Společnost MG Motor slavnostně uvádí pokročilou technologii Hybrid+ včetně její premiéry v novém modelu MG3. Začíná se tak psát nová éra značky MG v segmentu malých hatchbacků, kam MG3 přiváží nejmodernější hybridní technologii spojující prémiové jízdní vlastnosti, hospodárný provoz a požitek z jízdy.
Zcela nové MG3 je nejmodernějším hybridním hatchbackem segmentu B. Elektrifikovaná technologie se kromě provozní hospodárnosti chlubí i mimořádnými jízdními vlastnostmi, díky nimž je MG3 Hybrid+ dobrým společníkem nejen při rychlých přesunech po městě, ale i na delších dálničních trasách.
Technologie pohonu Hybrid+ od MG je prvním klasickým hybridním systémem pohonu v rámci modelů této značky. Zcela nový systém Hybrid+ zahrnuje pětici klíčových součástí – spalovací motor, převodovku, baterii, elektromotor a generátor energie.
Elektrifikovaná technologie i přes důraz na provozní hospodárnost nabízí vynikající jízdní dynamiku. MG s pohonem Hybrid+ je nejlépe akcelerujícím hybridem v segmentu malých vozů; ke zrychlení z 0 na 100 km/h mu stačí jen 8,0 s. Neméně pozoruhodné je pružné zrychlení z 80 na 120 km/h – pouhých 5,0 sekundy. MG3 Hybrid+ se systémovým výkonem 143 kW dosahuje spotřeby jen 4,4 l/100 km při emisích CO2 na úrovni jen 100 g/km. K tomu napomáhá baterie o kapacitě 1,83 kWh, podporující dlouhý čistě elektrický dojezd a zároveň snižující spotřebu paliva.
Zcela nové MG3 k pohonu využívá benzínový motor 1,5 litru o výkonu 75 kW ve spojení se 100 kW elektromotorem, jakož i samostatný generátor energie na podporu různých provozních režimů pohonu. Díky tomu dosahuje jízdních výhonů na vrcholu třídy malých hatchbacků s hybridním pohonem, ale současně podporuje mimořádnou provozní flexibilitu za všech podmínek.
MG3 disponuje těmito jízdními režimy, které automaticky volí systém pohonu Hybrid+
EV – čistě elektrický pohon, pokud to stav nabití baterie umožňuje
Series – výkon spalovacího motoru se předává generátoru energie, který napájí elektromotor sloužící k pohonu vozidla
Series and Charge – sériový hybridní režim plus dobíjení baterie za nižšího zatížení
Drive and Charge – spalovací motor pohání kola vozu, ale současně dobíjí baterii prostřednictvím generátoru energie
Parallel – kola jsou poháněna spalovacím motorem i elektromotorem.
Benzínový čtyřválec 1,5 s mimořádně vysokou termodynamickou účinností (41 %) pracuje s Atkinsonovým cyklem a dosahuje maxima výkonu 75 kW (102 koní). Pohon Hybrid+ dále díky elektromotoru o výkonu 100 kW (136 koní) zprostředkuje dostatečnou výkonovou kapacitu v celém spektru otáček.
Díky zástavbě výkonnějšího elektromotoru je možné velký podíl zvýšených nároků – například při zrychlování – obsloužit za pomoci elektřiny, kdy benzínový motor zajišťuje pouze hladkou podporu. Spalovací motor je spojen s třístupňovou automatickou převodovkou, která zprostředkuje hospodárný provoz a cestovní pohodlí. MG3 se chlubí především agilním zrychlováním v kombinaci s hladkým a kultivovaným řazením.
Odezvu MG3 si řidič navíc může uzpůsobit pomocí trojice jízdních režimů – Eco, Standard a Sport. Režim Eco je nastaven pro optimální spotřebu paliva a nabízí jemnější reakce; režim Standard, spojující hospodárnost a jízdní schopnosti, pokrývá většinu obvyklých potřeb při cestování. V režimu Sport jsou reakce agilnější, kdy vozidlo optimálně využívá systémový výkon a svými dynamickými schopnostmi se řadí na vrchol malých hatchbacků s hybridním pohonem.
MG3 je zbrusu novým modelem návrhářského Design studia ve Velké Británii. Díky větším rozměrům nabízí výrazně více místa v kabině; s prostorným zavazadelníkem o objemu 293 litrů se řadí na vrchol hybridních modelů dané třídy.
Ceník začíná na 489 900 Kč.
Zdroj a foto: MG