Peugeot nasedl na hybridní vlnu. Poptávka po jeho vozech prudce stoupá

Kdysi se říkalo, že diesel je dobré koupit u Peugeotu. Jenže tato doba je dávno pryč. Dnes tato automobilka přesedlala na hybridy. Kromě celé řady elektrických a plug-in hybridních vozů Peugeot loni uvedl na trh mild-hybridní řešení, které se ukázalo jako vysoce efektivní, spolehlivě a cenově dostupné. Zájem o tento pohon na evropském trhu prudce roste, čehož Peugeot využil, a v rekordně krátké době zavedl tento pohon do celé osobní modelové řady.

M12_9337

Není divu, že se hybridní vozidla v poslední době dostávají do módy. Přinášejí totiž uživateli spoustu benefitů. Kromě dynamické jízdy zajistí i snížení spotřeby a emisí CO2, a přitom na rozdíl od plug-in hybridů nevyžadují dobíjení. Vystačí si totiž s energií, kterou získají rekuperací za jízdy. Největší výhodou hybridních vozů je ale to, že jsou cenově mnohem dostupnější než bateriové vozy.

Některé automobilové značky zavádějí hybridní pohon ve velkém měřítku, zejména pak automobilka Peugeot, která dokázala za jediný rok pokrýt kompletní produktovou řadu osobních vozů. „Hybridní pohon lze zvolit u jakéhokoli osobního modelu naší nabídky. Od nejmenšího městského hatchbacku 208 až po největší sedmimístné SUV 5008. Jedinou výjimkou je osobní dodávka Peugeot Rifter, na kterou se dostane za pár měsíců,“ říká produktový manažer značky Peugeot v ČR, Miloslav Doupal.

Hybridní systém Peugeot tvoří benzínový motor PureTech, který je spojen s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a snižuje spotřebu paliva až o 15 %. Vůz vybavený tímto hybridním systémem tak může při jízdě ve městě více než 50 % času jezdit ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi. Řidič je o fungování hybridního systému informován prostřednictvím sdruženého přístroje Peugeot i-Cockpit, přičemž aktivace jednotlivých režimů je plně automatická.

M12_9037 (1)

V porovnání s klasickým benzínovým motorem ušetří hybridní pohon v průměru asi jeden litr paliva na 100 km. Z hlediska množství emisí CO2 se jedná o snížení o 20 gramů na kilometr. Největší úspory je dosahováno ve městě, a to až 2,5 litru na 100 km. Mimo město je to asi 0,7 litru. Při rychlé jízdě po dálnici spotřebovává hybridní vůz přibližně stejně jako nehybridní.

M12_8974

Úspora paliva dosahuje u Peugeotu 13 až 17 % v závislosti na modelu:

  • Peugeot 208: 16 % (výkon 100 nebo 136 k)
  • Peugeot 2008: 17 % (výkon 136 k, verze 100 bude k dispozici později)
  • Peugeot 308: 16 % (136 k)
  • Peugeot 308 SW: 14 % (136 k)
  • Peugeot 408: 15 % (136 k)
  • Peugeot 3008 (2. gen.): 13 % (136 k)
  • Peugeot 5008: 15 % (136 k)
  • Peugeot 3008 nové generace: spotřeba 5,5 l, emise 124 g CO2/km (136 k)

M12_8957

Někteří motoristé se obávají, že servisní náklady jsou u hybridních vozů mnohem vyšší než u klasických benzínových či dieselových vozů. Největší obavy panují z toho, co bude, až odejde baterie. Ta totiž patří k nejnákladnějším položkám. Tyto starosti ale podle technického školitele Peugeotu Dalibora Krejčíka nejsou na místě: „Výdaje na servisování hybridů jsou zcela srovnatelné s konvenčními vozy. Co se týče baterie, ta je konstruována tak, aby vydržela po celou dobu životnosti vozu. Ani při poškození či výrazném poklesu kapacity baterie většinou klient nekupuje novou. Standardně se to řeší repasí. Navíc Peugeot poskytuje záruku na baterii 8 let nebo 160 000 km.“

M12_9485

Největší výhodou hybridního pohonu je však jeho příznivá cena. U Peugeotu si za něj připlatíte čtyřicet tisíc korun, a to bez ohledu na model. Tato investice se vám pravděpodobně vrátí ještě před koncem pětileté záruky, kterou Peugeot dává na všechny své osobní modely. Počty jsou jednoduché. Jezdíte-li hlavně ve městě, kde hybrid dokáže ušetřit asi 2,5 l na sto, a najedete-li asi 10 000 km ročně, ušetříte při ceně 40 Kč za litr benzínu asi deset tisíc korun za rok. Pokud jezdíte hlavně mimo město a ujedete ročně asi 25 000 km, ušetříte taky asi deset tisíc korun. Za čtyři roky tak máte investici na pořízení hybridního pohonu zpět.

Zdroj a foto: Peugeot

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru