Modely této značky znovu dobývají český trh a patří mezi ně i rozměrný pick-up Musso. Testovaný vůz v dráždivé červené váží přes dvě tuny a délka výrazně přesahuje pět metrů. Uvnitř čeká dost komfortní interiér a ergonomicky příjemné ovládání.
Nabízí se s novým motorem, a to dieselovým 2,2 l s výkonem 202 koní. Na výběr je převodovka – manuální či automatická. Podle stupně výbavy se liší také řešením podvozku – nižší výbava znamená na zadní nápravě listové pružiny, zatímco Premium, které jsme měli v testu, má vzadu pětiprvek. V každém případě jde ale o čtyřkolku s možností redukčního převodu.
První dojem podle očekávání udělá robustní karoserie s mohutnou přední maskou, kterou definují široké lamely. Zasahují skoro až do boků předního nárazníku, kde jsou umístěny rozměrné kapsy pro mlhovky. Profil je klasicky „pick-upový“ a také záď má tvary typické pro tento druh vozu. Výrazný červený lak ovšem z tvarově celkem obvyklého auta dělá výstředníka, za nímž se kdekdo ohlédne. Obsluha výklopné zádi je snadná, je potřeba zmínit i fakt, že nosnost ložné plochy, která má rozměry 1,6 x 1,6 metru, je 805 kilogramů.
Kabina je řešena v zájmu pohodlí cestujících – velká křesla v první řadě mají dobré boční vedení, dobře tvarovaná jsou i sedadla v druhé řadě. Neméně komfortní je palubní deska, která je uspořádána podobně jako u osobního vozu – s velkým displejem infotainmentu zabudovaným na vrcholu středového panelu a kapličkou před řidičem, v níž se na displeji promítají ukazatele jízdních parametrů. Ovládání klimatizace zůstalo tlačítkové, což je uživatelsky příjemné. Umístění USB vstupu na dolním okraji středového panelu je praktické, stejně jako zásuvky hned vedle.
Při ovládání vozu máte k dispozici řadu pomocníků, například možnost zobrazení situace kolem pravého předního kola na displeji, hodí se i pohled na vůz z ptačí perspektivy. Další informace najdete v přístrojovém štítu, kam je možno promítat i mapu při využití navigačního systému. Řadicí páka automatické převodovky je umístěna pohodlně na středovém tunelu a má velkou hlavici, která padne dobře do ruky. To se pozitivně projeví hlavně při jízdě v terénu.
Spolupráce převodovky s dieselovým motorem je přijatelná, co ale opravdu příjemně překvapilo, je zvuk naftové jednotky a odhlučnění kabiny. Obojí je na skvělé úrovni – motor zní velmi kultivovaně a jeho zvuk proniká do interiéru jen minimálně. Při jízdě v zatáčkách se nevyhnete větším náklonům, to je ale u vozu této stavby a velikosti očekávatelné. Tabulková spotřeba 9 l/100 km se zdá být po testu dosažitelná – jezdili jsme se spotřebou 9,5 litru. Při běžné jízdě jsme volili pohon zadních kol a na silnice se standardním povrchem ani není čtyřkolka potřeba. Pro terén ji aktivujete ručně, a to i během jízdy. Volitelný je ještě režim 4L, kdy se zapíná redukce, a to rovněž otočným voličem vedle převodovky. Pro silniční jízdu jsou k dispozici asistenční systémy jako udržování v jízdním pruhu, sledování mrtvého úhlu, nouzové brzdění či detekci přijíždějícího auta z boku při couvání z parkovacího místa.
SsangYong Musso je k dispozici v základní výbavě Style za cenu od 729 900 Kč, testovaná výbava Premium začíná na 959 900 Kč. Konkrétní vůz v testu s příplatkovou automatickou převodovkou a několika dalšími položkami byl v nabídce za 1 121 700 Kč.