Asijští výrobci automobilů řádně šlapou na paty evropským značkám, cestu na starý kontinent podnikají prostřednictvím různých trhů. Někteří sázejí na německé zákazníky, společnost BAIC Group chystá ofenzivu na sousedním polském trhu. Autosalonu v Poznani se na její pozvání zúčastnil také zástupce naší redakce.
K největším motoristickým událostem ve střední a východní Evropě patří autosalon v polské Poznani, počty vystavovatelů převyšují stovku a návštěvnost atakuje stotisícovou hranici. Řada výrobců zde v minulosti představovala své horké novinky, čínský BAIC sem přivezl řadu modelů, přičemž u SUV Beijing 7 si tuto událost zvolila pro premiéru na polském trhu, kde již loni zahájila prodeje menších SUV Beijing 3 a 5. Vzhledem k tomu, že plánuje i další rozšiřování své působnosti v rámci Evropy, pozvala k účasti i nás, abychom měli možnost si prohlédnout vystavované vozy a položit pár otázek zástupcům společnosti v osobním rozhovoru.
Jaká je historie firmy BAIC se sídlem v Pekingu?
BAIC neboli Beijing Automotive Industry Holding Co., Ltd. se prezentuje jako jeden z nejstarších automobilových výrobců v Číně. Společnost byla založena v roce 1958 a v současnosti má být jedním z největších čínských výrobců automobilů. Deklaruje působnost ve více než stovce zemí světa, přičemž má na svém kontě přes 31 milionů vyrobených aut. V loňském roce vyrobila 1,7 milionu vozů, z toho více než milion byla značky BAIC. Vyrábí ovšem automobily i pro další významné koncerny – společně působí ve značkách Beijing Benz Automotive, Beijing Hyundai Auto, Fujian Benz Automotive, Beijing Foton Daimler Automotive a další. Není bez zajímavosti, že BAIC Group je držitelem 9,98 % akcií Daimler AG, recipročně Daimler Benz AG vlastní 9,55 % akcií v BAIC Motor.
V Evropě se bude prezentovat hlavně BAIC
Automobilka vyvíjí vozy pod třemi vlastními značkami, a to BAIC, ARCFOX a Foton. Investice do jejich vývoje, který se realizuje nejen v Pekingu, ale také v americkém Silicon Valley a Detroitu, i v dalších vývojových centrech ve Španělsku, Německu a Itálii, dosáhla v roce 2022 asi 380 milionů amerických dolarů, tedy podle tehdejšího kurzu skoro devět miliard korun. V rámci poznaňského autosalonu byla prezentována hlavně značka BAIC, například modely BJ40 (off-road, který je nejprodávanějším modelem značky v Číně), BJ60 (rozměrné SUV, jehož délka přesahuje pět metrů) či robustní off-road BJ80 a Beijing 3, 5 a 7, tedy tři různé velikosti SUV evropského střihu. V případě největšího Beijing 7 se jednalo o premiérový vstup na polský trh.
Beijing 7 – vlajková loď s cenou pod milion
Model Beijing 7 si automobilka zvolila za vlajkovou loď v nabídce a na polském trhu jej hodlá prodávat již ve druhém čtvrtletí letošního roku. K dispozici bude v jediné verzi Luxury s bohatou výbavou, cena byla stanovena na 162 900 polských zlotých, tedy přepočteno současným kurzem těsně do milionu korun. Zákazníky hodlá hýčkat pětiletou zárukou a prodejní a servisní sítí, která se má do konce roku 2025 rozrůst na 35 míst. Beijing 7 měří na délku 4,745 metru a je postaven na rozvoru 2,8 metru. Kromě luxusního vzhledu nabízí také kvalitní materiály (nechybí kůže Nappa) a precizní zpracování. Pohon zajišťuje přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,5 litru s výkonem 177 koní a točivým momentem 305 Nm. Ve standardu bude mimo jiné inteligentní tempomat, systém udržování v jízdním pruhu a další asistenční systémy.
Zdroj: BAIC Foto: Josef Žídek