DS 7 E-Tense 300 – S pohonem všech kol a třemi motory – test

Omlazení největšího SUV značky DS ubralo v názvu původní označení Crossback a pozměnilo nabídku motorizací. Změny se ovšem projevily také na upraveném vzhledu. Do testu jsme vybrali jeden z plug-in hybridů, který disponuje výkonem 300 koní a pohonem všech kol.

DS 7 (1)

Motory má hned tři, z toho jeden je spalovací a dva elektrické. Než se podíváme na to, jak funguje tento systém pohonu všech kol, prohlédneme si novinky, které jsou viditelné zvenku. Zásadní je dynamičtější pojetí přídě, kdy hlavní roli hrají upravené světlomety. Vodorovnou linii vytvářejí světelné moduly, které se při zamykání a odemykání impozantně rozsvěcují a zhasínají. Další polohu světelného podpisu tvoří tenké zalomené vertikály, které jako by plasticky vystupovaly z karoserie. Zadní světla jsou oproti tomu mimořádně tenká a je v nich dobře patrný šupinkový motiv. Označení DS je nyní nejen v logu uprostřed víka kufru, ale také písmeny „DS7“ vpravo. Dynamický profil podtrhují lesklé černé lišty kolem oken, příklon k ekologickému provozu naznačuje aerodynamický design kol.

Interiér doznal spíš menších změn – například trojúhelníkové motivy tlačítek ovládání zůstávají, stejně jako analogové hodiny na vrcholu středového panelu. Novinka je z oblasti technologických řešení, jedná se totiž o systém infotainmentu s integrovaným DS Iris System. Rozhraní, které je ovládáno přes 12palcový dotykový displej, nově podporuje také rozpoznávání hlasu. Pochvalu si rozhodně zaslouží rozlišení a provedení grafiky, ovládání na displeji zase umožňuje přístup ke všem funkcím přes widgety v hlavním menu. Přístrojový štít uložený v dobře zastíněné kapličce nabízí velký displej, na němž jsou sdruženy všechny potřebné údaje. Původní ciferníky tachometru a otáčkoměru už v ničem nepřipomíná, ale to už dobře známe z modelu před modernizací.

DS 7 (6)

Kabina je prostorná, a to nejen díky dlouhému rozvoru 2 738 mm při celkové délce vozu 4 593 mm. Například v druhé řadě sedadel umožní pohodlné sezení speciálně vytvarovaná zadní část opěradel sedaček řidiče a spolujezdce. Díky tomu je dost místa nejen nad hlavou, ale také pro nohy a kolena. Zavazadelník nabídne velmi dobrý objem 555 litrů.

Nabídka motorizací zahrnuje jen jeden spalovací motor, a to naftovou 1.5 BlueHDi, která ovšem disponuje pouhými 130 koňmi. Zato elektrifikované verze jsou hned tři, všechno jsou plug-in hybridy. Základní má poháněná přední kola, zato dvě výkonnější pracují s pohonem všech kol. Na výběr je varianta s výkonem 300 koní, kterou jsme měli v testu, a 360 koní, což je vrcholná verze vyvinutá sportovní divizí DS Performance.

Spalovací jednotku zastupuje v plug-in hybridním systému benzínový motor 1 598 cm3 s výkonem 200 koní, který doplňují dva elektromotory. Na přední nápravě je k dispozici výkon 110 koní, na zadní je to 113 koní. Řazení zajišťuje automatická převodovka, řidič má možnost volit jízdu v bezemisním režimu čistě na elektřinu, a to až do rychlosti 135 km/h. Při zvolení tohoto módu jsme nejspíš i díky nepříznivému počasí ujeli při plném nabití jen 24 kilometrů, při optimálních podmínkách ale tabulky slibují dojezd až 63 kilometrů. Spotřeba paliva, ale také jízdní dynamika, souvisí s tím, jak jsou nabité akumulátory. Při pravidelném dobíjení by měla spotřeba paliva klesnout až na 1,2 l/100 km, zkoušeli jsme ale i jízdu bez plné podpory elektromotorů, a to se vyšplhala na 7,3 l/100 km. Bylo to znát i na agilitě auta – i když je 200 koní výkonu spalovacího motoru pořád velmi slušný parametr, dynamika při plně nabité baterii byla výrazně lepší.

DS 7 (2)

Jízdní vlastnosti definuje výtečný adaptivní podvozek, který podle informací od kamerového systému nastavuje odpružení tak, aby byla jízda ideálně hladká a komfortní. Přejezdy nerovností prakticky neregistrujete, musíte ale počítat s určitou „plavností“ a někdy i mírným houpáním. Pro pohodlí řidiče (a bezpečnost posádky) je k dispozici řada asistenčních systémů, z nichž ojedinělé v této třídě je noční vidění zprostředkované infračervenou kamerou. Detekuje chodce, cyklisty i zvěř až na vzdálenost 100 metrů. Upozornění na překážku je vizuální i zvukové. Mezi dalšími jmenujme i adaptivní tempomat s funkcí zastavení a opětovného rozjezdu například při jízdě v koloně, nebo asistenci pro udržení v jízdním pruhu.

DS 7 v základní dieselové verzi začíná s cenou na 1 100 000 Kč, testovaná motorizace je už o dost výš – cena startuje na 1 600 000 Kč. V druhé nejvyšší výbavě Opera už se vyšplhá na 1 905 000 Kč, konkrétní testovaný vůz s příplatkovou výbavou měl cenovku 1 971 000 Kč.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru