Peugeot 208 – nejprodávanější vůz v Evropě dostal facelift, nově má i mild-hybridní pohon

Ikonický model řady Peugeot a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022 prošel modernizací. Tou se ještě o trošku vylepšil jeho vzhled, s nímž při svém uvedení na trh okouzlil porotce prestižní ankety Red Dot Award 2020, a narostl dojezd jeho elektrické verze, která se výrazně zasloužila o to, že tento model přesvědčil o svých kvalitách porotce ankety Car of The Year 2020, kteří mu následně udělili nejvyšší ocenění. Facelift prospěl i verzím s klasickými pohony. Klienti si tak mohou užít větší potěšení z jízdy, špičkové technologie i atraktivní design vozu. V příštím roce dorazí i jako mild-hybrid ve výkonových variantách 100 nebo 136 koní.

NOVY-PEUGEOT-208 6

Peugeot 208, nástupce dlouhé řady devíti generací městských vozů Peugeot, se od svého uvedení na trh na konci roku 2019 stále těší obrovskému úspěchu. Za tři roky se ho celosvětově vyrobilo téměř milion kusů. V letech 2021 a 2022 byl Peugeot 208 nejprodávanějším vozem v rámci všech segmentů v Evropě, i na největším trhu značky, ve Francii. Celosvětové prodeje modelu Peugeot 208 má posílit i letošní facelift. Pojďme se na něj podrobně podívat.

 DESIGNOVÉ ZMĚNY

  • Nový světelný podpis vpředu

Nový světelný podpis Peugeot, který se poprvé představil u modelů 508 a 508 SW a nedávno i u 2008, se nyní objevuje i u vozu 208. Charakteristickým rysem tohoto podpisu jsou tři dlouhé vertikální světelné drápy zabudované do leskle černých lišt na nárazníku. Jsou posunuty směrem k vnějšímu okraji vozu a vůz působí díky nim stabilněji a vypadá opticky širší. Tento nový přední podpis se objevuje u všech verzí 208. U GT je toto efektní osvětlení ještě umocněno. Nápadný efekt tří světelných drápů je použitý i u full LED světlometů využívajících tři samostatné světelné moduly.

  • Přední část získala nový rozměr

Všechny verze mají zcela přepracovaný design přední části, který posouvá model 208 do nové designové éry, symbolizované aktuálním znakem značky umístěným uprostřed čelní masky. V designu se odráží stále výraznější elektrifikace modelové řady. Mřížka chladiče má postupně se rozvíjející vzor v barvě karoserie, který se plynule prolíná s celkovým objemem nárazníku. Mřížka chladiče a karoserie již nejsou oddělené, ale tvoří jeden celek, což zvyšuje vizuální robustnost, efektivitu a modernost.

  • Podpis zadních světel

Na zadní části vozu se objevuje nová podoba světelného podpisu, který tvoří tři červené drápy. Nový model zůstává tomuto ikonickému symbolu věrný, ale drápy jsou nyní horizontální, umístěné nad sebou. Skládají se ze tří elegantních LED diod, které navazují na černý pás kolem víka zavazadlového prostoru, a dodávají vozu působivější vzhled a dojem větší šířky. U úrovně výbavy GT jsou zpětná a směrová světla rovněž opatřena LED diodami.

  • Výrazné barvy

Nový model se vymyká konvencím. Zavádí extravagantní odstín Žlutá Agueda. Tato barva bude použita jako klíčová při uvedení na trh. Další nový odstín, Šedá Selenium, je elegantní a decentní a zdůrazňuje modernost vozu. Nový Peugeot 208 je k dispozici celkem v sedmi odstínech karoserie: Žlutá Agueda, Šedá Selenium, Šedá Artense, Černá Perla Nera, Bílá Banquise, Červená Elixir a Modrá Vertigo. Všechny verze mají bez ohledu na zvolený odstín karoserie leskle černá zpětná zrcátka. GT je navíc standardně vybavena leskle černými podběhy kol a za příplatek i černou střechou.

  • Inovativní design kol

Kola jsou jedním ze základních prvků nového designu Peugeot. Tento přístup, jehož příkladem jsou zcela nová kola použitá u modelu 408, pokračuje i u všech uváděných modelů značky, tedy i u vozu 208, který je dodáván s několika typy litých kol. Všechna jsou zcela nová, v rozměrech 16 palců (dvoubarevná kola s diamantovým výbrusem NOMA) nebo 17 palců (dvoubarevná kola s diamantovým výbrusem YANAKA ozdobnými prvky). Kola mají čtyřpaprskový střed s vyraženým logem Peugeot, za kterým se skrývají matice.

