Třídvéřové Mini Cooper v nové generaci – první jízda

Dostali jsme příležitost zažít opět ikonický pocit z jízdy jako v motokáře v páté generaci modelů Mini. Samozřejmě v ulicích Prahy a na silnicích v okolí hlavního města. Svezli jsme se jak modelem se spalovacím motorem, tak čistým elektromobilem. Značka označuje výkonové úrovně svých zážehových motorů písmenem C pro tříválec o výkonu 115 kW/156 koní a model se čtyřválcem a vyšším výkonem 150 kW/204 koní písmenem S. Elektrické Mini Cooper E má pak výkon 130 kW/177 koní a silnější Cooper SE 160 kW/218 koní.

P90563873_lowRes_mini-cooper-3door-se

Design nové generace modelů je moderní a digitální. Navazuje na tradici značky s více než 60 lety výroby, ale je na cestě ke zcela elektrické značce do roku 2030. Vpředu definuje charakteristickou tvář modelu nová osmiúhelníková maska chladiče s jemným rámečkem, díky čemuž je přední část ještě působivější než její šestiúhelníkový předchůdce. LED světla pro denní svícení mají ve standardním nastavení horizontální podobu, která ladí s novým pojetím designu.

P90563818_lowRes_mini-cooper-3door-se

Minimalistický design interiéru je inspirován klasickým Mini. Pro první model z roku 1959 navrhl konstruktér Alec Issigonis interiér s kruhovým středovým přístrojovým panelem a charakteristickou lištou s přepínačemi pod ním. V novém Mini Cooper jsou to právě tyto dva prvky a volant, které tvoří maximálně puristické pojetí interiéru. Nový interiér si tak vystačí s menším počtem prvků. Nový volant, kulatý OLED displej, typická Mini lišta s přepínači a dvoubarevná textilní palubní deska podtrhují pocit prostornosti. Za volantem se nachází volitelný head-up displej. Sklopením opěradel zadních sedadel, dělených v poměru 60:40, lze zavazadlový prostor flexibilně zvětšit z 210 litrů na objem až 800 litrů.

P90563836_lowRes_mini-cooper-3door-se

Nejdůležitější jízdní funkce (parkovací brzda, volič převodovky, tlačítko start/stop, volič jízdních režimů, ovládání hlasitosti) jsou přímo přístupné prostřednictvím výrazné lišty s přepínači. Umístění voliče převodovky v této liště uvolnilo na středové konzole místo bezdrátové nabíječce. Interaktivní jednotka byla přesunuta blíže k řidiči. Průměr tenkého OLED displeje s vysokým rozlišením a kvalitním skleněným povrchem je 240 mm.

P90563784_lowRes_mini-cooper-3door-se

V rámci volitelných režimů Mini Experience jsou k dispozici dvě projekční jednotky, které na palubní desku promítají různé světelné grafické prvky. Souhra vizuálního designu, vnitřního osvětlení a souboru zvuků mění vzhled vnitřního prostoru a otevírá nové možnosti personalizace. Každý režim má své vlastní dynamické pozadí a lze jej aktivovat podle osobních preferencí řidiče. V režimu Personal lze prostřednictvím aplikace nastavit jako pozadí displeje vlastní fotografii. Dominantní barvy fotografie se pak rozprostřou po textilních plochách palubní desky a dveřních výplní jako osvětlená grafika.

P90563853_lowRes_mini-cooper-3door-se

U elektromobilu lze baterii nabíjet střídavým proudem o výkonu 11 kW. Rychlé nabíjení je možné u modelu Cooper E stejnosměrným proudem o výkonu 75 kW a u modelu Cooper SE až 95 kW. Na rychlonabíjecí stanici lze baterii nabít z 10 na 80 % za necelých 30 minut. V závislosti na teplotě zajistí aktivní navádění prostřednictvím navigačního systému, aby vysokonapěťová baterie dosáhla s předstihem ideální teploty pro co nejrychlejší nabíjení. Tím lze, zejména za nízkých teplot, výrazně zkrátit dobu nabíjení.

A jaké jsou ceny? Mini Cooper C se zážehovým tříválcem začíná na ceně 670 800 Kč. Čtyřválcový Cooper S je za 780 tisíc korun. Elektrické Mini Cooper E má výchozí cenu stanovenou na 795 600 Kč a silnější Cooper SE stojí 904 800 Kč.

Zdroj a foto: Mini a Josef Žídek

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru