Spring, první 100% elektrický model značky Dacia, byl uveden na trh v roce 2021 a v letech 2022 a 2023 byl třetím nejprodávanějším elektromobilem na retailovém trhu. Celkem bylo od uvedení na trh po celém světě zaregistrováno více než 140 000 vozů. V roce 2022 dostala novou identitu značky a v roce 2023 výkonnější motor o výkonu 65 koní.
Nyní je nová Dacia Spring atraktivnější díky zcela přepracovanému a robustnějšímu designu, stejně praktická díky prostornosti interiéru, všestrannější díky dostupnějšímu motoru o výkonu 65 k a stejně efektivní díky nízké hmotnosti.
Nová identita značky je jasně patrná ze dvou černých pruhů, jednoho vpředu a druhého vzadu, které se setkávají v lesklém provedení se specifickými matnými pruhy na zadní části karoserie. Tyto dva pruhy jsou doprovázeny symbolickým světelným podpisem značky ve tvaru písmene „Y“, který je obzvláště výrazný u předních světlometů s denním svícením a u zadních světlometů, které jsou tvořena LED diodami. Moderní design podtrhují moderní grafické polepy, které zdobí přední a zadní masku vozu ve výbavě Extreme. Kryty prahů jsou lehké, snadno se montují, jsou cenově dostupné a snadno se vyměňují. Byly odstraněny chromované lišty. Totéž platí pro střešní lišty, které jsou u vozu používaného převážně na krátké cesty obecně zbytečné a jejichž absence ušetří hmotnost, zlepší se aerodynamika, a tím i dojezd.
Přístrojová deska byla zcela přepracována, a to proto, aby se do ní promítl nový design interiéru, který se vyznačuje mnohem horizontálnější architekturou, tak proto, aby do ní byl integrován centrální displej multimediálního systému. Model je vybaven personifikovaným digitálním přístrojovým panelem se 7″ displejem u všech verzí a velkým 10″ centrálním displejem multimediálního systému u vyšších úrovní výbavy. Nový Spring je vybaven inovativními úchyty YouClip kompatibilními s příslušenstvím navrženým značkou Dacia, které je k dispozici i pro zcela nový Duster.
Vůz nabízí nejlepší kapacitu zavazadlového prostoru ve své kategorii. Zavazadlový prostor o objemu 308 litrů (o 6 % více než u předchozího modelu) – se sklopenými zadními sedadly dokonce 1 004 litrů. Navíc další odkládací prostory (dvojitá přihrádka, schránky ve dveřích atd.) s celkovým objemem téměř 33 litrů překračují standardy segmentu.
Spring je mimořádně kompaktní (délka 3,70 m) a má jeden z nejlepších poloměrů otáčení ve svém segmentu (obrysový poloměr 4,80 m). S pohotovostní hmotností 984 kg v nejvyšší výbavě Extreme je jediným elektromobilem v Evropě, který váží méně než tunu. V porovnání s předchozí verzí se hmotnost vozu zvýšila pouze o 6 kg (tj. o 0,6 %). Účinnost pohonného ústrojí znamená, že nabízí spotřebu pod 14,6 kWh/100 km. Kompaktní baterie má kapacitu 26,8 kWh. U všech verzí nabízí dojezd přes 220 km. Pro další optimalizaci dojezdu je vůz poprvé vybaven systémem rekuperačního brzdění, který se aktivuje volbou režimu „B“ pomocí nového ovladače převodovky. Model je standardně vybaven nabíječkou na střídavý proud o výkonu 7 kW, která umožňuje nabít baterii z 20 % na 100 % pomocí domácí zásuvky za méně než 11 hodin nebo za 4 hodiny pomocí 7kW wallboxu. Na přání je k dispozici stejnosměrná nabíječka o výkonu 30 kW, která umožňuje rychlé nabití z 20 % na 80 % za 45 minut.