazně „vybranou“ zadní část opěradla. Do zavazadelníku se vejde 352 litrů, přičemž pro testovaný hybrid je hodnota stejná jako u spalovacího motoru.

Peugeot 208 (3)

Kromě několika verzí benzínového tříválce o objemu 1,2 litru existuje 208 i jako elektromobil, na výběr je také hybridní pohon. Posledně jmenovaný jsme měli v testu. Jedná se o benzínový motor o výkonu 100 nebo 136 koní, který spolupracuje s elektromotorem, spojeným se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou e-DSC6. Parametry tohoto hybridního ústrojí jsou velmi příznivé – z nuly na stovku dokáže zrychlit za 8,1 sekundy, maximální rychlost činí 204 km/h. Podle technických parametrů slibuje spotřebu v kombinovaném provozu pouze 4,6 l/100 km, naše dosažená hodnota během testu byla 5,7 km/h. Díky slušné kapacitě akumulátoru je možná i kratší jízda čistě na elektřinu, naproti tomu snaha o plachtění při uvolnění plynového pedálu nevedla vždy ke kýženému výsledku. Zato podvozek má 208 vyladěný skvěle, což předvedla jak v ostrých zatáčkách, tak při přejezdech nerovností.

Do nabídky asistenčních systémů, která zahrnuje mimo jiné i adaptivní tempomat a systém automatického nouzového brzdění přibyly také nové parkovací kamery se zobrazením ve vysokém rozlišení. Přestože je 208 svými rozměry při parkování zcela bezproblémová, pohodlí při panoramatickém zobrazení okolí vozu se v každém případě hodí.

Peugeot 208 je v základní konfiguraci k dispozici za aktuální akční cenu 399 000 Kč. Testovaná motorizace je v nabídce pouze v nejvyšším stupni výbavy GT od 625 000 Kč.

Text: Josef Žídek Foto: Romana Černá



Facebook

Nejčtenější

Nahoru