Toyota Corolla Touring Sports s pátou generací hybridního pohonu

Model, který je pilířem prodejů japonské automobilky, má za sebou půl století historie. Přestože se tváří docela nenápadně, vyberou si ji miliony zákazníků. Kromě toho se těší oblibě odborné veřejnosti a sbírá různá ocenění motoristických redakcí. Jaká je současná Corolla s nejnovější generací hybridního pohonu?

Toyota Corolla (3)

Projít generačním vývojem tohoto bestselleru by vydalo na několik stránek, pro seznámení s aktuálním modelem ale postačí, že se jedná o faceliftovanou verzi z roku 2023, která pro modelový rok ´24 dostala nový hybridní pohon již páté generace. Přibyly i další vychytávky, které vylepšily uživatelský komfort. Do testu jsme si vybrali verzi kombi, tedy s obchodním názvem Touring Sports, a to s motorem o objemu 1,8 litru.

Dynamické linie exteriéru trochu krotí uhlazená barva karoserie, jinak je ale zřejmé, že v designu jde Corolla přesně s dobou. Tenké přední světlomety, strukturovaná černá mřížka chladiče, velká kola obutá v pneumatikách s nízkým profilem a elegantní záď sportovního kombi. To celé doplňuje pár stříbřitých lišt, kterých je tak akorát, aby si Corolla zachovala svůj status ideálního rodinného kombíku. Na délku měří 4,65 metru, takže manévrování a parkování nečiní potíže. Objem zavazadelníku 596 litrů zní skvěle, ještě lepší jsou rozměry kufru – délka při sklopených zadních sedadlech dosahuje u kombi verze 1,86 metru, šířka 1,43 metru a výška 0,85 metru. Vysoko otevírané víko umožní naložení velkých předmětů, a tak lze v pohodě převézt třeba i nábytek.

Toyota Corolla (8)

Omlazení interiéru přineslo hlavně novou grafiku a čalounění sedadel. V testovaném vozu se jednalo o kombinaci látky a koženky s atraktivním prošíváním. Kombinace tmavých barev v kabině testovaného auta bude určitě praktická pro rodinu s menšími dětmi, jinak by asi Corolle svědčilo i světlejší provedení. Řidič má k dispozici přístrojový štít uložený v poměrně velké kapličce, což je příjemné z hlediska zastínění ve slunečných dnech, kdy jsme Corollu proháněli po rozpálených českých silnicích. Virtuální kruhové ukazatele a informace mezi nimi simulují tradiční analogové přístroje, na rozdíl od nich je tu ovšem k dispozici řada informací o výměně toků energií, takže je ihned jasné, že se jedná o hybridní pohon. Displej infotainmentu je rozměrný a stojí na vrcholku středového panelu. Řadicí páka automatické převodovky je obšita kůží a pohybuje se v klasické lineární kulise.

Kabina skýtá novinky, které dostala Corolla při poslední modernizaci – nová klimatizace s nanoe-X technologií čištění vzduchu a smart digitální přístup přes chytrý klíč, v němž se dá uložit až pět osobních profilů. Kromě snadného předávání vozu v rámci rodiny se dá tato funkce využít i pro autorizaci servisních techniků. Klíč se dá přes aplikaci spárovat s chytrými telefony s oběma hlavními operačními systémy. Místo klíče tak můžeme auto odemknout jen mobilem.

Toyota Corolla (4)

Pohon zajišťuje pátá generace hybridu, který spojuje motory 1,8 nebo 2,0 litru s elektromotorem. V našem případě se jednalo o motor 1,8, který v hybridním systému poskytuje celkový výkon 140 koní. Z nuly na stovku akceleruje za 9,2 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 180 km/h. V tabulkách je uvedena kombinovaná spotřeba 4,5 – 4,7 l/100 km, během testu jsme dosáhli hodnoty 4,9 l/100 km. Jízdní vlastnosti jsou u nové Corolly vylepšeny lepší odezvou na plynový pedál a přesnější zpětnou vazbou od řízení. Pro popojíždění v kolonách nebo po městě se hodí hladké rozjezdy a plynulé změny rychlostí. Dálnice sice spolyká víc benzínu, ale ani tady se hybridní Corolla neztratí. Aerodynamický hluk je sice ve vyšších rychlostech znatelnější a zatáčky by mohla vybírat suverénněji, jinak ale tento úsporný kombík znamená pohodlné cestování ve čtyř i pětičlenném složení. Když připočteme vylepšený paket bezpečnostních systémů s novými aktivními pomocníky pro řízení i parkování, není divu, že si jej vybírá tak velké procento zákazníků napříč trhy.

Toyota Corolla v provedení Touring Sports začíná v ceníku na 777 900 Kč, a to přímo za testovanou motorizaci s výkonem 140 koní.

Text: Josef Žídek Foto: Romana Černá

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru