Česká premiéra nového modelu Peugeot 3008

Zúčastnili jsme se premiéry nového modelu značky Peugeot v Radotíně nedaleko za Prahou. Peugeot nyní nahrazuje svůj bestseller zcela novým SUV typu fastback. Nový Peugeot 3008 je neodmyslitelnou součástí elektrické budoucnosti značky. Kromě různých variant elektropohonu využívá model 3008 také plug-in hybridní a mild-hybridní pohon. Tento nový vůz právě přichází na český trh.

foto00

Peugeot s modelem 3008 posunul na zcela novou úroveň klíčové aspekty jako kreativní design, potěšení z jízdy a elektrický výkon. Tento nový vůz má být vyjádřením základních hodnot značky: Allure, Emotion, Excellence.

  • ALLURE – SUV typu fastback s přepracovaným designem.
  • EMOTION – nová generace systému Peugeot Panoramic i-Cockpit mění zásadním způsobem požitek z jízdy.
  • EXCELLENCE – vysoká elektrická efektivita a dojezd až 680 km díky nové platformě STLA Medium skupiny Stellantis.

Současný Peugeot 3008 je bestseller, který si za posledních 7 let získal více než 1 320 000 zákazníků ve 130 zemích. Další etapou v životním cyklu této řady je přispět ke strategii přechodu značky Peugeot na čistě elektrický pohon. Cílem značky je už od roku 2025 nabídnout pro všechny modely produktového portfolia minimálně jednu plně elektrickou verzi a od roku 2030 prodávat v Evropě výhradně vozy se 100% elektrickým pohonem. S představením nového modelu 3008 tak vstupuje Peugeot do nové dimenze.

Tento vůz je prvním modelem, který využívá zcela novou platformu STLA Medium skupiny Stellantis. Platforma je navržena tak, aby nabízela nejlepší výkon ve své třídě z hlediska kritérií, které jsou pro zákazníky nejdůležitější: dojezd (až 680 km), doba nabíjení (30 minut), potěšení z jízdy, výkon, efektivita a online služby (např. aktualizace „Over The Air“).

Nový Peugeot 3008 se vyrábí výhradně v továrně v Sochaux ve Francii.

Základem nabídky budou dva stupně výbavy: Allure a GT, se třemi pakety příplatkové výbavy na výběr a se třemi plně elektrickými pohony (210 k, 230 k s dlouhým dojezdem a 320 k se dvěma elektromotory a pohonem všech kol) a dvěma hybridními pohony (plug-in hybrid a mild-hybrid).

Peugeot u nového modelu 3008 představuje novou koncepci přední části vozu. Světelný podpis značky ve tvaru tří drápů zůstává zachován, ale zcela se změnilo zpracování světlometů a masky chladiče, která dokresluje elektrický charakter tohoto modelu.

PEUGEOT_E3008_COTYTESTDRIVE_2311TC049

Přední část vozu je koncipovaná kolem nového znaku Peugeot. Je do ní zabudovaný nový světelný podpis a díky postupně odstíněné barvě karoserie není maska jasně ohraničená. Světlomety jsou u všech verzí vybaveny LED diodami. Verze 3008 GT je standardně vybavena novou technologií Peugeot Pixel LED, která automaticky přizpůsobuje paprsek světlometů podmínkám na silnici a udržuje optimální osvětlení, aniž by oslňovala ostatní účastníky silničního provozu.

V interiéru zákazník najde vyvýšený přístrojový panel a velký centrální dotykový displej. Ty jsou nyní zabudovány do zakřivené panoramatické obrazovky tvořené jediným jednadvacetipalcovým panelem s vysokým rozlišením, který sahá od levého konce palubní desky až ke středové konzole. Tato panoramatická obrazovka vypadá, jako by se vznášela nad palubní deskou. Plovoucí efekt podtrhuje speciální LED ambientní osvětlení pod displejem.

PEUGEOT_E3008_COTYTESTDRIVE_2311TC001

21palcová panoramatická obrazovka je mírně zakřivená směrem k řidiči a zároveň zůstává přístupná spolujezdci na předním sedadle. Obrazovka v sobě spojuje dvě klíčové funkce systému Peugeot i-Cockpit:

  • Na levé straně panoramatické obrazovky se na přístrojovém panelu nad kompaktním volantem zobrazují všechny informace týkající se jízdy (rychlost, měřič výkonu, asistenční systémy řízení, tok energie atd.).
  • Na pravé straně panoramatické obrazovky uprostřed přístrojové desky se nachází dotyková část, která je přístupná řidiči i spolujezdci. Lze ji používat k ovládání topení, klimatizace, navigace, multimediálních systémů, konektivity atd.

Kabina  nabízí 17 různých úložných přihrádek o celkovém objemu přibližně 34 litrů. Jedná se například o snadno přístupné bezdrátové nabíjení telefonu ve středové konzole, chladicí prostor pod středovou loketní opěrkou, držák na brýle na stropní konzole, držáky na nápoje a schránka před sedadlem spolujezdce apod. Zavazadlový prostor s objemem 520 litrů pod zadním platem je stejně velký jako u jeho předchůdce. Díky nové platformě STLA Medium mohou vozy nabízet zavazadlový prostor o totožné velikosti bez ohledu na motor.

PEUGEOT_E3008TESTDRIVE_2402TC248

Nová platforma STLA Medium zahrnuje nové přední a zadní nápravy, jejichž koncepce zajišťuje dynamické jízdní vlastnosti. Samotná architektura platformy přispívá k této dynamice maximálním využitím lehkých a tuhých materiálů a snížením těžiště vozu díky ideálnímu umístění jednovrstvé baterie.

PEUGEOT_E3008TESTDRIVE_2402TC116

Čtyři jízdní režimy pro optimální výkon

V závislosti na pohonu jsou k dispozici čtyři jízdní režimy, které lze volit pomocí ovladače na středové konzole:

  • Režim Normal: Jedná se o výchozí režim. Při sešlápnutí plynového pedálu v rozmezí 0 až 70 % je výkon a točivý moment mírně snížen, nad 70 % je k dispozici plný výkon a plný točivý moment.
  • Režim Eco: Umožňuje plynulejší jízdu a nižší spotřebu energie díky specifickému nastavení pedálu plynu, při němž dojde k omezení výkonu a točivého momentu a sníží se výkon topení a klimatizace.
  • Režim Sport: Nabízí dynamičtější jízdu díky specifickému nastavení posilovače řízení, plynového pedálu a převodovky.
  • Režim 4WD: Tento režim funguje při rychlostech do 135 km/h a rozděluje výkon na všechna 4 kola.

Ceník Peugeotu 3008 začíná u verze Hybrid 136 od 749 000 Kč, cena E-3008 od 1 119 000 Kč.

Kromě tohoto modelu přicházejí na český trh také nové užitkové vozy Rifter, Traveller, Partner, Expert a Boxer.

Zdroj a foto: Peugeot



Facebook

Nejčtenější

Nahoru