Modelová řada Ford Pro nabízí vozy Transit a Tourneo v řadě verzí, novinky se týkají variant Courier a Custom. Kromě vylepšené kapacity pro přepravu automobilka přidala možnost volby plně elektrických verzí a dokonalejší asistenční systémy. Při prvních testovacích jízdách jsme vyzkoušeli Tourneo Courier s manuální převodovkou, a později větší Tourneo Custom s automatem a třemi řadami sedadel.
Paleta motorizací zahrnuje konvenční i alternativní pohony
Tourneo Courier je pětimístný vůz, Tourneo Custom může mít až devět sedadel. Tourneo E-Courier pohání elektromotor s výkonem 100 kW a odlišuje se od konvenční verze přední maskou a dalšími detaily vnějšího designu. Přístrojový štít je nahrazen 12palcovým displejem, pro ovládání slouží druhý displej stejné velikosti, který je umístěn na vrcholu středového panelu.
Výrazně větší Tourneo Custom (na délku měří 5 050 ve verzi L1 nebo 5 450 mm ve verzi L2) má pod kapotou buď dieselovou jednotku EcoBlue – dvoulitr řazený manuálem nebo osmistupňovou automatickou převodovkou, další možností je benzínový motor 2.5 Duratec kombinovaný s elektromotorem, přičemž celkový výkon systému je 171 kW. Jedná se o plug-in hybridní verzi s dojezdem čistě na elektřinu až 52 kilometrů, která slibuje spotřebu 1,7 l paliva na 100 kilometrů. Pro ekologicky odpovědnou přepravu nabízí Ford E-Tourneo Custom poháněný elektromotorem o výkonu 160 kW. Ten čerpá elektrickou energii z akumulátoru s kapacitou 64 kWh. Čistý elektromobil by měl na jedno nabití ujet až 303 kilometrů, přičemž je možné dobíjet baterii výkonem až 125 kW.
Přestavba pro glamping
Pro milovníky dobrodružství, pobytů v přírodě a cestování po vlastní ose představil Ford další novinku – přestavbu od německé Westfalie. Základem je Transit Custom, úprava dostala název Nugget. Varianta Titanium s výklopnou střechou nabídne pohodlné přespání pro čtyři osoby, a to ve dvou výškových úrovních. Příslušenství zahrnuje také možnost vaření na plynovém vařiči, ledničku a dřez s tekoucí teplou vodou. Přední sedadla lze otočit proti směru jízdy pro stolování ve čtyřech. Přestavba je prozatím určena pro motorizaci s naftovým EcoBlue a pohonem předních kol, později se má představit i v plug-in hybridní verzi a s pohonem všech kol.
Pod půl milionu bez DPH
Základní cenu pro Tourneo Courier stanovil Ford na 526 200 Kč bez DPH, s daní je cena 636 702 Kč. Do 31. 3. 2024 nebo do odvolání ale platí speciální zvýhodněná cena 484 900 Kč bez DPH (586 729 Kč s DPH). Za tuto cenu je možno volit motorizaci 1.0 EcoBoost s výkonem 92 kW, šestistupňovým manuálem a první stupeň výbavy Trend. Financování nabízí automobilka úvěrové s produktem Ford Credit úvěr 1,99 %, který je ale určen jen pro právnické osoby a podnikatele. Akontace je možná od 50 % a úvěr se splácí 24 měsíců. Tento typ úvěru je možno využít i pro Tourneo Custom, jeho cena ale začíná na 1 053 000 Kč bez DPH (1 274 130 Kč s DPH) za verzi L1 s motorem 2.0 EcoBlue.
Autor a foto: Josef Žídek