Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid a Panamera GTS: dynamický vrchol

Porsche uvádí na trh špičkové dynamické modely Panamera Turbo S E-Hybrid a Panamera GTS. Speciálně na výkon zaměřená Panamera GTS nastavuje standardy, pokud jde o purismus a agilitu. Turbo S E-Hybrid zase zaujme tím, že pokrývá potřeby jak komfortu a luxusu, tak špičkových jízdních výkonů na závodním okruhu.

S24_2325

Porsche s modelem Panamera nově definovalo segment luxusních limuzín. Jedinečným způsobem spojilo plynulý jízdní komfort s vlastnostmi sportovního vozu. Nyní do modelové řady přibyly dvě zvlášť výkonné a sportovní varianty s různým zaměřením: Panamera GTS jako dynamický sportovní sedan, který staví do popředí emocionální zážitek z jízdy, Panamera Turbo S E-Hybrid jako top model celé řady coby nejvýkonnější, nejrychlejší a nejluxusnější derivát. Tento špičkový model je novým rekordmanem v oficiálním žebříčku nejrychlejších vozů se spalovacím motorem a hybridních luxusních sedanů na Severní smyčce Nürburgringu.

Oba modely pohání 4,0litrový biturbo motor V8, který se již používá k pohonu modelu Panamera Turbo E-Hybrid. Tento výkonný motor je připraven na přísné požadavky emisní normy Euro 7. Přechod z twin-scroll na single-scroll turbodmychadlo zkracuje fázi zahřívání jeho katalyzátorů. Teploty výfukových plynů až 1 000 °C a s tím spojené čisté spalování, stejně jako zvýšení středního špičkového tlaku ve spalovacích komorách na 140 barů, zvyšují efektivitu pohonu zejména ve vysoce dynamické oblasti. 8stupňová dvouspojková převodovka Porsche (PDK) byla zásadně přepracována – díky optimalizovaným spojkám a vyšší tepelné zatížitelnosti je schopna lépe přenést enormní hnací moment Panamery Turbo S E-Hybrid.

S24_2322

Nejvýkonnější Panamera: Panamera Turbo S E-Hybrid
Modelové označení Turbo je u Porsche tradičně vrcholem mezi modelovými variantami určenými především na silnici. Logo Turbo zároveň znamená technologické prvenství v příslušném segmentu.

Nová Panamera Turbo S E-Hybrid je zatím nejvýkonnější sériově vyráběná Panamera. Její motor V8 biturbo má výkon 441 kW (599 k) a výkon elektromotoru zcela integrovaného do skříně a chladicího okruhu PDK činí 140 kW (190 k). Systémový výkon se oproti předchůdci zvýšil o 75 kW (102 k) na 575 kW (782 k) a točivý moment systému vzrostl o 150 Nm na 1 000 Nm. Panamera Turbo S E-Hybrid zrychlí z nuly na 100 km/h za 2,9 s a dosahuje maximální rychlosti 325 km/h. To znamená zlepšení o 25 km/h a 0,5 sekundy.

S24_2328

Nejagilnější Panamera: Panamera GTS
GTS znamená Gran Turismo Sport. Vozy Porsche s tímto modelovým označením nabízejí extra porci sportovnosti a maximálního potěšení z jízdy spolu s vysokou každodenní použitelností. V souladu s touto filozofií se Panamera GTS vyznačuje také podvozkem naladěným na vysoký výkon, exkluzivním paketem SportDesign a sportovním, vysoce kvalitním interiérem. Jde o extrémně přesnou variantu špičkového sportovního sedanu. Výkonný, komplexně modernizovaný motor V8 biturbo hraje hlavní roli ve zvláště intenzivním zážitku z jízdy v Panameře GTS. Nabízí lineární přenos výkonu s jasnou gradací nad 6 000 ot/min.

Motor poskytuje výkon 368 kW (500 k), o 20 k více než pohon, který vykazoval jeho předchůdce. Výsledkem je lepší dynamika a ještě vyšší účinnost. Čtyřdveřový sportovní vůz zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,8 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 302 km/h. Standardní sportovní výfukový systém v Panameře GTS byl speciálně vyvinut tak, aby vytvořil silný, emocionální zvuk.

V Česku začínají ceny modelu Panamera Turbo S E-Hybrid na 5 848 500 Kč, Panamera Turbo S E-Hybrid Executive je k dispozici od 6 137 506 Kč včetně DPH. Základní cena Panamery GTS je 4 213 095 Kč. Dodávky začnou na podzim 2024.

Zdroj a foto: Porsche



Facebook

Nejčtenější

Nahoru