Model CR-V je v nabídce značky nejprodávanější, a to dokonce celosvětově. To ale není vzhledem k oblíbenosti vozů typu SUV překvapivé. Také na našem trhu se jedná o úspěšný vůz, který se ovšem v nastupující nové generace zásadně obměnil.
Výrazný design typický pro tento model je nyní znatelně upravený – maska chladiče s velkým logem uprostřed se od předchůdce hodně liší, stejně jako přední světlomety, které jsou velmi tenké a těsně navazují na chromovanou linii na okraji kapoty. Oproti páté generaci je ta současná o něco větší – na délku přibylo 80 mm na výsledných 4,7 metru a rozvor se prodloužil o 40 mm a je nyní 2,7 metru. Díky tomu se teď jedná již o poměrně velký vůz, který také nabídne hodně prostorný interiér. Tvary karoserie prošly rovněž velkými úpravami a působí teď uhlazeněji. Například záď tím možná trochu ztrácí ze své futuristické výstřednosti, subjektivně to ale vypadá velice dobře.
Interiér se také změnil, a směřuje také k modernímu pojetí. Palubní deska je velmi odlehčená, výdechy klimatizace kryje mřížka se zajímavým plástvovým designem. Novátorské je i pojetí středové konzoly, která má uprostřed pruh tlačítek automatické převodovky, je tu i přepínač jízdních režimů a asistenta pro sjíždění svahů. Nechybí vstupy pro USB konektory, a to jak klasický, tak C typ. Displej multimédií je překvapivě u auta této velikosti volně stojící a nepříliš velký, zato v kapličce před řidičem se na monitoru zobrazují pěkně velké kruhové ciferníky. Ovládání je ve velké míře intuitivní.
Rodinné založení osvědčuje CR-V skvěle pohodlnými sedačkami, které si užívá jak řidič se spolujezdcem, tak pasažéři vzadu. Místa je dost všude a ve všech směrech, navíc jsou křesla ergonomicky výborně tvarovaná, a tak ani po delší jízdě záda netrpí a necítíte se unavení. Do kufru se naskládají zavazadla o celkovém objemu 587 litrů, zadní dveře se otevírají i zavírají elektricky. Velký nákladový otvor umožní bez potíží převézt objemné předměty.
Při výběru motorizace lze volit mezi hybridní verzí, kterou jsme měli i my v testu, nebo plug-in hybridem s dojezdem až 82 kilometrů čistě na elektřinu. Testované auto poháněl dvoulitrový motor s výkonem 109 kW, jehož zapojení do systému s elektromotorem prošlo technickými úpravami, které zvýšily točivý moment motoru a celkovou maximální rychlost. Co se týče spotřeby během testu, dosáhl motor velmi dobrých výsledků, a to 7,5 l/100 km (v drsných zimních podmínkách), takže tabulkových 6,7 l/100 km v kombinovaném cyklu se jeví jako vcelku dosažitelná hodnota. Spolupráce s převodovkou, odhlučnění i jízdní vlastnosti na sněhu, to vše se v reálné situaci po první letošní sněhové nadílce osvědčilo velmi dobře.
Honda CR-V je k dispozici od 1 119 900 Kč, přičemž se jedná o hybridní verzi s pohonem 2WD. Testovaná varianta s pohonem 4WD začíná v ceníku na 1 169 900 Kč. Ve standardu je ale široké spektrum bezpečnostních prvků včetně systému řízení Honda Sensing, jehož součástí je třeba varování před kolizí, udržování v jízdním pruhu, asistent pro jízdu v koloně a další.
Foto: Romana Černá