Volvo XC60 Recharge – test

Po modernizaci se model XC60 představil s novým typem plug-in hybridního pohonu. Slibuje delší dojezd čistě na elektřinu a vylepšené jízdní vlastnosti i schopnosti stálého pohonu všech kol. Během redakčního testu jsme měli možnost vyzkoušet zdokonalený systém v praxi.

Volvo XC60 (2)

Uhlazený designový styl současných modelů značky je příjemný na pohled a vyvolává pocit výjimečnosti i bez namachrovaných svalů, obří přední masky nebo robustních blatníků. Rozlehlá kapota je zakončena celkem decentní mřížkou chladiče, které sluší výrazné logo. Přední světlomety si ponechaly tvar Thorova kladiva, ty zadní zase typické svislice po stranách zadního okna. Na délku měří 4 708 mm, přesto ale nepůsobí přerostle a dobře se s ním manévruje.

Kabině svědčí dvoubarevné provedení a světle krémové potahy, působivý je i volant s vnější stranou věnce tmavou a vnitřní světlou. O sofistikovaných tvarech sedaček řidiče a spolujezdce by se dalo vyprávět dlouho, protože jsou konstruovány tak, aby se daly nastavit přesně podle potřeby pro pohodlí a zároveň vhodné držení těla. Díky tomu v nich strávíte i dlouhou dobu bez větší únavy. Kvalita zpracování a luxusní materiály jsou v interiéru vidět všude, zadní sedadla jsou pěkně tvarovaná a dobře vypadají i bezpečnostní pásy v barvě čalounění sedaček. Zavazadelník o objemu 468 litrů je dostačující a praktický je jeho tvar bez větších výstupků.

Volvo XC60 (6)

Komunikaci s autem zajišťuje na výšku postavený displej infotainmentu, který zabírá většinu místa na středovém panelu. Po bocích ho lemují výdechy klimatizace, dál už na středovém panelu hledejte jen pár vodorovně řazených tlačítek, která ovládají například výstražná světla. Joysticku podobná páka řazení automatické převodovky je jen decentním narušením minimalistických tvarů středové konzole, příjemná je široká loketní opěrka.

Hlavní změnou u omlazeného modelu je upravený hybridní pohon. Využívá nový třívrstvý akumulátor pro prodloužení dojezdu na elektřinu z původních 40 – 55 kilometrů na 70 – 90 kilometrů a nabíječku upravenou pro možnost nabíjení při napětí až 420 V. Zároveň se zvýšil celkový systémový výkon z 390 na 455 koní. Konstruktéři sáhli i k dalšímu vylepšení, a to ovládání jedním pedálem. To znamená, že pedálem plynu lze zrychlit i brzdit. Hodí se to v městském provozu při neustálém popojíždění. Podle technických údajů je kombinovaná spotřeba 1 – 1,3 l/100 km, během testu jsme zaznamenali hodnoty mezi třemi a čtyřmi litry, na dálnici apetit stoupá i k pěti litrům.

Volvo XC60 (5)

Nový systém hybridního pohonu nabízí až pět jízdních režimů, kdy Pure je jízda čistě na elektřinu, Hybrid s maximálním využitím elektrického pohonu a při plném výkonu nastupuje spalovací motor. Pro dynamickou jízdu volte režim Power, kdy spolupráce spalovacího i elektrického motoru funguje tak, aby měl řidič k dispozici maximální výkon. Režim AWD zajišťuje pohon všech kol, Offroad optimalizuje nastavení pro jízdu po méně kvalitních cestách a hodí se pro pomalejší jízdu do rychlosti 30 km/h. Klidnou jízdu v elektrickém či hybridním režimu tak může rychle nahradit agilní sportovní režim, v němž auto akceleruje z nuly na stovku za 4,9 sekundy. Nesmíme ale zapomenout, že maximální rychlost je omezena na 180 km/h, což je pro značku Volvo už několik let mez, za niž svá auta nepustí, a to z důvodu zvýšení bezpečnosti cestování. Sluší se zmínit i možnost vzduchového podvozku, kterým disponoval testovaný vůz. Dokáže sametově tlumit nerovnosti na silnici, takže komfort cestování je opravdu na vysoké úrovni.

Volvo XC60 lze pořídit od ceny 1 674 900 Kč, testovaná motorizace T8 začíná na 1 919 900 Kč. Konkrétní testovaný vůz s příplatky, mezi něž patřil například interiér ve světlé kůži nappa, vzduchový podvozek či panoramatický kamerový systém, byl kalkulován za cenu 2 273 300 Kč.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru