Mazda CX-80: Nová sedmimístná vlajková loď značky se představuje

Po modelu CX-60 se Mazda CX-80 stává druhým zástupcem třídy Large Product v Evropě. Ze všech evropských vozů automobilky nabízí nejvíce prostoru a stává se tak vlajkovou lodí Mazdy v celém regionu. Nejnovější Mazda ctí zásady jedinečného designového stylu Kodo. Na délku měří nový model skoro pět metrů a rozvor přesahuje 3 m, Mazda CX-80 je tedy delší a vyšší než oblíbený typ CX-60 a má výrazně větší rozvor.

2024_mazda_cx-80_ar_act_8_until_mar6th2027

Dvě naplocho sklápěcí sedačky ve třetí řadě umožňují uspořádat druhou řadu ve třech variantách, například se dvěma oddělenými sedadly a středovou konzolou, kterou lze případně nahradit průchodem do třetí řady. Kromě toho je Mazda CX-80 nabitá moderní technologií. Mimo jiné nabízí tři nové funkce: hlasové ovládání přes asistenční službu Alexa, nový hybridní navigační systém s výhodami offline i online služeb a také funkci Trailer Hitch View, která využívá středový displej a vyspělou grafiku k určení polohy vozidla vůči přívěsu.

Mazda CX-80 je k dispozici se dvěma pohonnými jednotkami. Tou první je PHEV e-Skyactiv, kombinace benzinového čtyřválce s elektromotorem. Druhou variantou je výkonný inline naftový šestiválec e-Skyactiv D s mild-hybrid systémem Mazda M Hybrid Boost 48 V, s mimořádně nízkými emisemi a na poměry své kategorie i nízkou spotřebou.

e-Skyactiv PHEV má celkový systémový výkon 327 PS / 241 kW a točivý moment 500 Nm. Z nuly na 100 km/h zrychlí za 6,8 s, nejvyšší rychlost dosahuje 195 km/h, dojezd elektromotoru činí 60 km. Po ekologické stránce je mimořádně kvalitní, má spotřebu paliva podle standardu WLTP 1,6 l / 100 km a emise CO2 jen 36 g/km. Jednotka e-Skyactiv D má výkon 254 PS, z nuly na 100 km/h zrychlí za 8,4 s a maximální rychlost dosahuje 219 km/h. Průměrná spotřeba podle standardu WLTP dosahuje 5,7–5,8 l / 100 km, emise CO2 činí 148–151 g/km.

Obě pohonné jednotky fungují v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou a systémem Mazda i-Activ All-Wheel Drive. Technologie Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) umožňuje výběr mezi čtyřmi jízdními režimy (a v případě PHEV i režimem EV), což znají již uživatelé modelu CX-60.

2024_mazda_cx-80_ar_act_7

Mazda CX-80 má dvojité lichoběžníkové přední a víceprvkové zadní zavěšení. Systém trvalého pohonu všech kol s důrazem na zadní nápravu spojuje stabilitu a trakci „čtyřkolky“ s neutrálními vlastnostmi pohonu zadních kol v zatáčkách. Nová Mazda CX-80 má také značnou tažnou kapacitu, utáhne až 2 500 kg.

Kompletní výbava vyspělých asistenčních systémů i-Activsense cílí na pětihvězdičkové ocenění Euro NCAP. K novým bezpečnostním prvkům, které Mazda v modelu CX-80 představuje, patří Cruising & Traffic Support (CTS) s novou funkcí Unresponsive Driver Support, Smart Brake Support (SBS) s novou funkcí Head-on Collision Mitigation a Emergency Lane Keeping (ELK) s novou funkcí Head-on Traffic Avoidance Assist.

Novou Mazdu CX-80 lze předobjednávat od května, v prodeji bude od podzimu 2024. Cena Mazdy CX-80 v Česku ve výbavě Exclusive Line s motorem E-Skyactivv PHEV 2,5 začíná  na 1.390.790 Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru