Ford uvedl na český trh nové Tourneo ve verzi Courier a Custom

Modelová řada Ford Pro nabízí vozy Transit a Tourneo v řadě verzí, novinky se týkají variant Courier a Custom. Kromě vylepšené kapacity pro přepravu automobilka přidala možnost volby plně elektrických verzí a dokonalejší asistenční systémy.  Při prvních testovacích jízdách jsme vyzkoušeli Tourneo Courier s manuální převodovkou, a později větší Tourneo Custom s automatem a třemi řadami sedadel. 

IMG_20240319_132559_resized_20240322_065127767

Paleta motorizací zahrnuje konvenční i alternativní pohony

Tourneo Courier je pětimístný vůz, Tourneo Custom může mít až devět sedadel. Tourneo E-Courier pohání elektromotor s výkonem 100 kW a odlišuje se od konvenční verze přední maskou a dalšími detaily vnějšího designu. Přístrojový štít je nahrazen 12palcovým displejem, pro ovládání slouží druhý displej stejné velikosti, který je umístěn na vrcholu středového panelu.

IMG_20240319_140654_resized_20240322_065325219

Výrazně větší Tourneo Custom (na délku měří 5 050 ve verzi L1 nebo 5 450 mm ve verzi L2) má pod kapotou buď dieselovou jednotku EcoBlue – dvoulitr řazený manuálem nebo osmistupňovou automatickou převodovkou, další možností je benzínový motor 2.5 Duratec kombinovaný s elektromotorem, přičemž celkový výkon systému je 171 kW. Jedná se o plug-in hybridní verzi s dojezdem čistě na elektřinu až 52 kilometrů, která slibuje spotřebu 1,7 l paliva na 100 kilometrů. Pro ekologicky odpovědnou přepravu nabízí Ford E-Tourneo Custom poháněný elektromotorem o výkonu 160 kW. Ten čerpá elektrickou energii z akumulátoru s kapacitou 64 kWh. Čistý elektromobil by měl na jedno nabití ujet až 303 kilometrů, přičemž je možné dobíjet baterii výkonem až 125 kW.

Přestavba pro glamping

Pro milovníky dobrodružství, pobytů v přírodě a cestování po vlastní ose představil Ford další novinku – přestavbu od německé Westfalie. Základem je Transit Custom, úprava dostala název Nugget. Varianta Titanium s výklopnou střechou nabídne pohodlné přespání pro čtyři osoby, a to ve dvou výškových úrovních. Příslušenství zahrnuje také možnost vaření na plynovém vařiči, ledničku a dřez s tekoucí teplou vodou. Přední sedadla lze otočit proti směru jízdy pro stolování ve čtyřech. Přestavba je prozatím určena pro motorizaci s naftovým EcoBlue a pohonem předních kol, později se má představit i v plug-in hybridní verzi a s pohonem všech kol.

Pod půl milionu bez DPH

Základní cenu pro Tourneo Courier stanovil Ford na 526 200 Kč bez DPH, s daní je cena 636 702 Kč. Do 31. 3. 2024 nebo do odvolání ale platí speciální zvýhodněná cena 484 900 Kč bez DPH (586 729 Kč s DPH). Za tuto cenu je možno volit motorizaci 1.0 EcoBoost s výkonem 92 kW, šestistupňovým manuálem a první stupeň výbavy Trend. Financování nabízí automobilka úvěrové s produktem Ford Credit úvěr 1,99 %, který je ale určen jen pro právnické osoby a podnikatele. Akontace je možná od 50 % a úvěr se splácí 24 měsíců. Tento typ úvěru je možno využít i pro Tourneo Custom, jeho cena ale začíná na 1 053 000 Kč bez DPH (1 274 130 Kč s DPH) za verzi L1 s motorem 2.0 EcoBlue.

Autor a foto: Josef Žídek



Facebook

Nejčtenější

Nahoru