  • Identita značky Peugeot

Nápisy PEUGEOT vozu mají novou typografii a jsou vyvedeny v odstínu Šedá Basalte. Vzadu se nyní podpis Peugeot táhne přes celou šířku lišty víka zavazadlového prostoru. Model E-208 je opatřen dvoubarevným znakem „E“ v odstínu nazvaném Modrá Dichroïque.

Novy-Peugeot-208_05

PROMĚNA INTERIÉRU

  • Design digitálního přístrojového panelu

Přístrojový panel, umístěný v ideální poloze ve výšce očí řidiče, je u verzí Allure a GT digitální. Jeho velkorysý desetipalcový digitální displej má nový design a u verze GT nabízí i 3D zobrazení. Řidič si může přizpůsobit barvu displeje, stejně jako uspořádání a prioritu informací podle svých preferencí. Ve verzi Active si nový model 208 zachovává analogový přístrojový štít s 3,5″ barevným displejem.

  • Velký desetipalcový centrální dotykový displej

Všechny verze 208 jsou nyní standardně vybaveny velkým desetipalcovým centrálním dotykovým displejem, přičemž dříve byly první dva výbavové stupně opatřeny sedmipalcovým displejem. Současná dotyková obrazovka umožňuje ovládat nejnovější generaci systémů infotainmentu Peugeot i-Connect® a Peugeot i-Connect® Advanced. U verzí Allure a GT je centrální displej vybaven technologií HD. Pod centrálním displejem jsou klávesy „toggles switches“, které umožňují rychlý přístup k nejdůležitějším funkcím.

  • Kompaktní volant

Kompaktní volant, který je charakteristickým prvkem systému Peugeot i-Cockpit®, zvyšuje díky jedinečné hbitosti a přesnosti pohybu požitek z jízdy. Volant modernizovaného modelu 208 má ve svém středu aktuální logo Peugeot a případně ve spodní části i znak GT. Na volantu jsou umístěny ovládací prvky multimediálního systému (audio zdroje, telefon) a také ovládání hlasitosti a hlasové ovládání.

  • Ambientní osvětlení u verzí GT

Uživatelé nového modelu 208 GT mají k dispozici osm různých odstínů, z nichž některé jsou zcela nové. Jednotlivé odstíny jsou sladěny s odstíny centrálního dotykového displeje a případně zohledňují zvolený jízdní režim.

  • Modernizované ovládání manuální převodovky

Vozy se šestistupňovou manuální převodovkou mají novou ergonomičtější hlavici řadicí páky. Vozy s automatickou převodovkou si zachovávají elegantní, praktický a nenápadný volič představený na jaře 2022.

  • Nové elegantní látky

Všechny verze nového modelu 208 jsou opatřeny novou elegantní látkou na sedadlech, u verze GT je za příplatek v nabídce nové černé čalounění Alcantara s prošíváním v odstínu Zelená Adamite. U verze GT byla věnována velká pozornost detailům. Obložení palubní desky a loketní opěrky jsou rovněž zvýrazněny elegantním prošíváním v odstínu Zelená Adamite.

Novy-Peugeot-208 

REVOLUCE POD KAPOTOU

  • Dojezd 400 kilometrů

Nový model E-208 nabízí plně elektrický motor o výkonu 115 kW/156 k a baterii o kapacitě 51 kWh. Dojezd dosahuje 400 kilometrů. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a řešením nabíjení: standardně jednofázová nabíječka o výkonu 7,4 kW a za příplatek třífázová nabíječka o výkonu 11 kW. Odhadovaná doba dobití z 20 % na 80 % je maximálně 30 minut přes veřejnou dobíjecí stanici (100 kW), 4 hodiny 40 minut přes WallBox (7,4 kW) a 11 hodin 10 minut přes zesílenou zásuvku (3,2 kW)

  • Nové typy hybridních motorů

Atraktivním rozšířením nabídky pohonů modelu E-208 je pohonné ústrojí Hybrid 48V, které tvoří benzínový motor PureTech nové generace o výkonu 100 k nebo 136 k. Motor je spojený s šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou e-DCS6, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a až o 15 % nižší spotřebu paliva. Při jízdě ve městě může nový Peugeot 208 Hybrid 100 a Hybrid 136 více než 50 % času jezdit ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi.

  • Nabídka motorů

Nová řada 208 nabízí dva mimořádně úsporné a účinné benzínové motory:

  • PureTech 75: tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru a výkonu 75 k, vybavený systémem Stop & Start, spojený s pětistupňovou manuální převodovkou;
  • PureTech 100: tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru a výkonu 130 k, vybavený systémem Stop & Start, spojený se šestistupňovou manuální převodovkou.

