V rámci osvěžení v polovině životního cyklu Nissan znovu zavádí žlutou barvu exteriéru svého městského crossoveru Juke, která se těšila oblibě u první generace modelu. Kromě nové žluté barvy provedli designéři a konstruktéři Nissanu také významné změny v interiéru. Přepracování se dočkala mimo jiné středová konzola a přístrojová deska. Interiér těží také z nových materiálů, čalounění a vylepšené výbavy a povrchových úprav. Konektivita vozu byla aktualizována díky většímu dotykovému displeji a dalším funkcím.
V rámci modernizace v polovině životního cyklu se objevuje také další stupeň výbavy N-Sport, který zdůrazňuje dynamické vlastnosti jak v exteriéru, tak v interiéru.
První změnou, které si zákazníci všimnou, když usednou za volant výbav vyšších než Acenta, je zvětšená velikost centrální obrazovky infotainmentu. Ta má nyní úhlopříčku 12,3 palce a je nakloněna směrem k řidiči o 8 stupňů , aby byly dotykové ovládací prvky na vzdáleném okraji obrazovky snadno dostupné.
Nezměněná nabídka pohonných jednotek
Juke je vybaven dvěma variantami pohonu. Elektrifikovanou variantou je hybrid, který je tvořen spalovacím motorem speciálně vyvinutým pro práci v hybridním pohonu. Jeho výkon je 69 kW (94 k) a točivý moment 148 Nm. Hlavní elektromotor má výkon 36 kW (49 k) a točivý moment 205 Nm, který je podporován 15kW vysokonapěťovým startérem/generátorem, který pracuje přes měnič a 1,2kWh kapalinou chlazenou baterii. Výsledkem je hnací ústrojí, které má o 25 % vyšší výkon než současná varianta benzinového motoru a až o 40 % nižší spotřebu paliva v městském cyklu a až o 20 % v kombinovaném cyklu.
Pod kapotou neelektrifikované varianty motoru je tříválcový benzinový motor DIG-T s turbodmychadlem o objemu 1,0 litru. Je kompaktní a lehký, poskytuje výkon 117 k a točivý moment 180 Nm (200 Nm s funkcí over torque). K dispozici je 6stupňová manuální nebo sportovní 7stupňová dvouspojková převodovka (DCT) s pádly a voličem jízdních režimů (Eco, Standard, Sport).
Modernizovaný Juke se nyní vyrábí v továrně Nissan Sunderland, kde bylo od uvedení původního modelu v roce 2010 vyrobeno více než 1,3 milionu kusů. Vůz se bude vyrábět na druhé výrobní lince závodu vedle modelu Qashqai. Juke je nyní čtvrtým nejvíce vyráběným modelem v závodě v Sunderlandu, hned po modelech Qashqai, Micra a Primera. Loni v létě vyrobila továrna jedenáctimiliontý vůz od zahájení výroby v roce 1986.
Foto: Nissan