Kompletní elektrifikace pokračuje v řadě sedanů od luxusního EQS níž, tedy k EQE. Slibuje dojezd až 660 kilometrů na jedno nabití a vnitřní prostor by měl překonat současné konvenční „Éčko“. Premiéry se dočkala i verze připravená v divizi AMG, která disponuje 350 kW výkonu. Právě tu jsme vyzkoušeli.
Označení AMG u konvenčních mercedesů signalizuje nekompromisní sportovní vlastnosti a dynamickou jízdu podpořenou robustní silou koní pod kapotou. Elektrický model EQE pokračuje v jejich šlépějích, jen výkon 350 kW neprodukuje spalovací motor, nýbrž elektromotor napájený sadou akumulátorů.
Exteriér vozu o bezemisním provozu nenapovídá takřka nic a pokud se nezaměříte na příď, kde je místo klasického grilu černý panel s naznačenými svislými lamelami a mohutnou trojcípou hvězdou uprostřed, elektrický původ vás ani nenapadne. Pozornější prohlídka ovšem odhalí, že kapsy v předním panelu, v nichž se obvykle ukrývají otvory pro sání vzduchu, jsou rovněž uzavřené. Označení EQE najdete na sloupku před zpětným zrcátkem, to je ale tak zhruba všechno. Od testovaného modelu v působivé černé barvě tudíž okolí nečeká nic než pořádnou porci výkonu a odpovídající dravost na silnici. V detailech se sice trochu liší, jinak ale vychází toto AMG ze základní verze EQE, kterou automobilka představila na podzim 2021. Chuť do rychlé jízdy prozrazují například velká kola s červenými třmeny brzd nebo masivní zadní difuzor.
Kabina odpovídá současnému designovému jazyku značky a na první pohled je jasné, že tu našly své místo nejnovější technologie. Řidič prakticky veškerá nastavení ovládá přes multifunkční volant, který má zdvojená horizontální ramena. Do obdélníkového přístrojového štítu se soustředí veškeré informace a pro tradicionalisty je tu možnost zachování klasického zobrazení ukazatelů s kruhovými ciferníky. Infotainment se ovšem ovládá přes velký dotykový displej na středovém panelu, který je zasazen do rámečku postaveného na výšku. Sedadla čalouněná prémiovou kůží jsou pohodlná a zároveň nabídnou solidní boční vedení, které podrží v zatáčkách. Pozornost upoutají kontrastní červené bezpečnostní pásy, a to i na zadních sedadlech. Zbývá dodat objem zavazadelníku, který je 430 litrů, což, dlužno přiznat, není zrovna moc. Vzhledem k tomu, že v druhé řadě sedadel je místa dostatek a byl potřeba i prostor pro dostatečně velké akumulátory složené z deseti modulů, je to pochopitelné.
Výkonu 350 kW zdatně sekundují další technologické lahůdky, které si pro tento model v Affalterbachu připravili. Specifické nastavení podvozku, brzd i řízení zadních kol dovolí s tímto obrem, který stojí na rozvoru 3 120 milimetrů a na délku atakuje pět metrů (přesně je to 4 946 mm), zrychlovat z nuly na stovku za 4,2 sekundy a projíždět zatáčky ve zběsilém tempu. K dispozici jsou předdefinované jízdní režimy, kdy maximum z auta dostane Sport+, zatímco v běžném nastavení je o poznání uhlazenější. Sportovní projev a tužší naladění mu ovšem zůstává v každém případě. Spotřeba energie bude pochopitelně odpovídat jízdnímu stylu, ale také počasí. Tabulkově by se měla pohybovat mezi 22,5 – 19,7 kWh/100 km a dojezd by se měl dostat přes 500 kilometrů, studené jaro nám ale dopřálo dojezd při plném nabití 389 kilometrů a spotřebu přes 24 kWh/100 km. S kartou Mercedes me Charge je ovšem nabíjení snadné, takže v Praze, kde už hustota rychlonabíjecích stojanů přece jen stoupla, nebude elektrický pohon nijak limitující. Pohodlné je i automatické přihlášení vozu do systému, takže u stojanu stačí jen zapojit kabel a nabíjení okamžitě startuje.
Mercedes EQE je možné pořídit od ceny 1 963 830 Kč, výkonný Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC ovšem začíná na 2 847 130 Kč. Pro ještě náročnější řidiče je k dispozici i AMG EQE 53 4MATIC+, jež nabízí drtivý výkon až 505 kW a odpovídající cenovku od 3 004 430 Kč.