Novy-Peugeot-208_03

NEJNOVĚJŠÍ TECHNOLOGIE A PROPRACOVANÁ KONEKTIVITA

  • Konektivní informační systémy poslední generace

Nový Peugeot 208 je standardně vybaven systémem Peugeot i-Connect a všechny verze mohou být za příplatek vybaveny systémem Peugeot i-Connect Advanced. Oba systémy se ovládají prostřednictvím centrálního desetipalcového dotykového displeje s vysokým rozlišením, který je snadno přizpůsobitelný. Lze u něj nastavit více oken s widgety, velmi snadno se používá a reaguje jako chytrý telefon. Jednotlivými nabídkami lze snadno procházet a tažením zleva doprava nebo nahoru a dolů přesouvat různé notifikace, případně klepnutím třemi prsty zobrazit seznam aplikací. Kdykoli se lze přes tlačítko „Home“, umístěné pod displejem, snadno vrátit na hlavní stránku. V horní části obrazovky se na trvalém banneru zobrazují informace o venkovní teplotě a klimatizaci, pozice na stránkách widgetů, údaje o připojení, notifikace a čas.

  • Více zásuvek USB

Nový Peugeot 208 ve verzích Allure a GT je standardně vybavený třemi zásuvkami USB-C (dvě vepředu, jedna vzadu) a jednou zásuvkou USB-A (vzadu).

  • Výkonnější indukční nabíječka pro telefony

V provedení Allure může být vůz za příplatek vybaven 15 W indukční nabíječkou pro chytré telefony (dříve 5 W), pro GT je tato nabíječka dodávána sériově. Je umístěna za krytem středové konzoly a umožňuje rychlé dobití chytrého telefonu během používání funkce bezdrátového zrcadlení.

  • Parkovací kamery s vysokým rozlišením

Přední i zadní parkovací kamera nyní nabízejí obraz ve vysokém rozlišení. V závislosti na stupni výbavy je za příplatek k dispozici nová přední kamera s vysokým rozlišením. Je spojená se systémem sledování mrtvého úhlu a umožňuje zobrazit 360° obraz bezprostředního okolí vozu, což výrazně usnadňuje parkování.

  • Komplexní nabídka asistenčních systémů řízení

Kromě zmíněných nových parkovacích kamer s vysokým rozlišením nabízí model 208 svému uživateli celou řadu zařízení, která usnadňují jízdu a zvyšují bezpečnost:

  • Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go umožňující nastavit vzdálenost mezi vozidly;
  • Systém automatického nouzového brzděníse systémem varování před srážkou, který rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti od 7 do 140 km/hod;
  • Rozšířené rozpoznávání dopravních značek a jejich zobrazování na digitálním panelu: kromě obvyklých značek omezujících rychlost rozpozná také stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění a konec zákazu předjíždění;
  • Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu nebo neoznačeného okraje vozovkys úpravou dráhy vozu;
  • Sledování pozornosti řidiče – systém hlídající bdělost řidiče během dlouhé jízdy a při rychlostech nad 65 km/hod, a to pomocí analýzy mikropohybů volantu;
  • Sledování mrtvého úhlu.

Novy-Peugeot-208_04 

TŘI ÚROVNĚ VÝBAVY

Nabídka nového vozu Peugeot 208 zahrnuje tři úrovně: Active, Allure a GT, jejichž hlavní standardní výbava zahrnuje:

  • ACTIVE: nový světelný podpis se třemi vertikálními drápy vpředu a třemi horizontálními LED světly vzadu, manuální klimatizace, elektrické ovládání předních a zadních oken, elektrické ovládání zpětných zrcátek, Peugeot i-Cockpit® s desetipalcovým centrálním dotykovým displejem, přední zásuvka USB-C.
  • ALLURE: k výbavě Active přidává 16palcová litá kola „NOMA“, mřížku chladiče v barvě karoserie, přední a zadní parkovací asistent, elektricky sklopná zpětná zrcátka, Peugeot i-Cockpit® s desetipalcovým digitálním přístrojovým panelem a desetipalcovým centrálním dotykovým displejem s vysokým rozlišením, systém infotainmentu Peugeot i-Connect® s plnou konektivitou pro chytré telefony, 2 zásuvky UBS-C vpředu, 1 zásuvka USB-C a 1 zásuvka USB-A vzadu atd.
  • GT: k výbavě Allure přidává přední Full LED světlomety, parkovací kameru s vysokým rozlišením, bezklíčový přístup a startování, přizpůsobitelné ambientní osvětlení, desetipalcový digitální přístrojový panel s 3D zobrazením, elektricky sklopná zrcátka s uvítacím osvětlením, leskle černé podběhy kol, monogramy GT atd.

Nový Peugeot 208 dorazí na evropský trh na konci letošního roku. Ceny zatím nebyly zveřejněny.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru