Na odtajnění tohoto modelu čekalo mnoho příznivců velkých SUV. Zejména v Česku je totiž o tento typ vozů velký zájem. Peugeot 5008 je názornou ukázkou. Zatímco všude ve světě ho válcuje jeho menší bratr, Peugeot 3008, u nás zákazníci preferují větší sedmimístný Peugeot 5008. Zkrátka pořád platí, že čím víc auta, tím líp. Zvlášť když cenově jsou na tom oba vozy podobně.
Všichni, kteří Peugeot 5008 netrpělivě vyhlíželi, mohou být spokojeni. Vypadá opravdu skvěle! Navíc v elektrické verzi nemá ve svém segmentu jediného konkurenta. Nový model E-5008 je totiž jediným modelem segmentu C-SUV, který nabízí 100% elektrickou mobilitu pro sedm cestujících.
Design
Nový Peugeot 5008 nabízí aerodynamickou siluetu a elegantní kabinu, současně zajišťuje optimální účinnost. Zaujímá silný a dynamický postoj, kterým vyjadřuje zřetelný SUV charakter a v kombinaci s mimořádně dynamickou siluetou vzbuzuje dojem odolnosti a bezpečnosti. Díky poměrně vysoké linii bočních oken, výrazným tvarům i velkorysým rozměrům (délka: 479 cm, šířka: 189 cm, výška: 169 cm) je vůz 5008 na silnici nepřehlédnutelný. Zajímavá jsou i obrovská 19pacová či 20palcová kola s technickým a geometrickým designem.
Barvy
Nový Peugeot 5008 má velmi hladké, čisté vertikální boky, jejichž eleganci podtrhuje skrytí těsnění bočních oken ve dveřích. Počet ozdobných prvků na karoserii byl snížen a místo chromovaných dílů se využívají některé lakované díly v odstínu Šedá Meteor na předním a zadním nárazníku, Černá Orbital na krytech zrcátek a spodní linii oken. Paleta barev karoserie zahrnuje šest odstínů: Modrá Obsession, Modrá Ingaro, Bílá Okenite, Černá Perle, Šedá Artense a Šedá Titane. U verze GT je standardem černá střecha v lesklém provedení.
Interiér
Velkolepý Panoramic i-Cockpit® přináší nové emoce a zážitky z jízdy, a to jak řidiči, tak i ostatním členům posádky. Kromě kompaktního volantu má systém i-Cockpit ještě další dva základní prvky, a to vyvýšený přístrojový panel a velký centrální dotykový displej. Ty jsou nyní zabudovány do zakřivené panoramatické obrazovky tvořené jediným 21″ panelem, který sahá od levého konce palubní desky až ke středové konzole. Tato panoramatická obrazovka vypadá, jako by se vznášela nad palubní deskou. Plovoucí efekt podtrhuje speciální LED ambientní osvětlení pod displejem. Volant si zachoval svou kompaktnost, ale má modernější design. Má velmi šikovné ovládací prvky. Pro optimální ergonomii automaticky rozpoznají prsty řidiče, ale aktivují se až po stisknutí, aby se zabránilo chybným pohybům. U verzí GT je volant standardně vyhřívaný.
Asistenční systémy
Nový Peugeot 5008 má samozřejmě asistenčních systémů celý arsenál. Jmenujme pár nejzásadnějších:
- VisioPark 360° – systém využívající čtyři kamery a dvanáct senzorů poskytuje 360° pohled na okolí
- Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu
- Poloautomatická změna jízdního pruhu
- Systém doporučení rychlosti využívají snímání dopravních značek a shromažďování informací z online navigačního systému. Dokáže dokonce poznat, že venku prší, a nabídne snížení rychlosti.
Tyto vlastnosti poloautonomního řízení vyžadují potvrzení řidičem. Senzory zajišťují, aby měl řidič po celou dobu ruce na volantu.
Sedmimístné provedení
Sedm míst nabízí nový Peugeot 5008 standardně ve všech úrovních výbavy. Druhá řada je vybavena pohodlnými sedadly, která tvoří posuvnou lavici dělenou v poměru 60/40 s opěradly v poměru 40/20/40. Opěradla sedadel se nezávisle sklápějí v 5 polohách, což cestujícím zajišťuje pohodlí na dlouhých cestách. Přístup ke třetí řadě sedadel je bezkonkurenční díky systému Easy Access. Ten umožňuje sedadla ve druhé řadě zcela sklopit a zároveň posunout dopředu. V kombinaci s širokým otevřením velkých zadních dveří umožňuje tento systém pohodlné usazení ve třetí řadě pro všechny cestující bez ohledu na jejich výšku. Třetí řadu tvoří lavice se dvěma samostatnými opěradly vybavenými nastavitelnými opěrkami hlavy. Tato sedadla nabízejí obdivuhodný komfort díky vysokým měkkým sedákům, vyšším opěradlům a optimalizovanému prostoru nad hlavou.
Zavazadelník
Zavazadlový prostor nového modelu 5008 má v pětimístné konfiguraci objem 748 litrů, v sedmimístné konfiguraci 259 litrů a v dvoumístné konfiguraci až 1 815 litrů. Vyniká výjimečnou modularitou, kterou nabízí propracovaná architektura sedadel, jež umožňuje širokou škálu kombinací uspořádání. Při sklopení všech zadních sedadel nabízí nový model 5008 obrovskou rovnou podlahovou plochu.
Elektromotory
Nový model 5008 nabízí řadu pohonných jednotek, které jsou na nejvyšší úrovni tohoto segmentu, a to jak z hlediska výkonu, zejména pokud jde o dojezd, tak z hlediska možností, které zákazníkům nabízí. Velká pozornost byla věnována hlavně plně elektrickým motorům. Verze s pohonem dvou kol mají výkon 157 kW (345 Nm) nebo 170 kW (345 Nm). Varianta se dvěma elektromotory a pohonem všech kol poskytuje celkový výkon 237 kW (157 kW vpředu a 80 kW vzadu). Z hlediska dojezdu rozlišujeme verze 500 a 660 kilometrů.
Hybridy
I přes jednoznačné kvality a technologickou vyspělost elektrických verzí se dá očekávat, že v Česku bude zájem zejména o mid-hybridní verze. Model 5008 Hybrid 136 e-DCS6 je vybaven systémem tvořeným benzínovým motorem o výkonu 136 k spojený se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a snižuje spotřebu paliva až o 15 % na výsledných 5,7 l/100 km. Při jízdě ve městě může nový hybridní Peugeot 5008 až 50 % času fungovat ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi.
Cena
Na odtajnění ceny je samozřejmě ještě příliš brzy. Nicméně pokusíme-li se o odhad na základě nedávno zveřejněných cen modelu 3008, vypadne nám z toho velmi zajímavá hodnota. Stará generace 3008 totiž nabízí mild-hybrid v nejvyšší úrovni výbavy za 859 000 Kč a nová překvapivě na korunu stejně, tedy také za 859 000 Kč. Pokud stejnou filosofii zachování cen přijme i Peugeot 5008, mohl by se mild-hybrid v nejvyšší úrovni prodávat za 899 000 Kč. Nechme se ale překvapit. Nový Peugeot 5008 by měl být na český trh uveden na konci letošního roku.
Zdroj a foto: Peugeot