Toyota C-HR – nové motorizace a zajímavé asistenty

Postaral se o pořádný rozruch při svém prvním uvedení na trh, protože jeho výrazné tvary se diametrálně lišily od běžné nabídky SUV napříč značkami. Získal si nebývalou oblibu, a tak se výrobce u další generace neuchýlil k nějakým designovým kotrmelcům, jak se u asijských automobilek v mezigeneračním vývoji někdy stává. Nový model staví na úspěšném vzhledu a přidává celou škálu pohonných systémů.

Toyota CHR (8)

Exteriér vozu, který se excentrickým vzhledem blíží spíš výstředním prototypům než masově vyráběným automobilům, se v druhé generaci ještě trochu přiostřil. Na bocích nelze přehlédnout výrazně prolomené linie mezi předními a zadními blatníky, ani ostře svažitou střechu nebo vystupující zadní světlomety. C-HR je prvním modelem Toyoty, který dostal do výbavy zapuštěné kliky, takže jsou tím linie ještě výraznější. Je to velmi efektní, i když ne vždycky úplně praktické.

Na délku měří 4,362 metru, díky dvoubarevnému provedení laku karoserie a sklonu zadního skla ale působí protáhleji. Rozvor je dlouhý – 2,64 metru, takže je uvnitř přiměřeně místa na zadních sedadlech a k tomu 388 litrů objemu zavazadlového prostoru. Příjemné je otevírání kufru, které umožňuje naložení vyšších předmětů, trochu limitující je ale vysoká nákladová hrana zavazadelníku.

Toyota CHR (4)

Interiér je zpracován podle vysokých technologických standardů, kdy většina ovládání je realizována prostřednictvím dotykového displeje infotainmentu umístěného v horní části středového panelu. Nastavení klimatizace probíhá přes lištu pod ním, což je z ergonomického hlediska příjemné – snadno a intuitivně se ovládá teplota, proudění vzduchu i vyhřívání sedadel.

V přístrojovém štítu se zobrazují virtuální ukazatele graficky řešené v tradičním stylu – dva kruhové přístroje – rychloměr a otáčkoměr – s informacemi v jejich středu a také mezi nimi. Řidič zde najde údaje o jízdě, zvolených asistenčních systémech, venkovní teplotě a další. Kromě toho je k dispozici i head-up displej. Na středové konzole je hodně „uklizeno“, protože je tu umístěna už jen malá páčka automatické převodovky a přepínání jízdních režimů. Díky tomu zbylo místo na velké držáky nápojů a také pro plochu určenou mobilním telefonům.

Toyota CHR (1)

Nabídka motorizací je motivována velkou snahou o co nejekologičtější a nejúspornější provoz. Jedná se o čtyři možnosti, přičemž v každém případě je nějakým způsobem pohon elektrifikován. K dispozici jsou dva hybridní systémy a jeden plug-in hybrid, spalovací motor je vždy benzínový, přičemž my jsme do testu dostali dvoulitrový hybrid s celkovým systémovým výkonem 198 koní (označuje se jako Hybrid 200) a pohonem předních kol. Na výběr je u této motorizace také možnost s pohonem všech kol. Řazení zajišťuje vždy automatická převodovka e-CVT.

Výkonný téměř dvousetkoňový pohon dává C-HR slušnou dynamiku, rychlé starty a ochotu k předjíždění i ve vyšší rychlosti na dálnici. Tabulky slibují zrychlení z nuly na stovku za 8,1 sekundy, nejvyšší rychlost je ovšem v souladu se zvyklostmi této značky 180 km/h. Podle technických parametrů by měl kombinovaný provoz znamenat spotřebu 4,9 l/100 km. My jsme během redakčního testu zaznamenali hodnotu 6 l/100 km. Je znát, že inženýři zapracovali na vyladění podvozku a odezvě na plyn i brzdu, stejně tak se věnovali i odpružení, takže i na poměrně velkých kolech je jízda komfortní.

Toyota CHR (3)

Vyspělé asistenční systémy zařazuje Toyota do svých vozů běžně, u C-HR ovšem najdeme jednu zajímavou novinku, a to funkci potlačování akcelerace. To znamená, že pokud je před vámi jiné auto, je omezena možnost sešlápnutí plynu. Nové je rovněž hladké zpomalování, k němuž stačí uvolnit pedál plynu. Hodí se to při dojíždění pomalejšího vozu vpředu nebo při nájezdu do zatáčky. K dispozici je také asistent řízení v zatáčkách, který pozná blížící se zatáčku a upravuje řízení pro hladký a stabilní průjezd obloukem.

Toyota C-HR je k dispozici od ceny 859 900 Kč, testovaná motorizace začíná na 989 900 Kč. Na vrcholu ceníku je plug-in hybrid s cenovkou od 1 199 900 Kč.

Text: Josef Žídek Foto: Romana Černá

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru