Renault představil nové Clio – první jízda

V areálu Občanské plovárny v Praze představili zástupci firmy Renault nové Clio. Po prezentaci jsme vyjeli na první krátkou jízdu městem, a to kolem Pražského hradu na Strahov, kde jsme pořídili několik snímků vrcholného full hybridního modelu v nové verzi Esprit Alpine a celkem svižně jsme se vrátili zpět na nábřeží. Tentokrát se nám to podařilo bez kolon a popojíždění. Městský vůz – jeho reakce, exteriér i interiér se nám, ale i mnoha kolemjdoucím dost zamlouval.

IMG_20230830_133211_resized_20230831_123615584

Renault Clio je totiž od svého uvedení v roce 1990 stále hitem a na celém světě se ho až dosud prodalo 16 milionů. Je oblíbeným vozem ve Francii, stal se mezinárodním bestsellerem, v Evropě dvakrát získal ocenění Auto roku a je již pět generací jedním ze zástupců městských vozů. Nyní se znovu vrací jako představitel nové vlny vozů Renault.

Clio umožňuje výběr několika motorizací, takže si každý může vybrat konfiguraci, která bude co nejlépe vyhovovat jeho potřebám. Vrcholem je full hybrid E-Tech o výkonu 145 koní, který v sobě spojuje radost z jízdy a úsporný provoz. Clio přichází na trh s různými verzemi výbavy, včetně nové Esprit Alpine. Svým sportovním a elegantním vzhledem a technikou má zahrnovat vše, co si představujeme pod slovem Renaulution.

Bez ohledu na všechny změny má nové Clio prakticky stejnou velikost jako předchozí verze: délka 4 053 mm, šířka 1  988 mm (včetně zrcátek) a výška  1 439mm.

IMG_20230830_134411_resized_20230831_123912921

Pojďme se při tomto představení soustředit na motory, se kterými je Clio nabízeno. Využívají různé zdroje energie, včetně technologicky nejvyspělejší verze 145k E-Tech Full Hybrid. Ostatní verze s benzínovým motorem a motorem na LPG  pokrývají široké spektrum výkonu a potřeb. Renault začal používat technologii E-Tech Full Hybrid  ve svých automobilech, a tedy i u modelu Clio v roce 2020. Tato technologie je nabízena i pro nové Clio jako verze 145k E-Tech Full Hybrid. Tato technologie obsahuje více než 150 patentovaných řešení a také zkušenosti, které Renault získal na závodních tratích Formule 1, zejména se jedná o rekuperaci energie. Díky tomu je nové Clio dynamičtější, ale i hospodárnější. Tento pohon má tzv. “sériově-paralelní” architekturu. Jedná se o kombinaci dvou elektrických motorů (motor 36 kW a 18 KW vysokonapěťový startérgenerátor HSG), čtyřválcového spalovacího motoru (objem 1,6 litru a výkon 69 kW (94k), inteligentní multimódové převodovky a baterie 1,2 kWh.

Převodový systém spalovacího motoru má čtyři stupně, hlavní elektrický motor má dva stupně. Hnací jednotka E-Tech Full Hybrid může kombinovat vstup pro spalovací motor a elektromotor až 14 různými způsoby a tím optimalizovat jeho účinnost. Pohon při startu automobilu vždy zajišťuje elektrický motor, který se také může použít během 80% doby jízdy ve městě, čímž se dosahuje snížení spotřeby až o 40% v porovnání s klasickým benzínovým motorem.  Výkonná hnací jednotka snižuje emise CO2 při startu na pouhých 93 g/km, což je vynikající hodnota v této kategorii automobilů. Další výhodou je tichý provoz jako u všech automobilů s elektrickým pohonem a také to, že nemusíte zastavovat, abyste nabili baterii.

IMG_20230830_134309_resized_20230831_123727338

K dispozici je také tříválcový turbomotor TCe 100 LPG. Tento dvoupalivový systém zvyšuje výkon a snižuje spotřebu paliva a emisí CO2 (o 8% méně CO2 než u srovnatelného motoru používajícího pouze benzín). Díky točivému momentu max. 170 Nm při 2 000 otáčkách je tento vůz použitelný pro různé účely. Palivo ve dvou nádržích vystačí pro ujetí více než 1 000 km. Tento systém byl mnohokrát vyzkoušen a osvědčil se; je jednoduchý, cenově dostupný a finančně úsporný při používání. Pohon LPG se do vozidla instaluje přímo ve výrobním závodě.

A nakonec základní TCe 90 – přeplňovaný benzínový tříválec s výkonem 90 koní a šestistupňovou manuální převodovkou dosahuje točivého momentu 160 Nm, má hladký chod a svojí spotřebou patří k nejlepším ve své kategorii.

Ceník začíná u verze TCe 90 na 383 000 Kč, nejvyšší verze E-Tech full hybrid 145 na 513 000 Kč. Více detailů i dojmů z jízd přineseme po týdenním testu, který jsme naplánovali na letošní podzim.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru