Do Čech přijíždí nová značka vozu a naše redakce byla u toho. Je to událost, která se nestává každý rok. O to zajímavější je, že se jedná o terénní auto, což je kategorie v Evropě téměř ohrožená. Off-road centrum DAJBYCH 4×4 se stalo oficiálním dovozcem INEOS Grenadier pro ČR.
V roce 2017 Sir Jim Ratcliffe, automobilový nadšenec a dobrodruh, začal uskutečňovat myšlenku zaplnění mezery na off-road trhu. Cílem se stalo jednoduché, funkční a spolehlivé 4×4 vozidlo, které by zároveň vyhovovalo současným moderním požadavkům. Když seděl s přáteli v londýnské hospodě Grenadier, rozhodl se s tím něco udělat. A tak vznikla společnost INEOS Automotive a veřejnost později v online hlasování rozhodla, že vozidlo by mělo být pojmenováno „Grenadier“.
INEOS Automotive je dceřinou společností skupiny INEOS předního výrobce petrochemických látek, speciálních chemikálií a ropných produktů. Ve 36 podnicích zaměstnává 26 000 lidí a její výrobní síť zahrnuje 194 provozních závodů ve 29 zemích. Materiály vyráběné společností INEOS zlepšují téměř všechny aspekty moderního života – od nátěrových hmot přes plasty, textilie až po technologie, léky a mobilní telefony. V roce 2019 dosáhly tržby společnosti INEOS přibližně 61 miliard USD a EBITDA asi 6 miliard USD.
NAVRŽENO PRO SKUTEČNÝ ŽIVOT
Grenadier spojuje britský design s německou technickou precizností. Vůz má rámovou konstrukci, robustní podvozek a spolehlivé motory. Najdete v něm nápravy Carraro, převodovku ZF či sedadla Recaro.
Pohonnými jednotkami byly zvoleny řadové šestiválce z provenience BMW 3.0 l v benzínové i dieselové verzi. Vše splňuje veškeré emisní limity. Oceňované motory B57 a B58 poskytují vysoký točivý moment při nízkých otáčkách, což je podmínka pro jízdu v terénu. Vznětový agregát nabízí výkon 249 koní a točivý moment 550 Nm, zážehová jednotka pak 285 k a 450 Nm.
OTESTOVANÁ TECHNIKA
Grenadier je vozidlo postavené za účelem práce a funkčnosti. Proto se již chystá nabídka nejen Station Wagon, ale i varianty užitkové (N1G) včetně pick-upu, prodlouženého rozvoru nebo šasí pro nástavby.
Důležité jsou pro také vozidlo terénní parametry, které jsou podle očekávání opravdu zajímavé. Např. hloubka brodění 800 mm, světlá výška minimálně 258 mm či nájezdový úhel 35.5°. Samozřejmostí je permanentní pohon čtyř kol a redukční převodovka. O průjezdné vlastnosti se starají tři uzávěrky diferenciálů. Prototypy byly neustále podrobovány náročnému testovacímu programu. Mimo jiné více než 2 miliony ostrých kilometrů v nejtvrdších klimatických podmínkách, včetně Afriky, Ameriky a Austrálie.