Mazda CX-5 – Omlazení osvědčeného modelu – test

Na trhu je od roku 2012 v roli průkopníka designového jazyka Kodo a technologií Skyactiv, které automobilka u svých modelů stále uplatňuje. Mezigenerační výměna přišla v roce 2017 a loni se Mazda CX-5 představila v modernizované podobě.

2023_mazda_cx-5_takumi_spain_act_--28

Vnější vzhled prošel spíše kosmetickými změnami, ostatně design modelů Mazda je u zákazníků oblíben a dobře hodnocen, takže šlo například jen o malé úpravy mřížky chladiče či upravené světlomety. Svými rozměry zůstává model příjemně kompaktním, ale zároveň vizuálně dost robustním vozem. Na délku měří 4,575 metru, rozvor 2,7 metru, výška je 1,685 metru, dynamický vzhled dodává svažitá střecha a pěkně tvarovaný střešní spoiler.

Mazda CX-5 (6)

Patrnější změny najdeme v interiéru a jedna z hlavních se týká nového displeje multimédií. Je umístěn na vrchol středového panelu a není dotykový, nýbrž ovládaný přes kruhový volič na středové konzole. Vedle něj je ještě menší „knoflík“, kterým se ovládá hlasitost audiovýstupů. Zpracování a materiály jsou kvalitní, luxusně působí prošívané čalounění palubní desky. Novinkou je bezdrátová nabíjecí podložka pro mobilní telefon. K pohodě na palubě přispívají široké sedačky řidiče a spolujezdce, i dostatek místa na zadních sedadlech, která mají příjemně dlouhý sedák. Zavazadelník o objemu 522 litrů pojme hravě zavazadla pro rodinné cestování, v rámci modernizace byla navíc upravena výška podlahy tak, aby bylo nakládání snazší.

Mazda CX-5 (3)

Zákazníci mají na výběr benzínové i dieselové motorizace, verze s pohonem předních kol i s inteligentním pohonem i-Activ All-Activ, kdy jsou poháněna kola obou náprav. Do testu jsme dostali verzi s atmosférickým benzínovým motorem 2,5 litru, který poskytuje výkon 194 koní. Nepřeplňovaný motor potřebuje k živějšímu projevu více vytáčet, při předjíždění na dálnici by se hodila rychlejší reakce. Velmi pozitivní hodnocení si zaslouží automatická převodovka, která řadí hladce a přesně. Spotřeba je podle technických parametrů u verze s pohonem všech kol, kterou jsme testovali, 7,6 l/100 km v kombinovaném provozu. My jsme během testu dosáhli hodnoty 8,5 l/100 km. Pro rodinné cestování svědčí komfortně naladěný podvozek, málo náklonů v zatáčkách a výborně odhlučněná kabina.

Mazda CX-5 má základní cenovku 777 550 Kč, testovaná motorizace s pohonem všech kol začíná od třetího stupně výbavy a cena startuje na 1 127 550 Kč.

Foto: archiv Mazda a Romana Černá

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru