Nový Renault Captur – lifestylový vůz segmentu B

V Praze se představil nový Renault Captur, má to být “ auto s rytmem života“ segmentu B. Je univerzální a všestranně zaměřený, zvenku kompaktní (4,23 m) a uvnitř prostorný, přizpůsobený potřebám zákazníků. Snadno se pohybuje ve městě i mimo zpevněné komunikace. Vysoká pozice za volantem, kterou zákazníci oceňují, umožňuje snadné nastupování do vozidla a dobrý výhled na silnici. Od jeho uvedení na trh před 10 lety se prodalo více než 2 miliony kusů v 90 zemích světa.

IMG_20240626_103206_resized_20240709_124514582

Renault Captur nyní nese nový designový jazyk značky, který zavedl Gilles Vidal, ředitel designu značky Renault. Tento nový styl se vyznačuje výraznými liniemi a precizními detaily, hraje si se světlem a materiály a vytváří atraktivnější a dynamičtější vzhled. Na trhu městských SUV, který nyní představuje 50 % prodejů segmentu B (a sám o sobě představuje 30 % celkového trhu), chce nový Renault Captur zůstat etalonem díky zachování svého všestranného charakteru, nabídky dvoubarevného provedení karoserie,  vynikajícího vnitřního prostoru a technologické výbavy.

Multimediální systém OpenR Link s integrovanými službami Google, který je k dispozici v závislosti na stupni výbavy, nabízí nejlepší palubní technologie s operačním systémem Android Automotive 12, což je v segmentu B světová premiéra. Díky zcela nové elektronické architektuře je bezpečnost na nejvyšší úrovni, s nejnovější generací jízdních asistentů, včetně prediktivního hybridního řízení a Active Driver Assist, umožňujícího autonomní jízdu druhého stupně.

Nový Renault Captur se stále vyrábí v závodě ve Valladolidu.

IMG_20240626_103226_resized_20240709_124501844

Jaká je kompletní nabídka pohonů nového modelu? Pod kapotou jsou k dispozici 4 typy pohonů a 5 motorů :

Benzín:

  • 0 TCe (90 koní) – točivý moment 160 Nm, tříválcový motor v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Spotřeba paliva : 5,8 – 5,9 l/100 km.
  • 3 mild-hybrid (140 koní) – točivý moment 260 Nm, čtyřválcový motor kombinovaný se šestistupňovou manuální převodovkou. Spotřeba paliva : 5,8 – 5,9 l/100 km.
  • 3 mild hybrid (160 koní) – točivý moment 270 Nm, čtyřválcový motor s automatickou převodovkou EDC. Spotřeba paliva : 5,8 – 5,9 l/100 km.

LPG :

  • 0 TCe (100 koní) – točivý moment 160 Nm (170 Nm na LPG), tříválcový dvoupalivový benzinový motor – LPG v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Spotřeba paliva : 6,0 – 6,1 l/100 km na bezolovnatý benzín a 7,7 – 7,9 l/100 km na LPG.

E-Tech full hybrid :

  • 1,6l čtyřválcový motor s výkonem 145 k – točivým momentem 205 Nm v kombinaci s inteligentní automatickou převodovkou se zubovými spojkami. Spotřeba paliva: 4,7 – 4,9 l/100 km.

Nový Captur E-Tech full hybrid 145 využívá „full hybridní“ architekturu motoru známou jako „sériově-paralelní“. Dva elektromotory (e-motor o výkonu 36 kW a HSG – vysokonapěťový startovací generátor o výkonu 18 kW) jsou kombinovány se zážehovým čtyřválcem 1,6 l o výkonu 69 kW (94 k) a baterií o kapacitě 1,2 kWh.

Inteligentní multimódová převodovka se zubovými spojkami nemá žádnou spojku. Má 4 převodové stupně pro benzinový motor a 2 převodové stupně pro hlavní elektromotor. Optimální spotřebu paliva zajišťuje 14 provozních kombinací mezi spalovacím motorem a elektromotorem. Všechny rozjezdy se provádějí elektricky a ve městě je možné jezdit až 80 % času plně na elektřinu. V městském cyklu je spotřeba paliva až o 40 % nižší než u konvenčního benzinového motoru.

Nová funkce E-SAVE, aktivovaná tlačítkem na levé straně volantu, udržuje nabití baterie na minimální úrovni 40 %. Tato úroveň zajišťuje optimální výkon, když se například připravujete na stoupání do kopce.

IMG_20240626_115828_resized_20240709_124448685

Nový Renault Captur je vybaven zavěšením přední nápravy typu MacPherson a zadní nápravou s vlečenými rameny a torzní příčkou. Pro zajištění dynamičtějšího zážitku z řízení bylo upraveno nastavení síly a rychlosti tlumičů a geometrie náprav stejně jako kalibrace posilovače řízení. U mild-hybridních motorů TCe o objemu 1,3 l a výkonu 160 k a E-Tech hybridních motorů 145 k jsou tlumiče zcela nové. Díky všem těmto úpravám podvozku jsou pohyby karoserie lépe kontrolované, čímž se zkracuje doba reakce. Výsledkem je výrazné zlepšení potěšení z řízení.

Nová výbava Esprit Alpine zahrnuje speciální kola a nové 19palcové pneumatiky (Michelin 225/45R19), které dosud nebyly na voze Captur k dostání.

IMG_20240626_115925_resized_20240709_124406248

Nastavení MULTI-SENSE, dostupné přes centrální displej, umožňuje přístup ke čtyřem jízdním režimům : ECO, SPORT, COMFORT a PERSONAL. V závislosti na zvoleném režimu se mění pocity z řízení (tuhost řízení, odezva motoru a agilita podvozku), barva osvětlení kabiny a grafika displeje na přístrojové desce.

Na multimediální obrazovce v záložce „jízdní režimy“ nabízí funkce Extended Grip (volitelná výbava) dva specifické režimy : Snow a All-terrain. Tato volba umožňuje optimalizovat trakci podle jízdních podmínek, zejména úpravou parametrů ESP.

Režim Extended Grip je k dispozici s hybridním motorem E-Tech o výkonu 145 k v kombinaci výhradně s 18palcovými pneumatikami.

 

IMG_20240626_115908_resized_20240709_124420458

Ceník začíná na 465 tisících Kč, akční cena včetně výkupního bonusu na 380 tisících Kč.

Zdroj: Renault Foto: Josef Žídek



Facebook

Nejčtenější

Nahoru