Cupra Leon Sportstourer – test

Značka Cupra zaujala české zákazníky nejen výrazným designem, ale také výkonnými motory a sportovními vlastnostmi. Do jejího portfolia patří také model Leon prezentovaný dříve pod značkou SEAT. Logo Cupra mu přineslo mimo jiné i nastavitelný podvozek DCC a dvě plug-in hybridní verze. Nám se ovšem do testu dostala základní varianta pohonné jednotky 1.5 TSI s výkonem 150 koní.

Cupra Leon (1)

Na výběr je hatchback i kombík a dlužno přiznat, že obě karosářské verze vyhlížejí dost sportovně na to, aby zákazníka zaujaly. Přední maska je výrazná především díky velkému logu na mřížce chladiče, která je naproti tomu spíš subtilní. Světlomety s full LED technologií jsou moderně nízké a trubice pro denní svícení se prezentují ve tvaru typickém pro značku – trojúhelníky s protaženou základnou. Profil kombi karoserie nedává moc prostor pro fantazii, tady je ale dojem umocněn černými koly s detaily v měděné barvě a také dynamickými prolisy, které se táhnou od přídě až dozadu k odtrhové hraně. Pod ní svítí úzká červená lišta propojená se zadními světlomety. Sportovní vzhled stvrzuje výrazný střešní spoiler nad poměrně malým zadním oknem.

Cupra Leon (4)

Interiér nabídne logickou ergonomii, na niž jsou příznivci koncernu zvyklí, v případě této značky je typická také střídmost v detailech a použití měděných prvků například u výdechů klimatizace nebo multifunkčním volantu. Ten je dole zploštělý a částečně obšitý perforovanou kůží. Velký displej infotainmentu je volně postaven na vrchol středového panelu a kromě nastavení teploty klimatizace, které probíhá tlačítky pod obrazovkou, zajišťuje veškerou komunikaci s autem. Dál je tu už jen startovací tlačítko a přepínač automatické převodovky DSG, který využívá technologii „shift-by-wire“. I když redukuje na minimum možnost řidiče zasáhnout do řazení, nabízí přepnutí do sportovního módu volby rychlostních stupňů. Potěší přihrádka na mobil a dva USB vstupy, je ale třeba počítat s tím, že se jedná o typ C. Přístrojový štít je digitální a je možné nastavit jeho grafiku a množství zobrazovaných informací podle vlastních preferencí.

Přední sedadla se nabízejí v několika variantách včetně sportovních skořepin, my jsme měli v testovaném vozu k dispozici příplatkové skořepinové sedačky v kombinaci látky a kůže s integrovanými opěrkami hlavy a dobrým bočním vedením. V druhé řadě je dostatek prostoru pro dva i tři dospělé cestující, zavazadelník Sportstoureru poskytne výborných 620 litrů objemu, které můžete rozdělit dvojitým dnem. Pro úplnost ještě dodejme rozměry vozu, který je dlouhý 4657 mm, široký 1799 mm a vysoký 1463 mm, přičemž je postaven na rozvoru 2681 milimetrů.

Cupra Leon (2)

Nabídka motorizací je široká, takže pokud jde o cenu a spokojíte se s menším výkonem, je tu základní benzínová jednotka 1.5 TSI, která poskytuje sílu 110 kW (150 koní). Její projev pochopitelně není tak dynamický a dravý jako u dvoulitrů, které disponují od 190 do 310 koní podle zvolené motorizace. Dokáže ale příjemně ušetřit vaši peněženku s kombinovanou spotřebou 5,7 – 6,4 l/100 km. My jsme se během testu pohybovali kolem 6,3 litru. Ačkoliv nejde o „trhače asfaltu“, nabídne výborné jízdní vlastnosti díky odpružení, které je naladěno na tužší notu. I s „batohem“ na zádech tak dokáže Leon kroužit pěkné, přesné oblouky a přitom se jen minimálně naklání. Na výběr jsou režimy Comfort nebo Sport, případně individuální nastavení pro volbu tuhosti podvozku.

Bezpečnostních systémů dostal Leon do vínku bohatě – počínaje prediktivním adaptivním tempomatem přes asistovanou jízdu při změně jízdního pruhu po inteligentní parkování a couvání. Novinkou je asistent pro stav nouze, který sleduje řidiče. Pokud detekuje snížené reakce, vyšle vizuální i zvukové výstrahy, když řidič nereaguje, pak automaticky zastaví na „blikačkách“ a přivolá pomoc přes systém eCall.

Cupra Leon Sportstourer je k dispozici od ceny 829 900 Kč, tedy v námi testované motorizaci, ale s manuální převodovkou. Za automat připlatíte 70 000 Kč. Cena testovaného vozu s příplatkovou výbavou byla stanovena na 988 900 Kč.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru