Pro rok 2023 se oblíbený rodinný model Toyoty oblékl do modernizovaného kabátu, k němuž se přidaly i úpravy páté generace hybridního pohonu. V nabídce je hatchback, sedan i kombi – Touring Sports. Nepřekvapí, že pro test jsme si vybrali právě verzi s velkým kufrem.
Designové změny se soustředily na detaily, které zvýraznily vzhled a dodaly na atraktivitě. Upravená mřížka chladiče, rámečky mlhovek a nové bi-LED světlomety pro vyšší výbavové stupně, stejně jako nové vzory, obklady a čalounění v interiéru vypadají velmi dobře, dynamiku dodá testovaná verze GR Sport s dvoubarevným lakem karoserie a upravený vzhled přední masky.
Kabina je příjemná a vzdušná, sedačky jsou pohodlné pro cestující na předních i zadních sedadlech. Řidič a spolujezdec mají dokonce na sedácích výrazné boční vedení. Rozměry nahrávají pohodlí a komfortu – na délku měří auto 4,65 metru a stojí na rozvoru 2,7 metru. Také zavazadelník o objemu 581 litrů je pro cesty s rodinou naprosto vyhovující.
Velmi dobře zastíněný přístrojový štít zobrazuje digitální ukazatele, velký displej infotainmentu je umístěný na vrcholu středového panelu. Příjemná byla dobře čitelná a ostrá grafika, v níž se dobře orientujete i za horších světelných podmínek. Pozitivní pro ergonomii je částečně tradiční tlačítkové ovládání – intuice tu zafunguje prakticky okamžitě.
Hybridní pohon ve své páté generaci nabízí na výběr ze dvou benzínových motorů – 1,8 a 2,0 litru kombinovaných s elektromotorem. Omlazený model ale prošel úpravami, které vylepšily výkon a snížily emise škodlivin. Do testu jsme dostali výkonnější verzi, jejíž celkový systémový výkon činí 196 koní. Mimo jiné se zlepšila i akcelerace, a to téměř o půl sekundy na 7,5 sekundy při zrychlení z nuly na 100 km/h. Řazení zajišťuje odlehčená bezestupňová převodovka e-CVT.
Výsledek úprav potěší řidiče, kteří na jednu stranu starostlivě sledují spotřebu, na druhou stranu chtějí mít jistotu, že mají k dispozici přijatelný výkon. Díky hybridnímu pohonu je odezva na pedál plynu rychlá, a když přičtete adaptivní podvozek, který je možno objednat v testované verzi GR Sport, budete zejména ve sportovním módu příjemně potěšeni. Přitom spotřeba je opravdu přijatelná. Tabulky slibují kombinovanou spotřebu 4,4 l/100 km, my jsme během testu bez výraznější snahy o úsporu zaznamenali 5,9 l/100 km.
Nová Corolla dostala do výbavy systém Toyota T-Mate, v němž jsou spojeny asistenční systémy Toyota Safety Sense a další pomocníci při řízení i parkování. Díky tomu máte k dispozici výraznou pomoc i na křižovatkách, při výstupu z auta nebo ochranu před bočním nárazem.
Toyota Corolla Touring Sport je v nabídce od 717 900 Kč, testovaná motorizace začíná na 832 900 Kč. Za výbavu GR Sport s dvoulitrem zaplatíte nejméně 967 900 Kč.