Audi Q6 e-tron – první seznámení

Při zahájení prodejů nové modelové řady značky na českém trhu jsme měli možnost si model Audi Q6 e-tron prohlédnout, posadit se do interiéru a dozvěděli jsme se řadu především technických informací. Elektricky poháněné SUV je k dispozici ve dvou verzích, Q6 e-tron a SQ6 e-tron, jejichž základní ceny byly stanoveny na 1 990 900Kč, resp. 2 486 900 Kč včetně DPH. Audi Q6 e-tron je prvním modelem na zcela nové platformě PPE (Premium Platform Electric) pro prémiové elektromobily. 

IMG_20240821_131420_resized_20240822_071123709

Elektrický pohon modelu Audi Q6 e-tron poskytuje nejvyšší výkon 285 kW, což postačuje ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy a dosažení nejvyšší rychlosti 210 km/h. Elektrické SUV s nově vyvinutou 800V sadou lithium-iontových akumulátorů o využitelné kapacitě 94,9 kWh spotřebuje v kombinovaném jízdním cyklu podle metodiky WLTP 17,0 až 19,6 kWh elektrické energie na 100 km podle metodiky WLTP a na jedno nabití ujede až 625 km. Stejnosměrným proudem z rychlonabíjecího stojanu lze stav nabití zvýšit z 10 % na 80 % za cca 21 minut při využití maximálního nabíjecího výkonu až 270 kW. Za pouhých 10 minut je možné prodloužit dojezd o 255 kilometrů.

Pokud nabíjecí stojan pracuje se 400V technikou, je u vozu poprvé možné tzv. paralelní nabíjení. Sada akumulátorů s napětím 800 V se přitom automaticky rozdělí na dvě části s polovičním napětím, které lze pak souběžně nabíjet výkonem až 135 kW. U obou polovin akumulátorové baterie je nejprve vyrovnán stav nabití a poté probíhá jejich společné nabíjení. Z domácích nástěnných nabíječek je možné nabíjení střídavým proudem s výkonem až 11 kW.

Audi SQ6 e-tron láká na sportovní výkony. Řidič má v tomto případě k dispozici nejvyšší výkon 380 kW, takže si může užívat zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 4,3 sekundy. Spotřeba elektrické energie v kombinovaném jízdním cyklu podle metodiky WLTP je 17,5 až 18,4 kWh/100 km a dojezd na jedno nabití až 598 km. I SQ6 e-tron disponuje funkcí rychlého nabíjení s nabíjecím výkonem až 270 kW.

a241374_web_960 (1)

Mezi technické highlighty nových modelů patří také inovativní světelná technika, která zahrnuje aktivní digitální charakteristická světla a druhou generaci digitálních zadních svítilen OLED.

Na přídi vzniká aktivní digitální světelný design souhrou algoritmu s dvanácti variabilně rozsvěcovanými segmenty. Na zádi jsou k tomuto účelu využívány všechny digitální segmenty OLED. Jednotlivé segmenty jsou přitom cíleně ovládány tak, aby byla celková intenzita světla neměnná. Digitální zadní svítilny OLED poprvé dokážou cíleně komunikovat s bezprostředním okolím (Car-to-X). Značka Audi zdokonalila také bezpečnostní funkce. V novém modelu je funkce rozpoznávání přiblížení rozšířena o komunikační světlo, které upozorňuje ostatní účastníky silničního provozu na úseky s dopravní nehodou nebo porouchaným vozidlem. Komunikační světlo navíc kromě běžného vzhledu koncových světel v digitálních zadních svítilnách OLED v kritických jízdních nebo dopravních situacích zobrazuje specifický statický charakteristický design koncových světel s integrovaným výstražným symbolem v podobě trojúhelníků.

IMG_20240821_123955_resized_20240822_071221656

SUV má délku 4771 milimetrů, šířku 1939 milimetrů a výšku 1648 milimetrů, rozvor náprav činí 2899 mm. Zavazadlový prostor má objem 526 litrů. Po sklopení zadních sedadel vzroste objem zavazadlového prostoru až na 1529 litrů. Zadní sedadla jsou dělená a sklopná v poměru 40:20:40. Pod přední kapotou je navíc k dispozici dodatečný zavazadlový prostor o objemu 64 litrů. Do přídě tak lze snadno uložit například menší cestovní zavazadla nebo nabíjecí kabely.

Výroba probíhá ve výrobním závodu v Ingolstadtu.

Zdroj a foto: Audi a Josef Žídek

a241238_web_1920 (1)

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru